5 راه برای آموزش زبان انگلیسی را بدانید

در این مقاله با ۵ روش آموزش زبان انگلیسی آشنا می شویم: این روزها افراد زیادی با انگیزه های مختلف در کلاس های زبان انگلیسی عمومی یا خصوصی ثبت نام می کنند. روش آموزش زبان انگلیسی در تمامی کلاس ها متفاوت است و از روش های آموزشی مختلفی استفاده می شود. هر یک از این روش ها دارای مزایا و معایبی هستند و تنها در صورتی موثر هستند که بر اساس نیاز زبان آموز انتخاب شوند. در زیر چندین روش را بررسی خواهیم کرد:5 راه برای آموزش زبان انگلیسی را بدانید

1. روش تیمی

اولین راه از 5 روش یادگیری زبان انگلیسی گرامر مبتنی بر گرامر است. این روش یک روش متداول تدریس در محیط آموزشی است. این روش تنها زمانی قابل استفاده است که معلم با زبان مادری دانش آموزان به غیر از انگلیسی آشنا باشد، زیرا بخش زیادی از این روش به توانایی معلم در ترجمه بستگی دارد. قواعد دستور زبان انگلیسی باید به زبان مادری زبان آموز همراه با مثال های واضح در قالب جملات ساده انگلیسی آموزش داده شود. معلم باید این مثال ها را به زبان مادری زبان آموز ترجمه کند تا زبان آموز بتواند قواعد آموخته شده را با زبان مادری خود مقایسه کند. زبان آموز باید قوانین زبان انگلیسی را به شدت رعایت کند.در این روش سطح دانش زبان انگلیسی زبان آموز با استفاده از قواعد گرامری سنجیده می شود.

روش گرامر بیشتر برای زبان آموزان مناسب است زیرا قواعد گرامری زبان مادری آنها با انگلیسی بسیار متفاوت است.


2. نحوه گوش دادن

در این رویکرد، آموزش بر طبیعی ترین روش یادگیری زبان که گوش دادن است، تمرکز می کند. . در روش شنیداری، اساس آموزش گوش دادن است و تا زمانی که زبان آموز نتواند انگلیسی صحبت کند، خواندن به کانون خواندن و نوشتن تبدیل نمی شود. قبل از خواندن و نوشتن به زبان انگلیسی، کودکان انگلیسی زبان با گوش دادن به والدین خود و دیگران زبان را یاد می گیرند!

این روش شامل تمرینات مکالمه است. در ابتدا زبان آموزان شنونده بیشتری هستند. در این روش واژگان و قواعد اولیه گرامر زبان انگلیسی از طریق گوش دادن و گفتن آموخته می شود و نیازی به آموزش پیشرفته یا نوشتن نیست. معلم نباید واژگان مورد استفاده را یادداشت کند، بلکه باید قسمت اصلی آموزش را بر اساس مکالمه انجام دهد. با این روش تلفظ صحیح اهمیت ویژه ای دارد تا دانش آموز بتواند تلفظ کلماتی را که به زبان مادری خود می آموزد یادداشت کند.

روش گوش دادن بیشتر برای زبان آموزان جوان و مسن تر و همچنین برای زبان آموزانی که سیستم نوشتاری بومی آنها بسیار متفاوت از انگلیسی است، به عنوان مثال عربی، مناسب است. خواندن و نوشتن باید تا زمانی به تعویق بیفتد که دانش آموز در مکالمه انگلیسی مهارت کافی داشته باشد.


3. روش تک زبانه (فقط به زبان انگلیسی)

روش تک زبانه یکی از مستقیم ترین روش های آموزش زبان انگلیسی است. در این روش معلم و دانش آموز نباید در طول درس به زبان مادری خود صحبت کنند. آموزش واژگان در رویکرد تک زبانه اولویت دارد. اگر دایره واژگان دانش آموز به اندازه کافی گسترده باشد، معلم می تواند آموزش واژگان انگلیسی و عناصر انتزاعی را شروع کند، اما نیازی به توضیح ساختارهای گرامری یا تکیه بر قواعد گرامری نیست. در این روش دانش آموز تنها با تسلط بر جزئیات زبان انگلیسی توسط خود و تمرین و استفاده از الگوهای ارائه شده توسط استاد، الگوهای زبان را یاد می گیرد.

در روش تک زبانه، تا زمانی که بر مشکلات یادگیری زبان انگلیسی غلبه نکنید، کافی است این زبان را آزادانه یاد بگیرید.

روش واحد برای موقعیت هایی مناسب است که معلم به زبان دانش آموز مسلط نیست. این روش همچنین برای موقعیت هایی مناسب است که زبان مادری دانش آموزان شرکت کننده در کلاس متفاوت است. بنابراین، می‌توان با نادیده گرفتن موانع و محدودیت‌هایی که اغلب از زبان مادری ناآشنا به وجود می‌آیند، بیشتر بر زبان انگلیسی تمرکز کرد.


4. روش ترجمه

روش ترجمه تا حدودی شبیه به روش گرامر است و تفاوت این روش در بهتر بودن ساختار زبان انگلیسی از زبان مادری دانش آموز است. این روش تنها در صورتی قابل اعمال است که معلم به زبان مادری دانش آموزان مسلط باشد و تمامی دانش آموزان شرکت کننده در کلاس نیز به یک زبان صحبت کنند.

در هر جلسه بخش های مختلف زبان مانند واژگان، دستور زبان، نحو، صحبت کردن، خواندن و نوشتن در نظر گرفته می شود. دانش آموزان می توانند واژگان انگلیسی و مفاهیم گرامری را در یک طرف برگه و این نکات را به زبان مادری خود در طرف دیگر بنویسند.

در این روش نیز مانند روش گرامر زبان آموزان باید مورد آزمون قرار گیرند. در مراحل اولیه سوالات باید به زبان مادری دانش آموز و در مراحل بعدی تست ها کاملا به زبان انگلیسی باشد.

روش ترجمه بیشتر برای زبان آموزانی مناسب است که به دلایل آکادمیک در حال مطالعه زبان انگلیسی هستند و هدفشان فقط علاقه یا نیاز به صحبت کردن به زبان انگلیسی نیست. در این روش مهارت گفتاری، خواندن و نوشتن به یک اندازه اهمیت دارد و یادگیری قواعد گرامر و مفاهیم انتزاعی زبان انگلیسی حذف نمی شود تا روش تدریس طبیعی تری باشد.


5. راه عالی

رویکرد یکپارچه یکی از مناسب ترین راه ها برای یادگیری زبان انگلیسی است، به ویژه برای بزرگسالانی که ممکن است برای مطالعه زبان به خارج از کشور سفر کنند. برای یادگیری زبان انگلیسی از این طریق نیازی به ثبت نام در هیچ کلاسی نیست، فقط باید منابع مالی و سایر شرایط لازم برای سفر به خارج از کشور را داشته باشید.

برای مثال به فردی که انگلیسی با لهجه بریتانیایی دوست دارد سفر به انگلستان توصیه می شود و یا اگر بیشتر به لهجه آمریکایی علاقه مند است قطعا سفر به آمریکا نتیجه بهتری خواهد داشت. اما اگر به دنبال یادگیری آکادمیک و منضبط هستید، می توانید با ثبت نام در دوره های آموزش زبان خارجی این کار را انجام دهید. البته برای یادگیری زبان انگلیسی از این طریق نیازی به ثبت نام در دوره های آموزشی نیست.


زندگی در یک کشور انگلیسی زبان یادگیری زبان کشوری که به آن سفر می کنید را برای شما آسان تر می کند. در این صورت نه تنها اطرافیان شما انگلیسی صحبت می کنند، بلکه حتی اگر تلویزیون یا رادیو را هم روشن کنید با زبان انگلیسی مواجه می شوید و این زبان بر تمام جنبه های زندگی شما تاثیر می گذارد. با این روش می توانید بر موانعی که در مواجهه با زبان خود پیش می آید غلبه کنید و علاوه بر صحبت به زبان انگلیسی یاد بگیرید که به این زبان نیز فکر کنید.

روش غوطه وری فقط برای زبان آموزانی مناسب است که فرصت کافی برای سفر به خارج از کشور را دارند و می توانند مدت طولانی در کشور مقصد برای یادگیری زبان آن کشور بمانند.

[ بازدید : 487 ]

[ پنجشنبه 8 دی 1401 ] 12:36 ] [ QW569 ]

[ ]

ساخت وبلاگ
اخبار فیلم و سریال مهاجرت به کانادا از طریق کار بوتاکس مجله گويا آی‌ تی مجله مایکت
بستن تبلیغات [x]