کانادا ممکن است ظرفیت برنامه‌های مهاجرتی موقت را افزایش دهد

 وزیر مندیچینو در هفته گذشته گفته بود که دولت کانادا ممکن است محدودیت‌های فعلی برای میزان پذیرش اقامت‌ها دائم تحت برنامه‌های موقت جدید را بردارد.

حدود یک هفته پس از اجرای یک برنامه مهاجرتی جاه طلبانه که هدف آن پذیرش حداکثر 90000 متقاضی برای اقامت دائم کانادا بوده است، وزیر مهاجرت از احتمال افزایش سقف این ظرفیت گفته است. وزیر مهاجرت کانادا مارکو مندیچینو در مصاحبه با Globe and Mail گفته است: "من برای بررسی یا بازبینی ظرفیت‌های فعلی آماده هستم."
 
وزیر مهاجرت البته در اظهارات خود جوانب احتیاط را رعایت کرده است، با این حال وزارت مهاجرت در ابتدا باید نتایج اولیه برنامه شامل کیفیت درخواست‌های دریافت شده و سرعت رسیدن به هدف 90000 پذیرش را با دقت بررسی کند. مندیچینو گفته است: "در آن زمان من می‌توانم دقیق‌تر در خصوص این مسئله بگویم که آیا میزان ظرفیت‌ پذیرش نیاز به بازبینی دارد یا خیر." برنامه موقت جدید که از تاریخ 6 می شروع به کار کرده است، تاکنون پاسخ دلگرم کننده‌ای از ساکنان دائمی احتمالی آینده دریافت کرده است.
یکی از شش جریان موجود در این برنامه که به فارغ‌التحصیلان بین‌المللی اختصاص داشته است، در کمی بیش از 24 ساعت به سقف ظرفیت خود یعنی 40000 رسیده است. تا به امروز، دو جریان دیگر که نیروهای کار ضروری و نیروهای کار حوزه سلامت و بهداشت را هدف قرار داده است، نزدیک به 10000 در خواست از ظرفیت 50000 درخواست را دریافت کرده است. در سه جریان دیگر که به متقاضیان فرانسوی زبان یا دو زبانه اختصاص داده شده است، درخواست‌های کمتری دریافت شده است. بیشتری دلیل کم بودن درخواست‌ها در این سه جریان این است که محدودیتی ندارند و تا نوامبر 2021 نیز باز هستند.
 
اجرای این برنامه جدید اقامت دائم، بخشی از یک رویکرد چند وجهی توسط دولت کانادا است. این برنامه برای دستیابی به بالاترین میزان مهاجرت در طول تاریخ کانادا است تا بتوانند بعد از پایان همه گیری ویروس کرونا، به بهبود اقتصاد کشور کمک کنند.
همه گیری کرونا که موجب کاهش ظرفیت و افزایش زمان رسیدگی به درخواست‌های اقامت دائم شده است، دولت کانادا را مجبور به اتخاذ راهکارهای جدید برای حل این مسایل کرده است. در ماه‌های گذشته علاوه بر ایجاد مسیرهای جدید برای اقامت دائم و صدور چشمگیر دعوت‌نامه برای داوطلبان مهاجرت از طریق Express Entry، کانادا در حال مدرن سازی کامل سیستم بررسی و پردازش مهاجرت خود نیز می‌باشد. بودجه فدرال که اخیراً تقدیم شده است، نزدیک به 430 میلیون دلار برای ایجاد یک بستر دیجیتال جدید فراهم می‌کند که جایگزین سیستم مدیریت پرونده جهانی (GCMS) که برای پردازش درخواست‌های شهروندی و مهاجرت از آن استفاده می‌شود، خواهد شد. هدف از این کار نیز پردازش و بررسی کارآمدتر و سریع‌تر است.
 
کانادا قصد دارد حداقل از 410000 مهاجر در سال استقبال کند و آخرین آمارها حاکی از آن است که احتمالاً کانادا در مسیر دستیابی به اهداف خود است. اطلاعات منتشر شده توسط اداره مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا (IRCC) نشان می‌دهد که این کشور در سه ماهه نخست سال جاری، 70000 مهاجر جدید را پذیرفته است. این میزان پذیرش نسبت به سه ماهه‌ها‌ی آغازین شروع همه گیری که بین 30000 تا 40000 تازه وارد بوده است به طور چشمگیری بیشتر است.

[ بازدید : 162 ]

[ چهارشنبه 30 شهريور 1401 ] 17:01 ] [ QW569 ]

[ ]

ساخت وبلاگ
اخبار فیلم و سریال مهاجرت به کانادا از طریق کار بوتاکس مجله گويا آی‌ تی مجله مایکت
بستن تبلیغات [x]