بهترین گیاه آپارتمانی برای تصفیه هوا کدام است؟


آلودگی هوا یکی از معضلات مدرنی است که مردم در قرن اخیر به دلیل سبک زندگی خود ایجاد کرده اند. بسیاری از ما در روزهایی که هوا آلوده است سعی می کنیم از خانه خارج نشویم، اما سوال اینجاست که هوای داخل ساختمان ها چقدر آلوده است؟ آلودگی داخل ساختمان ممکن است به اندازه یک میدان شلوغ شهر نباشد، اما داخل خانه حاوی آلاینده های زیادی است. استفاده از گیاهان تصفیه کننده هوای داخلی راه حل مناسبی برای افرادی است که به فکر خود و خانواده خود هستند. این گیاهان خاص نه تنها سموم را از بین می برند بلکه به دکوراسیون خانه یا هر فضای داخلی دیگری زیبایی و طراوت می بخشند. در این مقاله با لیستی از بهترین گیاهان سرپوشیده برای تصفیه هوا آشنا می شویم و مزایای نگهداری از این گیاهان را در پاکسازی و تصفیه هوای داخل خانه می دانیم. با کارمادیو همراه باشید.

آیا گیاهان داخل خانه هوا را تمیز می کنند؟

بر کسی پوشیده نیست که گیاهان هوا را تمیز و تازه نگه می دارند. با این حال، برخی از گیاهان آپارتمانی توانایی بیشتری در تصفیه هوا دارند. اگرچه این گیاهان به تهویه خانه کمک می کنند، اما به شادابی فضای خانه نیز کمک می کنند. علاوه بر این، مطالعات نشان داده اند که آنها به کاهش اضطراب ما کمک می کنند. اما آیا ثابت شده است که گیاهان واقعاً هوا را تمیز می کنند؟ بهترین گیاهان برای خوشبو کننده هوا کدامند؟ چه مقدار دستگاه تصفیه هوای داخلی برای تمیز کردن هوا کافی است؟

استفاده از گیاهان آپارتمانی تصفیه کننده هوا پس از مطالعه ناسا در سال 1989 که خواص تصفیه هوای گیاهان آپارتمانی را تبلیغ کرد، محبوبیت بیشتری پیدا کرد. این مطالعه نشان داد که این گیاهان توانایی کاهش آلودگی هوای داخل ساختمان را دارند. شکی نیست که گیاهان می توانند سموم شیمیایی فرار را از هوا حذف کنند. با این حال، برای بهترین نتیجه، بهتر است برخی از این گیاهان را در داخل خانه نگهداری کنید.

مزایای استفاده از گیاهان تصفیه کننده هوا

استفاده از بهترین دستگاه تصفیه هوا در خانه مزایای زیادی برای بهبود کیفیت هوای داخل خانه دارد. شامل:

رطوبت را در خانه حفظ کنید.

کاهش دمای خانه

دی اکسید کربن را کاهش دهید

حذف برخی از آلاینده ها از هوا

گیاهان چگونه هوا را تمیز می کنند؟

توانایی  بهترین گیاه تصفیه کننده هوا در سم زدایی هوا شگفت انگیز است. برگ ها دی اکسید کربن و نور را جذب کرده و از طریق فتوسنتز به انرژی تبدیل می کنند. گیاهان همچنین ترکیبات آلی فرار (VOCs) را از هوا جذب می کنند. هر چه گیاه بزرگتر باشد، سموم بیشتری جذب می کند. اکسیژن محصول جانبی ارزشمند این فرآیند است. گیاهان آلاینده های مضر را از بین می برند و میزان اکسیژن موجود در هوا را افزایش می دهند. هیچ دستگاه تصفیه هوای تجاری نمی تواند این کار را انجام دهد.

آلاینده های رایج در داخل ساختمان چیست؟

ما ناخودآگاه آلاینده های مختلفی را در هوای خانه رها می کنیم که همه آنها خیلی مضر نیستند، اما غلظت زیاد آنها باعث سرگیجه یا آلرژی می شود. برخی از بهترین گیاهان آپارتمانی برای تصفیه هوا می توانند این سموم را جذب کرده و هوا را تصفیه کنند. برخی از این آلاینده های رایج عبارتند از:

فرمالدئید که معمولا در مصالح ساختمانی، محصولات پاک کننده، دود سیگار، اگزوز خودرو و غیره یافت می شود. سطوح بالای فرمالدئید با افزایش خطر ابتلا به سرطان های نادر مرتبط است.

بنزن موجود در نفت خام و در تولید پلاستیک، رزین، الیاف مصنوعی، چسب، محصولات پاک کننده و صابون و غیره استفاده می شود. قرار گرفتن طولانی مدت در معرض بنزن با افزایش خطر ابتلا به سرطان خون و کم خونی همراه است.

رنگ، تولوئن در لاک و چسب. سرگیجه به دلیل غلظت بالای تولوئن. از دست دادن تعادل می تواند باعث بی خوابی و مشکلات دیگر شود.

زایلن باعث سوزش چشم، بینی و گلو، سردرد، سرگیجه و از دست دادن تعادل عضلانی می شود.

تری کلرواتیلن در محصولات مصرفی مانند پاک کننده ها، چسب ها، لکه برها و پاک کننده های فرش یافت می شود. این ماده سرطان زا است.



[ بازدید : 567 ]

[ پنجشنبه 16 شهريور 1402 ] 14:26 ] [ QW569 ]

[ ]

ساخت وبلاگ
اخبار فیلم و سریال مهاجرت به کانادا از طریق کار بوتاکس مجله گويا آی‌ تی مجله مایکت
بستن تبلیغات [x]