سیستم VRF چیست؟


امروزه انواع مختلفی از سیستم اسپلیت مرکزی از جمله VRV و VRF وجود دارد که در تاسیسات و فضاهای بزرگ مورد استفاده قرار می گیرد. در حال حاضر این سیستم ها تا حد زیادی جایگزین سایر تجهیزات سرمایشی و گرمایشی مانند پکیج های پشت بام و اینورترهای کانالی در فضاهای بزرگ شده اند. اما این بدان معنا نیست که استفاده از این دو مورد به طور کامل متوقف شده است، بلکه رقابت زیادی بین این اقلام در بازار وجود دارد، بنابراین بررسی همه آنها می تواند موضوع مهمی برای هموطنان عزیز باشد.


انواع سیستم های اسپلیت مرکزی

جداسازی مرکزی اغلب به عنوان نوعی از تجهیزات سرمایش و گرمایش یکپارچه نامیده می شود که شامل واحدهای داخلی و خارجی است که از لوله ها برای ایجاد جریان هوای سرد یا گرم به یک منطقه مورد نظر استفاده می کنند. انواع سیستم های ایزوله مرکزی را می توان به دو دسته VRF و VRV به شرح زیر تقسیم کرد:


X'inhu VRF؟

سیستم vrf که به عنوان یک سیستم اسپلیت مرکزی شناخته می شود و هم سرمایش و هم گرمایش را تامین می کند، ظاهری دو قسمتی مانند کولر گازی دارد که از یک یونیت خارجی و یک یونیت داخلی تشکیل شده است و یونیت خارجی باید در خارج از ساختمان قرار گیرد. ساختمان در نصب شده بر روی پشت بام یا ایوان. یونیت داخلی نیز برای سرمایش و گرمایش به چند فن کویل متصل است. استفاده از یونیت های داخلی مجزا در این سیستم باعث می شود که میزان سرمایش یا گرمایش به ازای هر جزء تنظیم شود تا هر جزء از محیط مورد نظر دمای هوای مورد نیاز افراد را داشته باشد.


VRV چیست؟

سیستم vrv نوع دیگری از پارتیشن مرکزی است که با VRF متفاوت است.

در واقع یک سیستم VRV به گونه‌ای است که شامل یک یونیت خارجی و چندین پنل داخلی می‌شود، اما در این سیستم‌ها میزان هوای سرد یا گرم تولید شده در محیط به اندازه، ابعاد، میزان جریان هوا به داخل و خارج بستگی دارد. و غیره سمت VRV سیستم محاسبه شده و جریان هوا با توجه به شرایط هر مکان ارسال می شود. اما در سیستم های VRV دمای هوای هر بخش مورد نیاز و مورد نیاز خواهد بود و از اتلاف انرژی جلوگیری می شود.


شکستن لوله چیست؟

داکت اسپلیت یکی دیگر از سیستم های گرمایشی و سرمایشی است که برای تهویه مطبوع ساختمان ها و بخاری های فضا استفاده می شود. این امر استفاده از وسایل گرمایشی و سرمایشی مختلف مانند رادیاتور را بی نیاز می کند.

هایسنس کانال را تقسیم کرد

یونیت های داکتی اغلب شبیه کولر گازی هستند با این تفاوت که در آنها از پنل های صورت استفاده نمی شود، اما این دستگاه سرمایشی و گرمایشی از یونیت های داخلی تشکیل شده و هوای تولید شده را به محیط می فرستد. کانال اسپلیت معمولاً به 2 گروه تقسیم می شود و دو نوع مختلف وجود دارد که عبارتند از:


. یک کمپرسور لوله اسپلیت سیکل ثابت است.

. لوله اینورتر را جدا کنید

پکیج سقف چیست؟

پکیج سقفی یکی دیگر از انواع سیستم های سرمایشی و گرمایشی است که شامل چیلر و کولر می باشد. این سیستم ها علاوه بر تولید سرمایش و گرمایش، رطوبت هوا و فیلتراسیون را نیز تنظیم می کنند. پکیج سقفی باید به پکیج دیواری یا موتورخانه متصل شود. این نوع سیستم تهویه مطبوع در ظرفیت های مختلف قابل ساخت و استفاده می باشد، انواع آن تا 80 تن ظرفیت خنک کنندگی دارد و با توجه به نیازهای مختلف قابل ساخت می باشد.


مقایسه سیستم vrf و مجرای جداسازی

اکنون که در قسمت بالا با هر یک از سیستم های تهویه مطبوع آشنا شدید و اطلاعات مختصری در مورد آنها به شما داده شد، باید سیستم های vrf و داکت اسپلیت را با هم مقایسه کنید تا تفاوت این دو گزینه را بهتر درک کنید. واضح ترین تفاوت بین vrf و کانال اسپلیت به شرح زیر است:

تفاوت در تعداد اجزای داخلی

استفاده از یک واحد کوچکتر به واحدهای داخلی کمتری در مقایسه با سیستم VRF نیاز دارد.

هزینه ها متفاوت است

یک سیستم VRF گرانتر از سیستم داکت اسپلیت است و حتی با وجود اینکه انواع پیچیده اینورترهای داکت اسپلیت برای فضا استفاده می شود، هزینه آن هنوز بسیار کمتر از VRF است.


مصرف برق

اینورتر داکت اسپلیت در مقایسه با سیستم vrf نیاز به برق بیشتری دارد و مصرف برق بسیار بالاست که می توان آن را یکی از نقاط قوت سیستم vrf دانست که علاوه بر هزینه برق، هزینه استفاده نیز می باشد. سیستم سرمایش گرمایش نیز تحت تأثیر ماه قرار می گیرد زیرا بسیاری از قبوض برق باید پرداخت شود.


کنترل مستقل دما

سیستم های داکت اسپلیت قابلیت کنترل دما را به صورت مستقل ندارند در حالی که سیستم های VRF این امکان را خواهند داشت و با استفاده از آن می توان دمای هر قسمت را به صورت کاملا مستقل تنظیم کرد.


تولید صدا

اگرچه لوله اسپلیت از نوع اینورتر است، اما برخلاف سیستم‌های vrf صدای بیشتری از محیط تولید می‌کند و میزان صدایی که تولید می‌کنند بسیار کم و ناچیز است.

تفاوت بین پک سقف و سیستم vrf

توانایی

پکیج پشت بام و سیستم VRF از نظر ظرفیت متفاوت هستند زیرا VRF معمولا ظرفیت بالاتر و قدرت بیشتری دارد.

قابلیت اطمینان سایر ابزارها

برای استفاده از پکیج سقفی باید پکیج یا موتورخانه به سیستم متصل شود در حالی که VRF وابسته به این موارد نیست و بدون مشکل قابل استفاده است.


ظاهر و بدن

پشت بام و VRF نیز از نظر سبک و ظاهر متفاوت هستند زیرا سیستم های VRF به صورت عمودی طراحی می شوند در حالی که سیستم های پشت بام افقی هستند.


خانه مناسب

از آنجایی که پکیج سقف نیاز به موتورخانه دارد، نمی توان از آن در همه جا استفاده کرد و از طرفی vrf بیشتر در مکان های بزرگ و عمومی استفاده می شود، در حالی که سقف برای سکونت بهتر است. علاوه بر این موارد، تفاوت های دیگری نیز بین این دو سیستم وجود دارد که در این مقاله فضایی برای پاسخگویی به همه آنها وجود ندارد.


اخرین حرف

گروه توسعه تدبیر که در زمینه ارائه انواع سیستم های تهویه مطبوع فعال است، تمامی موارد ذکر شده در این مقاله را در ظرفیت ها و مدل های مختلف از طریق سایت رسمی خود: ttmenterprise.com در اختیار شما برادران عزیز قرار می دهد. ، پکیج سقفی، اسپلیت و غیره

ادامه مطلب:https://www.asianews.ir/fa/newsagency/14414/%D8%B3%DB%8C%D8%B3%D8%AA%D9%85-%D9%88%DB%8C-%D8%A2%D8%B1-%D8%A7%D9%81

[ بازدید : 184 ]

[ چهارشنبه 6 ارديبهشت 1402 ] 23:15 ] [ QW569 ]

[ ]

ساخت وبلاگ
اخبار فیلم و سریال مهاجرت به کانادا از طریق کار بوتاکس مجله گويا آی‌ تی مجله مایکت
بستن تبلیغات [x]