سقف فولادی


شرکت فناوری و فناوری بام گستر دیبا با بهره گیری از آخرین تکنولوژی روز دنیا و با تکیه بر تجربه 30 ساله متخصصین خود اقدام به ایجاد دستگاه رول فرمینگ جهت تولید انواع ورق گالوانیزه، بهترین خدمات تبدیل برای کیفیت و دارای چند فرم برای همکاران و مشتریان.

بام گستر دیبا تولید کننده انواع سقف عرشه فولادی، سقف فلزی و ورق فوم می باشد.

ورق موجدار از سال 1784 در ساخت و ساز استفاده می شود و یکی از قدیمی ترین فرم های فولاد نورد سرد است.

امروزه انواع مختلف تخته موج دار با لایه های مختلف تولید می شود. استانداردهای مختلف تخته راه راه عموماً برای ساختمان ها و سایر کاربردها موجود است. این ورق ها در ساخت سقف و دیوارهای جانبی ساختمان ها کاربرد فراوانی دارند.

این تخته ها مستحکم، سبک وزن و به راحتی ساخته می شوند. در بسیاری از موارد، آنها جایگزین مهاربندهای معمولی به عنوان غشاهای برشی می شوند. این می تواند منجر به ناپایداری کل سازه و عناصر منفرد مانند تیرها و ستون ها شود. همچنین می توان از آن برای حفظ خاک در حین گودبرداری استفاده کرد. در سال های اخیر، پوشش های تقویت شده در سیستم های کف ساختمان ها و عرشه پل ها مورد استفاده قرار گرفته است. هزینه سقف فولادی نسبت به انواع دیگر مقرون به صرفه تر است.

سیستم های سقف عرشه فولادی که به عنوان عرشه فلزی نیز شناخته می شوند، یکی از اقتصادی ترین روش های پوشش ساختمان به شمار می روند. سقف عرشه فولادی وزن کمتری نسبت به سقف های سنتی روی قاب های ساختمانی فولادی دارد. همچنین با ساختمان های فولادی نورد سرد یا گرم سازگار است.

سیستم ساخت و ساز مجتمع در آزمایشگاه ساختمان و ساختمان آنالیز می شود و استفاده از فولاد در الزامات مربوط به قانون و ماده 10 قانون ساخت و ساز کشور مجاز است.

سیستم سقف عرشه فولادی شامل مقاطع مرکب از دال های بتنی بر روی ورق های ذوزنقه ای است که توسط تیرها و تیرهای فولادی به هم متصل می شوند. عملکرد کامپوزیت دال بتن آرمه فوقانی و ورق فولادی ذوزنقه ای زیرین نقش بسزایی در تضمین استحکام سقف و رفتار برشی مطلوب دال فولادی خواهد داشت. در واقع، عرشه فولادی روی این سقف ها دارای چهار عملکرد است:

1. به عنوان نوع خاصی از جریان عمل می کند

2. بستر کاری برای تورهای مختلف فراهم می کند

3. صفحه تقویت شده لنگرهای مثبت را فراهم می کند

4. مقاومت قاب فولادی را از طریق حرکت دیافراگم فراهم می کند.

ورق گالوانیزه چیست؟

ورق آهنی که با فلز گالوانیزه پوشانده شده است ورق گالوانیزه نامیده می شود. ورق گالوانیزه حتی با خراشیدگی، تغییر شکل فیزیکی، بارگذاری و تنش ناشی از پوشش روی زنگ نمی‌زند. در واقع ورق های گالوانیزه از فولاد یا آهن پوشیده شده با روی مذاب تشکیل شده است. لازم به ذکر است که استحکام ورق گالوانیزه یا پروفیل گالوانیزه بستگی به ضخامت فلز روی آن دارد که باعث افزایش سرعت اجرا و کاهش هزینه های ساخت می شود.

مهمترین عضو این سازه ورق سقف فولادی گالوانیزه است که در ضخامت 0.8 تا 1.2 میلی متر در بازار موجود است. برای تولید سقف فولادی ورق گالوانیزه به صورت موجدار و ذوزنقه ای بر روی ماشین آلات مخصوص تولید می شود. حتی اگر پوشش این برگ شکسته یا از بین برود، زنگ زدگی به آن آسیب نمی رساند.

این ورق ها مقاومت بسیار بالایی در برابر زنگ زدگی و خوردگی دارند و به همین دلیل هنگام جدا شدن روکش زنگ نمی زنند. از دلایل اصلی استفاده از ورق های گالوانیزه افزایش عمر سقف تا سی سال و صرفه جویی در هزینه ها می باشد. از دیگر ویژگی های مهم ورق گالوانیزه می توان به وزن سبک و رنگ های متفاوت اشاره کرد. این محصول سفید است قرمز آبی نارنجی سبز موجود در رنگ زرد و غیره

روش گالوانیزه کردن

کاغذ گالوانیزه به روش های مختلفی گالوانیزه می شود که در این قسمت به بررسی آنها می پردازیم.

روش غوطه وری داغ (در فلز مذاب)

یکی از متداول ترین روش های گالوانیزه برای ایجاد پوشش روی فلز، روش غوطه وری داغ است. این روش در بسیاری از کارخانه های فولاد مورد استفاده قرار می گیرد و سال هاست که در سراسر جهان مورد استفاده قرار می گیرد و یکی از روش های انعطاف پذیر و ساده است. این روش شامل تمیز کردن سطح و سپس فرو بردن قطعات فولادی یا آهن در روی مذاب است که یک آلیاژ آهن-روی مورد استفاده در فلزات است. و مدت غواصی ... بستگی به شرایط دارد.

مزیت استفاده از این روش پوشش این است که تمامی اجزا اعم از لبه ها، درزها و ... را به طور کامل پوشش می دهد و ساختار آلیاژی فولاد روی و چند لایه را بین پوشش روی و فولاد ایجاد می کند. اما یکی از معایب این روش این است که قطعات بزرگ در هنگام گالوانیزه خمیده و شکننده می شوند که باعث ایجاد تغییراتی در متالورژی سازه فولادی می شود. بنابراین هنگام خم کردن ورق گالوانیزه مراقب باشید که پوست آن جدا نشود.

آنها

در این روش آلیاژ روی با تفنگ بادی روی تمام سطوح پاشیده می شود و پس از آن باید با سمباده صاف و از آلودگی پاک شود. با این روش ضخامت به 0.01 میلی متر می رسد و یکی از معایب این روش فرورفتگی در گوشه ها و لبه ها است.

روش الکترود گالوانیزه (گالوانیزه الکترولیتی)

این روش در مقایسه با غوطه وری در حمام مذاب یک فرآیند سرد در نظر گرفته می شود. این روش با فرو بردن فولاد در محلول الکترولیت سولفات روی یا سیانید انجام می شود. فرآیند الکترولیتی یک لایه نازک بر روی سطح آهن باقی می گذارد که در نتیجه یک روکش صاف و بدون شکل ایجاد می شود. ضخامت لایه گالوانیزه با این روش 0.06 تا 0.2 اونس بر فوت مربع است. یکی از ویژگی های مثبت این روش چسبندگی بالای پوشش آلی است که باعث افزایش طول عمر آلیاژ روی می شود.

چرا از فولاد گالوانیزه استفاده کنیم؟

استانداردهای تحت پوشش ورق های گالوانیزه به دلیل کاهش هزینه های عملیاتی و مصالح، سهولت نصب و استفاده راحت از ورق های گالوانیزه در سایر صنایع، ورق های گالوانیزه را بسیار مطمئن و قابل اعتماد کرده است، همانطور که در بالا ذکر شد. . یکی دیگر از ویژگی های قابل توجه ورق گالوانیزه جوش پذیری بالای آن است که به همین دلیل به راحتی با جوش چسبانده می شود. ورق روی در صنایع مختلف کاربرد فراوانی دارد و در مواقعی که برای کنترل خوردگی در فولادها و فولادها ضروری باشد و در هنگام پوشش ورق های گالوانیزه، پرس و شکل دادن به خطر تشکیل گرد و غبار و براده استفاده می شود. یکی دیگر از دلایل استفاده از ورق گالوانیزه استحکام و انعطاف پذیری بالای آن است که آن را در برابر باد و باران و ... مقاوم می کند که در برابر باد و باران و ... مقاوم است.

انواع سقف عرشه فولادی

به طور کلی پوشش عرشه فولادی به دو دسته کامپوزیت و غیر مرکب تقسیم می شود:

دانگ بدون عارضه

سقف های عرشه فولادی غیر کامپوزیت نسبت به مدل های دیگر محبوبیت کمتری دارند. در این روش بتن بر روی سقف ریخته می شود و مقاومت آن افزایش می یابد. این روش زمانی استفاده می شود که نیاز به تقویت سقف با میله های فولادی باشد.

سقف ترکیبی

انواع سقف های کامپوزیت دکینگ فولادی در بازار مورد استفاده قرار می گیرد که از جمله آنها می توان به سقف های کامپوزیت با و بدون میلگرد اشاره کرد. این نوع سقف ها عمدتاً توسط مهندسان استفاده می شود. دلیل اصلی محبوبیت این سقف ها استحکام بالا و سهولت در نصب آنهاست. توجه داشته باشید که استفاده از روش سقف عرشه فولادی نیاز به دانش تخصصی و مواد اولیه دارد پس حتما در مورد ابعاد و نیاز پروژه خود تحقیق کنید.

قطعات سقف عرشه فولادی

برای ایجاد این نوع سقف ها عناصر مختلفی وجود دارد که با کمک آنها می توانید سقف را به روش خود تغییر دهید. ورق های گالوانیزه جزء جدایی ناپذیر این نوع سقف ها هستند که باعث دوام بیشتر و سهولت در نصب آنها در داخل خانه می شود.

ورق فولادی

مزیت اصلی سقف های فلزی نسبت به سایر سقف ها، ورق های فلزی به کار رفته در آنها می باشد. ضخامت این صفحات بین 0.08 تا 1.2 میلی متر است. ورق های فلزی با استفاده از ابزاری به نام «رول سازی» به شکل خاصی در می آیند. به همین دلیل در مقطع هر ورق، هر موج ذوزنقه ای در نظر گرفته می شود. حداکثر ارتفاع این ذوزنقه 75 میلی متر و عرض ذوزنقه پر شده با بتن نباید کمتر از 50 میلی متر باشد.

در ابتدای نصب سقف ابتدا ورق گالوانیزه موجدار بر روی تیرهای افقی یا عمودی نصب می شود. از آنجایی که وزن ورق ها بسیار کم است، کار با آنها آسان است و نیاز به کار زیادی ندارند. یکی از مسائل مهم ورق های فولادی نحوه حمل و نقل و نگهداری آنها است. جابجایی و ذخیره سازی باید با دقت و احتیاط انجام شود تا شکل آن تغییر نکند.

سنبله یا کاتر

این سقف به دلیل استفاده از ورق های گالوانیزه برش های خاصی دارد. ناودانی یکی از تجهیزاتی است که در هنگام نصب و راه اندازی سقف فولادی با آن مواجه می شود. قطر چنین برش هایی تا 20 میلی متر است و ارتفاع آن به ورق فولادی بستگی دارد. بنابراین حداکثر ارتفاع ناودانی پس از نصب باید حداقل 40 میلی متر از بالای صفحه فولادی اندازه گیری شود. در نهایت ورق ها پانچ شده و به هم متصل می شوند و سپس از پین و جوش الکترومغناطیسی برای اتصال ورق ها استفاده می شود. ناودانی ها با استفاده از دستگاه جوش قوس الکتریکی مخصوص به بال های تیر سازه جوش داده می شوند. عملیات جوش را می توان مستقیماً روی بال های تیر سازه یا ابتدا روی صفحه فولادی انجام داد. قبل از قرار دادن پین ها، یک حلقه سرامیکی روی ناحیه جوش قرار می گیرد تا یک حوضچه مذاب ایجاد کند و از آن در برابر قوس شدن محافظت کند.

نصب ورق آهنی و ورق آهنی.

یکی از مهمترین مراحل در ساخت سقف های فولادی، قرار دادن میلگردها و اتصال آنها به تیرآهن است. با این روش می توانید ارتباط بین ورق ها را تقویت کنید. با کمک این روش، تقویت بسیار آسان تر است. پس از انجام این کار، به سادگی فرآیند بتن ریزی را شروع کنید. این مرحله بسیار مهم است و اگر زمان بیشتری را صرف جوشکاری کنید، سقف بسیار محکم‌تر می‌شود.

استحکام - قدرت

پس از اتصال صفحات به کمک میله ها، اکنون باید یک آرماتور کامل بسازیم. برای این روش، تقویت کامل نوارها از همان قسمت هایی که میخ ها استفاده می شود، اعمال می شود. در این صورت کار آسان تر می شود و مقاومت سقف افزایش می یابد.

بتن ریزی شده

آخرین مرحله کار بر روی سقف عرشه فولادی، بتن است. معمولاً برای سقف عرشه فولادی از بتن سبک یا بتن ساده استفاده می شود. مقاومت فشاری بتن بسته به نوع آن 200-300 کیلوگرم بر سانتی متر مربع است. در برخی موارد می توان از الیاف سیمان ساخته شده از پلیمر یا فولاد استفاده کرد. با این روش فضای بین آرمیچر و دیوار با این ورق ها پر می شود و برای دوام و استحکام می توانید فضای سقف خود را با بتن پر کنید.

مزایای طراحی پانل های سقف فولادی (پانل های فلزی).

امروزه سقف ساختمان ها با مصالح مختلف و روش های مختلفی ساخته می شود. سقف عرشه فولادی یکی از مدرن ترین و مدرن ترین روش های ساخت سقف می باشد. در مقایسه با سایر سقف های مدرن، سقف های عرشه فولادی دارای ویژگی های منحصر به فرد و مزایای قابل توجهی هستند. از ورق فولادی به عنوان ماده ای در سقف عرشه فولادی استفاده می شود و سیستمی با مقاومت بسیار بالا با وزن نسبتا کم ایجاد می کند. این منجر به فرآیند تولید می شود که هزینه نصب و جابجایی مواد کمتری دارد. اگرچه یک جزء ساختاری مهم است، اما عرشه فولادی همچنان می تواند در معرض دید قرار گیرد، به خصوص اگر از انواع مختلف دکینگ فلزی موجود در بازار استفاده کنید. همچنین به دلیل خواص مقاوم در برابر آتش به طور گسترده ای مورد استفاده قرار می گیرد و آن را به یک جزء مشترک از مجموعه های دارای رتبه آتش شناخته شده UL و ULC تبدیل می کند.

از مزیت های سقف فولادی می توان گفت که مقاومت بالای فونداسیون فولادی سقف فولادی در برابر خوردگی یکی از ویژگی های منحصر به فرد ورق های فولادی است. چگالی مقاومت ورق های فولادی به نوع و خواص عرشه فولادی بستگی دارد.

یکی دیگر از استحکام بالای سقف عرشه فولادی است. این بدان معناست که یک سیستم دال معمولی وزن بیشتر و استحکام کمتری در حین ساخت نسبت به سیستم دال مرکب فولادی دارد. خواص مواد و سطح مقطع بر مقاومت افزوده شده به دال بتنی پیش ساخته در حین سرویس تأثیر می گذارد. ورق فولادی تقویت شده انعطاف پذیری را فراهم می کند. از آنجایی که بتن استحکام بالایی دارد، ترکیب ورق فولادی با آن باعث استحکام بیشتر ورق می شود. صفحات عرشه فولادی در واقع برای مقاومت در برابر جابجایی طولی و حرکت جانبی طراحی شده اند.

یکی دیگر از مزایای سقف فولادی این است که نصب سریع و آسان است. در واقع ورق های سقف فولادی راحت تر از سایر مصالح ساختمانی حرکت می کنند و در نتیجه سرعت نصب افزایش می یابد. ورق های فولادی قبل از ساخت عرشه فولادی به اندازه های مشخص بریده می شوند. این ورق ها به راحتی در بسته بندی توسط جرثقیل به محل ساخت سقف عرشه فولادی ارسال می شوند.

یکی از مهمترین مزایای سقف آهنی این است که اجرا و نصب سقف آهنی بسیار سریعتر از سایر انواع سقف های مدرن است. پانل های فولادی پس از حمل به محل نصب سقف، توسط پرسنل ماهر و با تجربه به صورت دستی مونتاژ می شوند. این نوع سقف نیازی به مصالح مختلف و زیاد ندارد و عارضه خاصی ندارد. بنابراین ساخت سقف های راه راه بسیار سریع بوده و از ایمنی بالاتری برخوردار است.

در سقف عرشه فولادی، پروفیل ذوزنقه ای با تیرها و کاشی ها جایگزین می شود. این پروفیل ها با ماشین شکل می گیرند و پروفیل ذوزنقه ای شکل در سقف عرشه فولادی جایگزین میلگرد اصلی سقف می شود و همچنین به عنوان قالب بتن ریزی استفاده می شود و از ریزش سقف عرشه فولادی جلوگیری می کند. . ساخت سقف عرشه فولادی تا فاصله 4 متری بدون شمع و تا فاصله 7 متری با شمع انجام می شود.

از دیگر مزایای عرشه فلزی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

• حذف قالب کاهش تیرهای ثانویه حذف میلگردهای کششی و...

سقف های فولادی 26 درصد سبک تر از سقف های بلوک و 21 درصد سبک تر از سقف های کامپوزیت هستند.

• یک عرشه فولادی (ریخته گری) امکان بتن ریزی کل سقف را به یکباره فراهم می کند.

• سرعت بالا در ساخت سقف های فولادی نسبت به سایر سقف های موجود.

• سبکی سقف فولادی باعث کاهش وزن سازه، اسکلت و ساختمان می شود.

• لرزش سقف های فولادی کمتر از سقف های بتنی یا مشابه است و صلبیت سقف های فولادی از سقف ها بیشتر است.

• ضخامت بتن روی سقف عرشه فولادی مرکب کمتر از ضخامت بلوک های بتنی یا سنگی بر روی سقف تیر چوبی است.

• اجزای ساختاری عرشه سقف فولادی (متال دک) به درستی به هم متصل شده اند.

سقف های عرشه فولادی با ایجاد سکوی کاری بادوام، ایمنی اجرا را افزایش می دهند.

سقف فلزی دارای سقف کم است. بنابراین برای استفاده به عنوان پارکینگ می توان از این سقف ها بدون پوشش کاذب استفاده کرد.

• مبلمان فلزی تخریب ناپذیر است که مزیت آشکاری نسبت به محصولات چوبی است. در واقع، ماهیت غیر قابل اشتعال سقف فولادی اغلب منجر به هزینه های بیمه بیشتر برای سازندگان می شود، زیرا آتش سوزی در طول ساخت و ساز بسیار کاهش می یابد.

[ بازدید : 5 ]

[ شنبه 1 ارديبهشت 1403 ] 9:48 ] [ QW569 ]

[ ]

ساخت وبلاگ
اخبار فیلم و سریال مهاجرت به کانادا از طریق کار بوتاکس مجله گويا آی‌ تی مجله مایکت
بستن تبلیغات [x]