مجموعه کنترل چیست؟


اگر پمپ آب دارید اما نمی‌دانید کنترل‌ها چیست و چه کاربردی دارند، فوراً این مقاله را بخوانید زیرا قلب پمپ شماست و باید آن را بررسی کنید. این دستگاه یکی از پرفروش ترین محصولات است و بسیاری از افرادی که در ساختمان های بلند زندگی می کنند جزو کاربران همیشگی این محصول هستند. با ما همراه باشید تا در مورد تعویض اتوماتیک پمپ آب خانگی و نحوه عملکرد آن بیشتر بدانید. برای خرید ست کنترل به الکتنو مراجعه نمایید.


مجموعه کنترل چیست و چرا به آن نیاز دارید؟

کیت کنترل پمپ آب داخلی یا کلید اتوماتیک دیجیتال چند سالی است که در حال افزایش است، کلید اتوماتیک خودرو در جلو و مخزن فشار استفاده می شود و با تولید کلید اتوماتیک از مخزن فشار استفاده می شود. تقریبا کاهش یافته است.

با این حال، مخزن فشار هنوز کمتر استفاده می شود. اما در برخی از خانه ها بهتر است از مخزن به عنوان سیستم کنترل استفاده شود.

نام اصلی کنترل ست چیست و در ایران چگونه شناخته می شود؟

بهتر است ابتدا در مورد نام واقعی این دستگاه صحبت کنیم، اگرچه این محصول پرفروش در ایران «ست کنترل» نام دارد، اما در زبان انگلیسی به آن کلید دیجیتال اتوماتیک یا کلید پمپ آب دیجیتال اتوماتیک می گویند.

بنابراین از نظر فنی درست است که نام پکیج با کلید عملیات دیجیتال کنترل می شود، اما از آنجایی که اکثر مردم این قسمت از برق را به نام پکیج کنترل می شناسند، ما همچنان از این نام استفاده می کنیم، اما هر کجا که می بینید. این دو کلمه در متن، معنی یکسانی دارند. بنابراین هیچ تفاوتی بین کلید ماشین یا کنترل از راه دور وجود ندارد و هر دو معنای یکسانی را ارائه می دهند.

کاربرد کلید پمپ آب اتوماتیک چیست؟

این سوال کلید مسیر شما و مبنای خرید یا عدم خرید کنترلر است. کلید اتوماتیک فقط در مکان هایی قابل استفاده است که آب ورودی به پمپ آب خانگی دارای فشار باشد. در مثال های زیر معنای فشار آب را توضیح می دهیم.

مثال 1: فرض کنید برای یک واحد مسکونی در تهران پمپ خریداری کرده اید، چون خود آب شهری حدود 1.5 تا 2.5 فشار دارد، بنابراین آب ورودی به پمپ دارای فشار است، بنابراین می توان از یک مجموعه کنترل برای این یا اتوماتیک دیجیتال استفاده کرد. سوئیچ پمپ

مثال دیگر: فرض کنید برای قطعه زمینی در روستاهای دماوند پمپ آب خریده اید، آب مصرفی در مخزن یا چاه آب ذخیره شده و شهرها لوله آب ندارند. از آنجایی که این آب فشاری ندارد، به این معنی است که فشار آن صفر است، بنابراین نمی توانید از مجموعه کنترلی روی آن استفاده کنید.

با نگاهی به تصویر بالا می توان به نکات زیر دست یافت: 1688


نصب مخزن آب در بالاتر، اختلافی در فشار آب برای مصرف کننده ایجاد نمی کند.

اندازه یا ارتفاع نصب هیچ تفاوتی با فشار آبی که کاربر نصب می کند، ندارد، چه مخزن را یک متر بالاتر از پمپ آب نصب کنید، بنابراین فشار کاربر صفر خواهد بود.

وقتی شیر آب را باز می کنید حداقل فشار برای کارکردن ست کنترل نصف (0.5) است اما در بهترین حالت وقتی مخزن را روی سقف نصب می کنید این فشار برابر با (0.3) است.

افزایش یا کاهش آب مخزن تاثیری بر فشار پمپ یا فشار آب به کاربر ندارد، یعنی اگر مخزن شما 200 لیتر یا 2000 لیتر باشد، مخزن در هر مورد پر، نیمه پر یا خالی خواهد بود. فشار کاربر صفر است و کلید خودکار دیجیتال کار نمی کند.

تست - چگونه بفهمیم که بسته کنترل مفید است؟

تخلیه را بدون پمپ باز کنید، به این معنی که اگر آب از زهکش خارج شد، می توانید یک شیر چک نصب کنید. اما اگر آب بدون پمپ از خط لوله خارج نشود به این معنی است که نمی توانید از کلید دیجیتال اتوماتیک استفاده کنید.

وظیفه گروه کنترل چیست (توضیح چرخه کاری)

همانطور که در بالا توضیح دادیم، ست کنترل زمانی کار می کند که حداقل 0.5 بار بار از آن عبور کند، در داخل مجموعه کنترل قطعه ای به نام فلو سوئیچ وجود دارد که زمانی که این قسمت از فشار آب از آن عبور کرده و پمپ را روشن می کند، کار می کند.

حال اگر فشار آب عبوری از فلوسوئیچ زیر 0.5 بار باشد (مثلاً 0.2 بار یا 0.3 بار)، کلید دیجیتال اتوماتیک کار نمی کند، بنابراین پمپ روشن نمی شود. برای اینکه بفهمید آیا می‌توانید از یک مجموعه کنترل استفاده کنید، آزمایشی را که در بالا ذکر شد انجام دهید.

مونتاژ کنترل چقدر بالا را پشتیبانی می کند؟

برخی از افراد فکر می کنند که یکبار یک مجموعه کنترل پمپ آب نصب می کنند، همه آنها آماده هستند و می توانند آب یک برج 100 طبقه را تامین کنند!

در صورتی که هواپیمای کنترل عمومی که در بازار به فروش می رسد در نهایت تا ارتفاع 35 متر را پشتیبانی می کند. این عدد به فشار آب منطقه شما نیز بستگی دارد.

به عنوان مثال، اگر فشار آب شهری در منطقه شما 2.5 بار باشد، مجموعه کنترل تا ارتفاع 20 متر را پشتیبانی می کند، اما اگر فشار 1.5 بار باشد، نباید بیش از 10 متر از مجموعه کنترل انتظار داشته باشید. حال اگر فشار آب به 3.5 و 4 بار برسد، می توانیم با اعداد 30 و 35 متر محاسبه کنیم.

مشکلات فنی در مورد ارتفاعی که واحد کنترل می تواند پشتیبانی کند وجود دارد. فشار آب یک سیستم آب شهری معمولاً بین 1.5 تا 2.5 بار است و هر بار فشار آب معادل هد 10 متر است.

حال اگر به طبقه سوم ساختمانی که در ارتفاع 10 متری است نگاه کنیم، باید بدانید که از این 1.5 برابر فشار آب، یک زمان برای غلبه بر این 10 متر و 0.5 بار دیگر مصرف می شود. فشار پشت شیر ​​باشد بنابراین وقتی شیر آب را باز می کنید فشار 0.5 بار است که کنترل را فعال می کند و بنابراین پمپ آب خانگی را فعال می کند.

[ بازدید : 27 ]

[ دوشنبه 24 ارديبهشت 1403 ] 9:54 ] [ QW569 ]

[ ]

ساخت وبلاگ
اخبار فیلم و سریال مهاجرت به کانادا از طریق کار بوتاکس مجله گويا آی‌ تی مجله مایکت
بستن تبلیغات [x]