علت سیاه شدن سر استخوان چیست؟


سیاهی سر استخوان را سیاهی لگن و در پزشکی به این پدیده نکروز می گویند. این بیماری که در بسیاری از افراد بروز می کند، برای مبتلایان مشکلات جدی ایجاد می کند.

چه چیزی باعث ایجاد جوش های سر سیاه می شود؟

آنچه باعث سیاه شدن سر استخوان ران در ناحیه لگن می شود این است که جریان خون در این ناحیه از بدن مسدود شده و در نهایت باعث تیره شدن استخوان ها می شود.


واقعیت این است که نمی دانیم چه اتفاقات یا عللی مانع از خون رسانی به قسمت های لگنی و استخوانی این ناحیه می شود. تنها چیزی که می دانیم این است که در نتیجه این امر و کمبود خون، سلول های سر استخوان آسیب می بینند و نمی توانند به درستی عمل کنند. به این ترتیب زندگی طبیعی آنها از بین می رود و سیاه می شوند.

اگرچه ما دلایل دقیق پشت سر سیاهی را نمی دانیم، پزشکان عواملی را در این مورد موثر در نظر می گیرند:

مصرف الکل

دارو بخور

گاهی اوقات عفونت لگن می تواند در این زمینه موثر باشد

گاهی اوقات کودکانی هستند که با دررفتگی مادرزادی مفصل ران متولد می شوند، بنابراین این عامل می تواند نقش تعیین کننده ای در نکروز داشته باشد.

مردان و زنانی که سال هاست به صورت حرفه ای غواصی می کنند در آستانه ابتلا به این بیماری خطرناک هستند.

بیماری هایی وجود دارند که می توانند منجر به نکروز در انسان شوند، از جمله این بیماری ها: آرتریت، التهاب پانکراس یا پانکراس، لوپوس، بیماری کرون، بیماری سلول داسی شکل.

عوارض مرتبط با جوش سرسیاه چیست؟

درد و ناراحتی در هر قسمت از بدن، از جمله مفصل ران.

باعث ایجاد مشکل در راه رفتن می شود و باعث می شود افراد در هنگام راه رفتن لنگند.

ران ها و نواحی مختلف لگن را کاهش دهید

*البته باید گفت عارضه دوم و سوم زمانی ایجاد می شود که نکروز پیشرفت کند و وضعیت بیمار بحرانی شود. شایع ترین عارضه اولیه درد تجربه شده توسط بیمار است. و گاهی مشخص است که بیماران این دردها را چندان جدی نمی گیرند و در نهایت نتیجه این بی توجهی ها، بدتر شدن وضعیت جسمانی آنهاست.

روش های درمان سیاه دانه چیست؟

گزینه های درمانی برای جوش های سرسیاه بسته به مرحله بیماری متفاوت است. در واقع یا بیماری در مراحل اولیه است و یا زمان زیادی سپری شده و شرایط تا حدودی پیچیده شده است. روش های درمانی در این زمینه متفاوت است.

اگر پزشک بداند که بیمار در مرحله اول است و سر استخوان هنوز با مشکلات و عوارض جدی مواجه نشده است، طی یک عمل، پزشکان می توانند تمام اقدامات را برای بازگرداندن گردش خون و رفع مشکل در یک عمل انجام دهند. عملیات رفع فشار را انجام دهید.

اما گاهی دیده‌ایم که بسیاری از افراد نوع شدیدتری از نکروز را تجربه می‌کنند و به جایی می‌رسند که حتی راه رفتن عادی و فعالیت‌های عادی برایشان غیرممکن و دردناک می‌شود. در این مورد، پزشکان باید با نصب یک مفصل مصنوعی به جای مفصل ران اصلی، به بهبود وضعیت و کاهش درد کمک کنند.

* بدون شک اغلب دیده می شود که به دلیل بی احتیاطی بیمار، عمل جراحی تا رسیدن افراد به مراحل پیشرفته بیماری به تعویق می افتد و این امر منجر به تعویض اجباری اعضای بدن آنها می شود.

این را به این دلیل می گوییم که در صورت مشاهده علائم یا درد در این نواحی، در اسرع وقت به بهترین پزشکان ارتوپد مراجعه کنید و با انجام یک سری آزمایشات، در صورت تشخیص بیماری a، سیستم می تواند بلافاصله درمان را شروع کند.

نتیجه

در نهایت امید است که توانسته باشیم در این مقاله از دکتر منصوری، اطلاعات مفید و سازنده ای را در اختیار خوانندگان این قسمت قرار داده باشیم. ما بیشتر روی اطلاعات مختصر و کلی تمرکز کردیم زیرا متخصصان باید کل فرآیند ارزیابی را انجام دهند. دانستن علائم و نشانه های اولیه این بیماری می تواند کمک زیادی به شما کند.


[ بازدید : 48 ]

[ پنجشنبه 7 دی 1402 ] 10:21 ] [ QW569 ]

[ ]

ساخت وبلاگ
اخبار فیلم و سریال مهاجرت به کانادا از طریق کار بوتاکس مجله گويا آی‌ تی مجله مایکت
بستن تبلیغات [x]