عوارض لیزر صورت بر روی لک ها چیست؟


لیزر درمانی صورت یک روش موثر برای درمان اسکارهای صورت است. البته بر اساس نظر متخصصان پوست می توان با کمک داروها جای جوش را از بین برد، بنابراین بهتر است ابتدا از روش های دارویی و به عنوان آخرین گزینه از لیزر درمانی صورت استفاده شود. در این مقاله برترین پزشک به بررسی تاثیر لیزرهای صورت بر آسیب ها می پردازیم.

تغییر رنگ صورت چگونه ایجاد می شود؟

وقتی یک قسمت از پوست به دلیل تفاوت در میزان ملانین با قسمت دیگر پوست متفاوت است، می گوییم پوست دارای لک است. هر چه ملانین بیشتر باشد، پوست تیره تر می شود.

عوامل زیادی بر میزان ملانین در پوست شما تأثیر می گذارد. به عنوان مثال، انسانیت و ژنتیک، نور خورشید و اشعه ماوراء بنفش، سن، ابتلا به برخی بیماری ها، مصرف چندین دارو و حوادثی مانند سوختگی. اگرچه بسیاری از این لک ها بی ضرر هستند و سلامتی انسان را تهدید نمی کنند، اما تأثیر منفی بر زیبایی دارند، بنابراین بسیاری از افراد می خواهند از شر این لکه ها خلاص شوند و پوست روشن تری داشته باشند.

درمان با لیزر صورت

لیزر درمانی صورت یکی از موثرترین روش ها برای درمان لک های پوستی است. لیزر درمانی صورت می تواند لکه های قهوه ای صورت، لکه های آفتاب سوختگی، لکه های پیری، خال های صورت و موارد دیگر را درمان کند. البته برخی از رنگدانه ها بسیار مقاوم هستند و با هیچ لیزر درمانی قابل حذف نیستند.

لیزر صورت تاثیر زیادی روی لکه های تیره صورت دارد و آن ها را درمان می کند، اما مدت زمان درمان به عوامل مختلفی بستگی دارد و اگر دوباره در معرض عواملی که باعث ایجاد لکه های تیره می شوند قرار بگیرید، لکه های تیره روی صورتتان دوباره عود می کند. . .

عوارض جانبی اسکار لیزری صورت

همانطور که در مقدمه گفته شد، به دلیل عوارض جانبی لایه برداری با لیزر ، به گفته متخصصان پوست در مرکز لیزر مو خوب در شرق تهران، بهتر است بگوییم لیزر درمانی آخرین راه حل برای از بین بردن لک های پوستی است. به عبارت دیگر، اگر اسکارهای صورت به درمان دارویی پاسخ دهند. بهتر است به دنبال درمان پزشکی باشید. در غیر این صورت لیزر به دلیل سرعت بالا مناسب تر خواهد بود.


با درمان دارویی، میزان بهبودی کم است، اما عوارض جانبی کمتری نسبت به درمان با لیزر دارد. اگرچه گفته می شود لیزر درمانی لکه های صورت دارای عوارض جانبی جزئی مانند قرمزی، زخم هایی که در عرض دو هفته بهبود می یابند، التهاب پوست و مواردی از این دست دارد. اما مراقبت از پوست حساس بعد از لیزر اهمیت بیشتری دارد و بی احتیاطی باعث می شود لکه های پوستی رنگارنگ تر از قبل شده و حتی لکه های جدیدی ظاهر شوند.

[ بازدید : 281 ]

[ جمعه 19 آبان 1402 ] 13:07 ] [ QW569 ]

[ ]

ساخت وبلاگ
اخبار فیلم و سریال مهاجرت به کانادا از طریق کار بوتاکس مجله گويا آی‌ تی مجله مایکت
بستن تبلیغات [x]