علت سردرد با بوی عطر

 سردرد بعد از بوییدن عطر یکی از مشکلاتی است که گریبان بسیاری از افراد را گرفته است. علت سردرد با بوی عطر چیست؟ به طور کلی دو دلیل برای سردرد با بوی عطر وجود دارد. علت اول میگرن است و دومی مشکلی به نام سینوزیت. این مقاله همه چیز مربوط به این مشکل را مورد بحث قرار خواهد داد.

حس بویایی یکی از قدرتمندترین حواس انسان است و فواید زیادی دارد. عطرهای زیادی برای بیدار کردن شما. به عنوان مثال، بوی سوختگی یا سوختن شما را از آتش سوزی آگاه می کند. بوی بد غذا شما را از فساد برخی غذاها آگاه می کند. اما حس بویایی همیشه مثبت و خوب نیست. استنشاق عطرهای خاص می تواند باعث سردرد در برخی افراد شود. این سردرد همچنین می تواند باعث سرگیجه شود. سردردهای مرتبط با عطرسازی در رشت معمولاً به دلیل سینوزیت یا میگرن ایجاد می شوند. برخی از عطرها نیز باعث ایجاد حساسیت می شوند. در مقاله اولین آکادمی عطرسازی ایران به بررسی این موضوعات خواهیم پرداخت


علل سردرد معطر: آلرژی

آلرژی و حساسیت می تواند علت سردرد معطر باشد. اگر پس از استشمام بوی خاصی، به خصوص بوی تند و تند، دچار سردرد می شوید، احتمالاً آلرژی دارید.

بیماری خود را به شکل هورمون ها در بدن نشان می دهد. مثلاً برای برخی افراد باعث سردرد می شوند. برخی افراد این مشکل را به صورت خونریزی، سرفه و عطسه یا خارش و اگزما تجربه می کنند. در این مقاله به علل سردرد ناشی از بوی عطر می پردازیم. آلرژی و حساسیت به عطر، ادکلن و محصولات آرایشی و بهداشتی از جمله مشکلاتی است که صنعت لوازم آرایشی سال هاست با آن دست و پنجه نرم می کند.

چه موادی باعث آلرژی می شوند؟

همه عطرها و عطرها حاوی مقادیر زیادی مواد شیمیایی هستند. به طور متوسط ​​هر عطر یا ادکلن حاوی حدود 18 ماده شیمیایی مختلف است. وجود 18 ترکیب شیمیایی عامل اصلی سردرد برای بسیاری از افراد است.

مواد موجود در عطر به سرعت اکسید می شوند. اکسیداسیون این مواد باعث افزایش مواد سمی می شود (سمی به معنای کشنده و تحریک کننده نیست، سمی یعنی ماده ای که باعث حساسیت به بو می شود). این سم سیستم ایمنی بدن را تحریک می کند و در نهایت باعث ایجاد واکنش های آلرژیک و سردرد به بوی عطر می شود. دو ماده اصلی که باعث سردرد می شوند لیمونن و لینالول هستند.

لینالول

لینالول یکی از مواد اصلی موجود در مرکبات، نعناع، ​​دارچین، اسطوخودوس و ... است، لینالول خواص دارویی بسیاری دارد و برای بیماری هایی مانند التهاب و صرع نیز استفاده می شود و خاصیت ضد ریزش مو دارد. اما همین ماده می تواند حساسیت را افزایش داده و میگرن را بدتر کند.

لیمونن

لیمونن از دیرباز یکی از برجسته ترین روغن های گیاهی شناخته شده به این نام بوده است، زیرا ابتدا از پوست لیمو استخراج شده است. لیمونن در سایر مرکبات نیز یافت می شود. مطالعات نشان می دهد که لیمونن در افرا و انواع کاج نیز یافت می شود.

در مقاله ... انواع ادویه ها مورد بحث قرار گرفته است و می دانید که مرکبات، کاج، نعناع، ​​دارچین و ... پر مصرف ترین مواد در عطرهای مختلف هستند. دلیل سردرد همراه با بوی عطر وجود این دو ماده در ساختار شیمیایی مواد مختلف است. نکته دیگر در مورد لیمونن پتانسیل آن برای رشد پوست است. به همین دلیل توصیه می شود قبل از استفاده از عطر یک تست پوستی انجام دهید تا متوجه شوید که آیا به هر نوع عطری حساسیت دارید یا خیر. آلرژی می تواند باعث کهیر و بثورات پوستی در بسیاری از افراد شود.

علت سردرد معطر: تمرکز

عطرها انواع مختلفی دارند، در مقاله ... مشخصات عطرهای مختلف با توجه به غلظت آنها به تفصیل مورد بحث قرار گرفت. در برخی موارد علت سردرد فرد با بوی عطر بستگی به غلظت ماده دارد. یعنی وقتی از عطر یا ادو پرفیوم استفاده می کنید، به دلیل سطح بالای آن، فرد بوی رایحه را بیش از حد استشمام می کند و این باعث سردرد و ناراحتی می شود. بنابراین استفاده از عطری با رایحه یکسان اما با غلظت کمتر از سردرد جلوگیری می کند.

دلیل این امر نیز به مورد اول برمی گردد. یعنی افزایش غلظت مواد شیمیایی باعث افزایش سردرد می شود و اگر این غلظت کم شود مشکل سردرد حل می شود. بنابراین بهتر است قبل از تعویض عطر به دلیل سردرد ناشی از بوی عطر، غلظت آن را کاهش دهید و در مرحله بعد آن را تغییر دهید.

علت سردردهای معطر: قیمت

بسیاری از افراد علت سردردهای عطری را استفاده از عطرهای ارزان قیمت می دانند. در حقیقت، باید بدانید که عطر ارزان در واقع عطر رقیق شده است. این معجون را جدا از مضرات فیزیکی می توان با الکلی مانند اتانول نیز درست کرد که باعث سردرد می شود اما قیمت بالای عطر لزوما از سردرد جلوگیری نمی کند و همانطور که در تاپیک قبل گفته شد غلظت بالای عطر باعث سردرد می شود. . بنابراین اگر قصد خرید یک عطر یا ادکلن ارزان را دارید؛ در مرحله اول، بهتر است از جاهای معتبر خرید کنید و به عطر آن رسیدگی کنید. به عنوان یک خریدار عطر، بینی و حس بویایی شما تاثیر بسزایی در میزان سردردی که عطر ایجاد می کند دارد و عطری که برای شما آزاردهنده است ممکن است برای دیگران بسیار خوشبو و جذاب باشد.

علت سردرد با بوی عطر: خاطرات

چهارمین دلیلی که با بوی عطر باعث سردرد می شود، به درک هر عطری برمی گردد. تحقیقات نشان می دهد که یکی از دلایلی که عطرها باعث سردرد می شوند، یادآوری چیزهایی است که باعث اضطراب می شوند. این فشار عصبی خود را به صورت سردرد نشان می دهد. بنابراین علت سردرد ممکن است به دلیل بوی عطر نباشد، بلکه ترکیبی از افکار بد و افسردگی باشد.

سردردهای ناشی از عطر را درمان کنید

تا اینجا در مقاله با علت سردرد ناشی از بوی عطر آشنا شدیم. حال باید بدانیم برای درمان این مشکل چه کنیم؟ پیشگیری بهترین راه برای درمان سردرد ناشی از بوی عطر است، اما اگر به بوی عطر خاصی علاقه دارید، می توانید با رقیق کردن بوی عطر و استفاده از عطر مورد نظر، غلظت آن را کاهش دهید. اما یکی از بهترین راه ها برای کاهش سردردهای معطر، استفاده از رایحه درمانی است. یعنی استفاده از بوهای معطر و آرامش بخش، سردرد را با بوی عطر کاهش می دهد. در ادامه به بررسی این رایحه ها می پردازیم.

روغن اسطخدوس

گل بنفش موجود در گیاه اسطوخودوس نقش مهمی در کاهش سردردهای ناشی از بوی عطر دارد. چند قطره روغن را در آب داغ بریزید و با آن اسپری کنید. این روش می تواند سردرد ناشی از بوی ادویه ها را کاهش و حتی از بین ببرد. لطفاً هنگام استفاده از این روغن به بینی و دهان خود دست نزنید زیرا سمی است و فقط باید رقیق شود و برای استفاده خارجی استفاده شود.

نعناع

برگ یکی از گیاهان در آمریکا و برخی از مناطق اروپا است. ترشک وحشی گاهی فلفل نامیده می شود. روغن این گیاه در رایحه درمانی و همچنین در تسکین دردهای عضلانی و ماساژ نقش مهمی دارد. روغن میخک را می توان به مقدار کم نیز استفاده کرد. این روغن تاثیر زیادی در کاهش درد دارد.

11

رایحه یاس نیز در تسکین سردرد تاثیر بسزایی دارد. یاس به دلیل خاصیت ضد افسردگی می تواند شما را شاد و سرحال کند. رایحه گل یاس در درمان افسردگی و بیماری های میگرنی نیز بسیار موثر است.

مکمل منیزیم

بسیاری از سردردهایی که در شبانه روز تجربه می کنید ریشه در کمبود مواد مغذی دارند. یعنی حتی اگر به دلایلی مانند بوییدن عطر دچار سردرد شوید، در برخی موارد می توانید با استفاده از مواد معدنی مانند منیزیم، روند بهبودی سردرد را تسریع کنید. پس همیشه از چنین مکمل هایی استفاده کنید، به خصوص اگر از میگرن رنج می برید. به خاطر داشته باشید که اگرچه مصرف مکمل هایی مانند منیزیم برای بدن بسیار مفید است، اما باید توسط پزشک تایید و تجویز شود و خود مصرف نشود.

چای زنجبیلی

در بسیاری از موارد علت اصلی سردردهای عطری این است که افراد باعث میگرن می شوند، بنابراین با رفع این مشکل می توان سردردهای عطری را نیز درمان کرد. یکی از بهترین راه ها برای رهایی از سردرد استفاده از چای زنجبیل است. زنجبیل در درمان سردرد بسیار موثر است. بهتر است این گیاه را در برنامه غذایی روزانه خود بگنجانید، اما در صورت حمله میگرن، 1/3 قاشق چایخوری زنجبیل را با ماءالشعیر مخلوط کنید، بگذارید 10 دقیقه بماند و سپس بنوشید.

توجه داشته باشید که زنجبیل طبع گرمی دارد پس اگر طبع گرمی دارید بهتر است با احتیاط بیشتری از این گیاه استفاده کنید. بسیاری از افراد به مواد گرم حساسیت دارند و استفاده از این مواد می تواند باعث ایجاد راش و حساسیت شود

[ بازدید : 189 ]

[ جمعه 17 آذر 1402 ] 10:52 ] [ QW569 ]

[ ]

ساخت وبلاگ
اخبار فیلم و سریال مهاجرت به کانادا از طریق کار بوتاکس مجله گويا آی‌ تی مجله مایکت
بستن تبلیغات [x]