طراحی دکوراسیون پذیرایی


با چند نکته ساده می توانید بدون توجه به نکات کلیدی آن طراحی، چیدمانی اساسی و زیبا برای تزیین اتاق نشیمن خود با گران ترین و مجلل ترین مبلمان و لوازم جانبی داشته باشید، خیر، فضای شما درهم و برهم به نظر می رسد. . عدم هماهنگی بصری و زیبایی روح و روان شما را آشفته می کند. زیرا هر وسیله اطراف شما فرکانسی تولید می کند که در صورت اختلال، فرکانس منفی ایجاد می کند و روح و روان شما را آشفته می کند.

در ادامه به 8 نکته ضروری که برای دکوراسیون بی نقص لازم و ضروری است اشاره می کنیم پس با ما همراه باشید.

1) یک نقطه کانونی در طراحی دکوراسیون پذیرایی خود ایجاد کنید

اولین نکته ای که در طراحی دکوراسیون داخلی پذیرایی باید به آن توجه کرد ایجاد نقطه کانونی در اتاق پذیرایی است. یکی از عناصر اتاق پذیرایی را به عنوان نقطه کانونی انتخاب کنید و سایر اجزای داخلی را بر اساس آن عنصر ترتیب دهید. نقطه کانونی می تواند پرده اتاق نشیمن، فرش، شومینه، مبل، لوستر یا یک طرف دیوار اتاق نشیمن با طراحی خاص باشد.

2) رنگ دیوار پذیرایی

رنگ آمیزی دیوار به خانه شتاب و طراوت می بخشد. البته لازم نیست برای بزرگتر نشان دادن اتاق از رنگ سفید استفاده کنید. رنگ های محبوب را انتخاب کنید. رنگ های روشن مانند یاسی، صورتی روشن، سبز روشن و حتی پتینه با تم روشن می توانند فضای شما را بزرگتر نشان دهند و محیطی شاد و سرزنده برای پذیرایی از مهمانانتان ایجاد کنند.

3) انتخاب فرش مناسب برای دکوراسیون هتل

به چند نکته در مورد فرش توجه کنید.

اگر فرش شما مورد توجه پذیرایی نیست، سعی کنید فرشی را در رنگ های خنثی و زیبا انتخاب کنید.

برخلاف تصور همه، انتخاب فرش شلوغ و طرح دار انتخاب خوبی نیست و تاثیر خوبی در دکوراسیون ندارد. مگر اینکه فرش شما نقطه کانونی پذیرایی باشد.

فرشی را انتخاب کنید که کوچکتر از اندازه اتاق نشیمن شما باشد. لبه های فرش باید از دیوار 13 تا 45 سانتی متر فاصله داشته باشد.

مبل ها را طوری روی فرش قرار دهید که پایه های جلویی مبل و مبل ها روی فرش قرار گیرند.

4) نورپردازی صحیح در طراحی دکوراسیون پذیرایی

نور اتمسفر برای زیباتر کردن دکوراسیون شما عالی است. سعی کنید از نور سفید و زرد برای نورپردازی پذیرایی استفاده کنید. لامپ های صورتی و نارنجی کم مصرف، طراوت و رنگ آبی برای سالن شما آرامش بخش است. می توانید از این چراغ ها در پشت سقف کاذب یا بالای میز آشپزخانه استفاده کنید. نورپردازی با چراغ های مهمانی شب انرژی سالن شما را افزایش می دهد. اگر خانه شما شمال است و در روز با مشکل کمبود نور مواجه هستید، در مهمانی بعد از ظهر از نور مستقیم لوستر استفاده کنید.

5) مبلمان پذیرایی

مهم ترین قسمت دکوراسیون پذیرایی، مبلمان پذیرایی است. مبلمان شما نیاز به مراقبت و توجه دارد. برای حفظ و درخشندگی چوب مبلمان و میز ناهارخوری کافی است از واکس چوب استفاده کنید یا در صورت نداشتن از روغن مایع و نفت سفید مایع استفاده کنید و روی پارچه نخی بریزید و بسوزانید یا شامپو بزنید. حداقل ماهی یک بار و فرش ها را تمیز کنید.

در مورد مبلمان به نکات زیر توجه کنید:

اثاثیه پذیرایی را به گونه ای بچینید که در رفت و آمد خود مشکلی نداشته باشید. کنترل را در دست بگیرید و سازماندهی کنید.

اما این یک تصور اشتباه است. آیا شما هم فکر می کنید مبلمان بزرگتر و پر زرق و برق بهتر است؟ هیچ اشتباهی نکن!! این تنظیم مبلمان و دکور شماست که به سالن پذیرایی شما زیبایی می بخشد.

اگر مبلمان شما نقطه کانونی خواهد بود، بهتر است یک مبل با دو صندلی دیگر متناسب با مبلمان انتخاب کنید و مبلمان را دور آن بچینید.

توجه به رنگ و هماهنگی مبلمان را فراموش نکنید.

6) در طراحی معماری داخلی  پذیرایی دیوارها را فراموش نکنید!!


یک دیوار خالی بدون هیچ طرح و پانل و لوازم تزئینی جذاب است. طراحی دیوار می تواند شامل نقاشی، استفاده از کاغذ دیواری مناسب، استفاده از لوازم تزئینی و قفسه های دیواری، تابلوهای هنری، آینه ها و حتی برچسب ها باشد.

مشاهده!

انتخاب هر کاری برای دیوار پشت مبلمان مانند آینه، نقاشی یا نقاشی باید مناسب باشد. هم سبک کار و هم انطباق آن با سبک و اندازه دکوراسیون. به عنوان مثال هنگام انتخاب میز برای اتاق نشیمن، میز با عرض کم را انتخاب نکنید. سعی کنید تخته خود را به اندازه دو سوم مبلمان خود درست کنید.

[ بازدید : 231 ]

[ يکشنبه 21 آبان 1402 ] 10:51 ] [ QW569 ]

[ ]

ساخت وبلاگ
اخبار فیلم و سریال مهاجرت به کانادا از طریق کار بوتاکس مجله گويا آی‌ تی مجله مایکت
بستن تبلیغات [x]