همه چیز در مورد عمده فروشی


عمده فروشی چیست؟ چگونه به سود عمده فروشی می رسید؟ چگونه به صورت آنلاین عمده فروشی کنیم؟ چگونه می توانیم یک عمده فروش موفق باشیم؟ اگر این سوالات برای شما پیش آمده و به دنبال پاسخی برای این سوالات هستید، توصیه می کنیم تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

سهام چیست؟ چرا این عملکرد یکی از نیازهای بازار است؟

اگر قصد دارید محصولی را به صورت آنلاین یا از طریق فروشگاه خود بفروشید و خودتان سازنده آن محصول نیستید، باید محصول مورد نظر خود را از طریق فروش عمومی خریداری کنید.

اساسا عمده فروشان واسطه هایی هستند که مقادیر زیادی محصول را از تولیدکنندگان خریداری کرده و به خرده فروشان می فروشند. عمده فروشان به دلیل حجم بالای خریدشان از تولیدکنندگان تخفیف های خوبی دریافت می کنند، از این رو هنگام فروش محصولات به مصرف کنندگان سود خوبی به دست می آورند.

البته عمده فروش بودن مستلزم ارتباط با تولیدکنندگان، سرمایه بالا برای خرید عمده محصولات و آگاهی از خواسته ها و نیازهای بازار است.

عمده فروشان مقادیر زیادی از محصولات را از تولیدکنندگان خریداری کرده و در اختیار خرده فروشان قرار می دهند. در واقع عمده فروش به دلیل حجم بالای خرید از تولید کننده تخفیف خوبی می گیرد و آن محصول را در اختیار خرده فروشان قرار می دهد.

به عنوان مثال، یکی از مزایای عمده فروشی این است که برای تهیه یک محصول نیازی به مراجعه به تولیدکنندگان مختلف نیست، به خصوص که ممکن است برخی از آنها از محل کار شما دور باشند. یک عمده فروش می تواند نیازهای شما را با زمان و انرژی کمتر برآورده کند.

مزایای بانک برای ما چیست؟

سود بالا مهمترین مزیت اکثر فروش است که باید به آن اشاره کنیم. عمده فروشان به دلیل حجم بالای خرید همیشه از تولیدکنندگان و کارخانه ها تخفیف های خوبی دریافت می کنند و محصولات را با تخفیف پایین به خرده فروشان عرضه می کنند.

به عنوان مثال اگر برای فروش عمده پوشاک زنانه به یک تولید کننده پوشاک زنانه در تهران مراجعه کنید، به دلیل خرید زیاد می توانید تخفیف خوبی از تولید کننده دریافت کنید. این معامله برای کارگاه تولیدی مفید است زیرا می تواند محصولات خود را بفروشد و سفارش جدید دریافت کند و همچنین برای شما خوب است زیرا می توانید اقلام خریداری شده را با تخفیف کمتر به خرده فروشان بفروشید.

اگر می خواهید بدانید، لباس را به صورت عمده بخرید؟ این مقاله را از دست ندهید.

فقط باید در نظر داشته باشید که انتخاب یک تولید کننده لباس زنانه ارزان قیمت زمانی برای شما مفید خواهد بود که آنها نیز محصولات باکیفیتی تولید کنند. مهمترین مسئله در اعتبار کسب و کار شما کیفیت محصولی است که ارائه می کنید.

عصر تجارت اینترنتی و عمده فروشی کالا

تولیدکنندگان توان پرداخت هزینه های نیروی انسانی، زیرساخت های لازم و فضای ذخیره سازی را ندارند، بانکداران با رفع این کمبودها، زمینه کسب و کار خود را فراهم کرده اند و اکنون واسطه بین تولیدکننده و مصرف کننده هستند.

در ابتدا این تنها راه برای افزودن محصولات سازنده به سبد خرید مشتری بود. اما با ظهور فروشگاه های خرده فروشی آنلاین، جایگاه خرده فروشان و خرده فروشان آجر و ملات، فروشگاه های زنجیره ای، شرکت ها و آژانس های نظارتی تغییر کرده است. این وضعیت همه گروه ها را به رقابتی جدید برای جذب بازار سوق داده است.

انواع دسته های شغلی عمده فروشی

بازاریابی به روش های مختلفی انجام می شود که در ادامه مقاله با آن آشنا خواهیم شد.

عمده فروشی تجارت

این دسته در واقع به معنای عمده فروشی توسط صاحب محصولات است. این گروه تقریباً 50 درصد از کل فروش را تشکیل می دهد. عمده‌فروشی تجاری توسط واحدهای تجاری غیرشرکتی انجام می‌شود و شامل دو زیر گروه عمده‌فروشی با خدمات کامل و عمده‌فروشی با خدمات محدود است.

نمایندگان و کارگزاران

این گروه با گروه اول متفاوت است زیرا محصولی برای فروش ندارند و در واقع دونده هایی هستند که محصول را به مشتریان تحویل می دهند که در ازای خدمات پولی دریافت می کنند. حدود 11 درصد از معاملات خرده فروشی توسط این گروه انجام می شود.

دفاتر و شعب فروش

در این نوع، عمده فروشی در دفتر تولید کننده یا فروشنده انجام می شود تا توسط افراد غیر مرتبط. این گروه که حدود 31 درصد از حجم معاملات عمده فروشی را تشکیل می دهد، می تواند موجودی، فروش و تبلیغات را بهتر کنترل کند.

عمده فروشی اینترنتی

ظهور اینترنت تجارت عمده فروشی را مانند هیچ تجارت دیگری متحول کرده است، به طوری که امروزه بسیاری از کسب و کارها می توانند علاوه بر روش های سنتی، محصولات خود را به صورت آنلاین برای تجارت خود بفروشند. عمده فروشی اینترنتی بسیاری از مشکلات این بخش را حل می کند و باعث افزایش سرعت تراکنش ها می شود.

عمده فروشی آنلاین چیست؟

قبل از اینکه خرید آنلاین را توضیح دهیم، اجازه دهید برخی از ویژگی های مهم آن را مرور کنیم:

عمده فروشان با عقد قرارداد با خرده فروش می توانند محصولات خود را به صورت ماهانه به فروش برسانند. این رویداد یک درآمد ثابت ماهانه برای عمده فروش است و برای خرده فروش از تامین منظم اقلام ضروری تسکین می یابد.

یک عمده فروش همچنین می تواند محصول را به خرده فروشان بفروشد و همچنین محصول خود را به مشتری نهایی عرضه کند. بله، این فروش باید با حجم بالا انجام شود. قیمت عمده فروشان در مقایسه با بازار مصرف کمتر است، بنابراین حاشیه سود در این راه بسیار بالا است.

لازم نیست عمده فروش کالا را به محل فروش نهایی تحویل دهد. عمده فروشان نیز نیازی به صرف هزینه زیادی برای بازاریابی ندارند زیرا مشتریان ثابتی دارند که هر ماه از آنها خرید می کنند.

اما فروش آنلاین کمک زیادی به ساده سازی و سرعت بخشیدن به این تجارت می کند. از طریق فضای آنلاین، عمده فروشان می توانند به راحتی محصولات خود را به خرده فروشان و مشتریان نهایی عرضه کنند. نادیده گرفتن بازاریابی آنلاین کسب و کار شما را در معرض خطر قرار می دهد. برای رقابت در بازار امروز باید به بازاریابی اینترنتی توجه بیشتری داشته باشید و از این فرصت های بازار نهایت استفاده را ببرید.

فروش آنلاین بسیاری از مشکلات فروش سنتی را حل کرده است. این امر هزینه های مبادلاتی را به میزان قابل توجهی کاهش داده است. با توسعه وب سایت و استفاده از روش های بازاریابی می توانید بازار خود را گسترش دهید و مشتریان بیشتری جذب کنید.

راه های موفقیت در عمده فروشی چیست؟

در ابتدا لازم به ذکر است که فروشنده موفق باید با تولید کننده در ارتباط باشد و همواره از کیفیت کالای مورد نیاز خود مطمئن باشد. بنابراین میزان سرمایه گذاری و هوشمند بودن یکی از مهم ترین عوامل موفقیت یک فروشنده فرش محسوب می شود.

خرید عمده در موفقیت یک عمده فروش بسیار موثر است. تولید کننده با خرید عمده تخفیف خوبی را به عمده فروش در نظر می گیرد.

این مشکل انواع عمده فروشی دو مزیت دارد:

یکی اینکه عمده فروش بتواند محصول را با سود بهتری به خرده فروش عرضه کند

دوم اینکه محصول در نهایت با قیمت بهتری به دست مصرف کننده می رسد.

باز بودن دست فروشنده در قیمت باعث جذب مشتریان بیشتری می شود که موفقیت عمده فروش را در پی خواهد داشت.

موضوع دیگری که برای یک تجارت عمده موفق باید مورد توجه قرار گیرد، تسریع در حمل و نقل کالا به کمک ارتباطات گسترده و همچنین به حداقل رساندن احتمال آسیب دیدن کالا با نگهداری دقیق است.

معیارهای اصلی قیمت گذاری محصول

شاخص قیمت خرید عمده معیاری است که برای تعیین بهای تمام شده یک کالا یا محصول در مقادیر زیاد استفاده می شود. این شاخص شامل عوامل زیر است:

حجم خرید

تعداد محصولات خریداری شده

دوره خرید

گنجانده شده اند

تفاوت عمده فروشی و خرده فروشی چیست؟

تفاوت های زیادی بین عمده فروشی و خرده فروشی وجود دارد. یکی از تفاوت‌های اصلی بین این دو این است که مشتریان عمده‌فروشی شما عمدتاً افراد تجاری هستند در حالی که مشتریان خرده‌فروشی شما مصرف‌کنندگان هستند.

به همین دلیل فضای عمومی در تجارت عمده اهمیت کمتری دارد و البته عمده فروشی فضای زیادی را پوشش می دهد. ضمناً در عمده فروشی قوانین و شرایط کاملاً با خرده فروشی متفاوت است، مثلاً نرخ مالیات برای عمده فروشان متفاوت است.

چند پیشنهاد برای دستیابی به سود بالا در فروش کلی محصول

خرده فروشان و بانکداران صرفاً بر اساس آنچه که برای محصول دریافت می کنند و میزان فروش آنها سود نمی برند.

نکته مهمی که باید بدانید این است که وظیفه یک فروشنده فقط فروش محصولات باباسلمان نیست. برای سهولت در فروش محصولات خود به خرده فروشان، خرده فروشان علاوه بر تقسیم آنها به گروه های کوچکتر، گاهی اوقات محصولات خود را نیز حمل می کنند.

اگرچه تجارت عمده بین تولیدکنندگان و خرده فروشان رایج است، اما عمده فروشانی نیز وجود دارند که محصولات را به عمده فروش دیگری می فروشند یا ممکن است مواد خام را برای تولید محصولات بفروشند.

[ بازدید : 180 ]

[ چهارشنبه 1 شهريور 1402 ] 11:59 ] [ QW569 ]

[ ]

ساخت وبلاگ
اخبار فیلم و سریال مهاجرت به کانادا از طریق کار بوتاکس مجله گويا آی‌ تی مجله مایکت
بستن تبلیغات [x]