نکات مهم برای تهیه قالب فروشگاهی وردپرس


فروشگاه اینترنتی بستری ایده آل برای فروش آنلاین است. برای راه اندازی فروشگاه های آنلاین می توان از سیستم های مدیریت محتوا استفاده کرد. وردپرس به عنوان یک CMS شناخته می شود که از زبان فارسی به خوبی پشتیبانی می کند و افزونه های فروشگاهی مختلفی برای آن طراحی شده است. راه اندازی یک تم فروشگاه وردپرس به شما کمک می کند تا به سرعت سایت خود را بهینه کنید و کسب و کار خود را توسعه دهید.

در این مقاله به نکات مهمی که باید در ساخت قالب فروشگاهی توجه داشته باشید، می پردازیم

اهمیت قالب فروشگاهی وردپرس در رشد کسب و کار چیست؟

وردپرس یک سیستم مدیریت محتوا است که با استفاده از آن می توان وب سایت های مختلفی را با کمک قالب های مختلف ایجاد کرد. به عنوان مثال، یک قالب وردپرس تجاری می تواند برای ایجاد یک وب سایت خدماتی استفاده شود. همچنین فرمت های آموزشی، فروشگاه، رزومه، اخبار یا مجله و موارد دیگر. برای ایجاد انواع صفحات وب استفاده می شود.

قالب فروشگاهی وردپرس شما باید با انواع پلاگین های فروشگاه ساز (مانند ووکامرس، EDD و ...) سازگاری داشته باشد، از طرفی باید امکان استفاده از افزونه های کاربردی مانند صفحه سازهای Elementor یا Visual Composer، افزونه های SEO، ذخیره سازی وجود داشته باشد. پنل های مدیریتی و غیره

اگر مدل فروشگاه اینترنتی ساده و کاربردی باشد، همه کاربران می توانند به قسمت های مختلف سایت دسترسی داشته باشند و سفارش دهند. لازم به ذکر است که انتخاب قالب مناسب برای وب سایت فروشگاهی جایگاه مهمی را برای توسعه فروشگاه اینترنتی فراهم می کند.

چگونه یک تم مناسب برای فروشگاه وردپرس انتخاب کنیم؟

فرمت فروشگاه یک سری معیارهای مهم برای داشتن یک فروشگاه اینترنتی موفق است. اما نکته مهم قبل از خرید قالب فروشگاهی وردپرس این است که اهداف، استراتژی، خریداران، شرایط بازار و بسیاری از نکات کلیدی دیگر را بررسی کنید.

درک صحیح از شرایط کسب و کار، نیازهای مشتری، نوع محصول یا خدمات و ... به شما کمک می کند تا قالب مناسب فروشگاه خود را هوشمندانه تر انتخاب کنید.

تعیین انتظارات خود از فروشگاه اینترنتی

قبل از خرید یک قالب فروشگاهی، ابتدا آنچه را که از فروشگاه آنلاین خود می خواهید بررسی کنید. ویژگی هایی مانند نوار لغزنده محصول، مقایسه محصول، پیشنهادات ویژه، پاسخگویی، مگا منو و غیره را در نظر بگیرید.

اگر اطلاعات زیادی در مورد راه اندازی یک کسب و کار آنلاین ندارید، حتما از مشاوران حرفه ای کمک بگیرید. با بررسی فروشگاه های رقبای خود می توانید ایده خوبی از نوع محصولی که می توانید انتظار داشته باشید به دست آورید.

نوع فروشگاه وردپرس را انتخاب کنید

برای پیکربندی قالب فروشگاهی وردپرس، باید با انواع آن ها آشنا شوید. به طور کلی دو نوع محصول را می توان در فروشگاه های اینترنتی به فروش رساند:

محصولات بدن؛

محصولات مجازی (شامل انواع فایل ها).

البته ممکن است برخی فروشگاه ها هر دو نوع محصول را با هم عرضه کنند. بسته به نوع محصول، باید از قالب های فروشگاهی و افزونه های فروشگاه ساز مانند WooCommerce یا EDD استفاده کنید.

توجه به طراحی حرفه ای و کاربردی

موفقیت یک فروشگاه اینترنتی به طراحی آن بستگی دارد. اینکه کاربران بتوانند به قسمت های مختلف سایت دسترسی داشته باشند و در کمترین زمان ممکن به هدف خود برسند بر میزان فروش تاثیر می گذارد.

بنابراین در هنگام خرید قالب فروشگاهی باید به نوع طراحی رابط کاربری و تجربه کاربری توجه کرد. خوشبختانه امروزه انواع ویترین های وردپرس برای ارائه محصولاتی مناسب برای کودکان، زنان، مردان، تکنولوژی، سبک زندگی، لوازم جانبی، محصولات دیجیتال، فروش فایل و ... طراحی شده اند.

امکان سفارشی سازی قالب های فروشگاهی وردپرس

یکی از نکاتی که مدیران هنگام خرید قالب باید در نظر داشته باشند، قابلیت جریان سازی است. در حال حاضر، افزونه Elementor یا Visual Composer، دو سازنده وب سایت محبوب، برای ایجاد صفحات فرود اختصاصی استفاده می شود. با کمک این دو افزونه می توان ظاهر وب سایت فروشگاه را با یک قالب طراحی سفارشی به میزان قابل توجهی تغییر داد.

ویژگی های قالب فروشگاهی

در هر قالب مجموعه ای از ویژگی ها در نظر گرفته شده است. به عنوان مثال، برخی از قالب ها امکان طراحی صفحات مختلف فروش را فراهم می کنند. یا با کمک افزونه های ووکامرس شرایطی برای تغییر در صفحه سبد خرید وجود دارد. در انتخاب قالب فروشگاهی وردپرس به امکانات اضافه شده به آن ها توجه کافی داشته باشید.

امکان استفاده از افزونه های کاربردی

هر قالب فروشگاهی وردپرس بسته به شرایط ممکن است تنظیمات خاصی داشته باشد. این افزونه ها طراحی را بهبود می بخشد. اما علاوه بر این افزونه ها، فروشگاه باید شرایطی را برای استفاده از انواع افزونه ها مانند Yoast SEO، Gravity Form، فیلتر محصول، ارسال، کارت هدیه، کیف پول و ... فراهم کند.

مثلا، به هر طریق ممکن برای اتصال وب سرویس پیام کوتاه؛ با خرید پیامک برد; می توانید دسترسی کاربر را مدیریت کنید و از آن خارج شوید یا به مشتری اطلاع دهید.

سرعت مناسب با فعال سازی

قالب های فروشگاهی وردپرس باید واکنش گرا و سریع باشند. زیرا تعداد زیادی از مشتریان از طریق گوشی هوشمند یا تبلت به وب سایت دسترسی پیدا می کنند.

برای سئو بهینه شده است

یک فروشگاه آنلاین زمان ارزشمندی برای یک کسب و کار است که می تواند ترافیک قابل توجهی را جذب کند. به همین دلیل در هنگام خرید قالب فروشگاهی بهتر است به بهینه سازی کدهای قالب و جهت یابی سئو توجه بیشتری شود.

آخرین کلمه

یک قالب فروشگاهی وردپرس Zhaket را از بازارهای معتبر یا طراحانی خریداری کنید که خدمات پشتیبانی خوبی ارائه می دهند و با به روز نگه داشتن موضوع، اشکالات را برطرف می کنند. در کنار تمامی این نکات باید به قیمت و کیفیت قالب نیز توجه کرد.

[ بازدید : 100 ]

[ جمعه 10 شهريور 1402 ] 22:14 ] [ QW569 ]

[ ]

ساخت وبلاگ
اخبار فیلم و سریال مهاجرت به کانادا از طریق کار بوتاکس مجله گويا آی‌ تی مجله مایکت
بستن تبلیغات [x]