اثرات اختلال هورمونی در لیزر موهای زائد


موهای زائد یکی از مشکلاتی است که بسیاری از افراد به خصوص خانم ها با آن مواجه هستند. رفع موهای زائد صورت و بدن با کمک ابزار و مواد زیادی انجام می شود و هرکس روشی را برای آن انتخاب می کند. استفاده از روش های موقت کاملا خسته کننده است به همین دلیل بسیاری از افراد به دنبال راهی برای از بین بردن دائمی این مو هستند. در حال حاضر، حذف دائمی موهای زائد تنها با استفاده از لیزر موهای زائد انجام می شود. با این حال، برخی افراد از این روش نتیجه نمی گیرند. به عنوان مثال، اختلالات هورمونی می تواند بر اثربخشی روش لیزر مو تأثیر بگذارد و نتیجه را تحت تأثیر قرار دهد. در این مقاله به اختلالات هورمونی و تاثیر آن بر لیزر می پردازیم تا راه حل هایی برای رفع این مشکل پیدا کنیم.

اختلال هورمونی چیست؟

عملکرد بدن سالم به گونه ای است که همه اندام ها با یکدیگر ارتباط برقرار کرده و هماهنگ کار می کنند.هورمون ها نقش مهمی در بدن دارند و متابولیسم و ​​عملکرد بافت های مختلف را تنظیم می کنند. گاهی اوقات به دلایلی غدد ترشح کننده هورمون به درستی کار نمی کنند و مقدار هورمون خاصی در بدن کمتر یا بیشتر از مقدار لازم است. در این صورت اختلالات هورمونی رخ می دهد و قسمت های مختلف بدن را تحت تاثیر قرار می دهد

مهمترین علت رشد مو اختلالات هورمون لیزر است.

دلایل زیادی برای رشد موهای هورمونی در بدن وجود دارد. اگر علت این موها مشخص باشد، درمان آن آسانتر است و پس از درمان بیماری می توان لیزر موهای زائد دائمی را انجام داد.

بیماری های غدد فوق کلیوی

غده فوق کلیوی هورمون های زیادی از جمله آندروژن ها یا هورمون های مردانه ترشح می کند. تومورها و بیماری های مرتبط با این ناحیه باعث می شود موهای زائد صورت و بدن تهاجمی تر شوند.

سندرم تخمدان پلی کیستیک

کیست تخمدان نیز عوارضی مانند موهای زائد، پریودهای نامنظم، آکنه و ... را در انسان ایجاد می کند. درمان این کیست ها این عوارض جانبی را از بین می برد و باعث می شود لیزر موهای زائد با موفقیت انجام شود.

مصرف دارو در یائسگی

یکی دیگر از دلایل عدم تعادل هورمونی و ریزش مو، مصرف برخی داروهای هورمونی است. همچنین در دوران یائسگی، هورمون استروژن کاهش و تستوسترون افزایش می یابد. این مشکل باعث ایجاد موهای سیاه و پرپشت در صورت و بدن می شود.

با درمان این بیماری ها و کنترل هورمون ها می توانید بدن خود را به حالت عادی برگردانید و لیزر درمانی موفقیت آمیزتر خواهد بود. کسانی که اختلالات هورمونی دارند برای لیزر درمانی با پزشک مشورت کنند تا پس از انجام آزمایشات لازم لیزر موهای زائد انجام شود و در هزینه های آنها صرفه جویی شود.

بررسی هورمون ها و تاثیر آنها بر رشد مو

ممکن است تعجب کنید که چه هورمون هایی می توانند روی رشد موهای ناخواسته تأثیر بگذارند و چگونه می توان با لیزر موهای زائد از شر آن خلاص شد. برای بررسی اختلالات هورمونی موثر بر ریزش مو، آزمایش خون موارد زیر را بررسی می کند:

میزان پروژسترون در خون

باشه

تستوسترون سرم

تست تحریک ACTH

از طرفی گاهی اوقات تخمدان پلی کیستیک باعث ایجاد موهای زائد می شود که در این صورت سی تی اسکن یا سونوگرافی انجام می شود.

اگر همچنان مصمم هستید که لیزر موهای زائد را برای کاهش و توقف رشد مو انتخاب کنید، برای تصمیم گیری صحیح باید مزایا و معایب لیزر موهای زائد را بدانید. در این مقاله علاوه بر این مزایا و معایب، نحوه کاهش عوارض این روش را نیز توضیح می دهیم.

چرا لیزر موهای زائد ناشی از اختلالات هورمونی موثر نیست؟

گاهی اوقات مو به طور طبیعی روی پوست رشد می کند. کاری که لیزر موهای زائد انجام می دهد این است که فولیکول های مو را به عنوان منبع تغذیه و فولیکول های مو از بین می برد. اگر فولیکول ها تخریب نشوند، موهای جدید رشد کرده و جایگزین آنها می شود.

لیزر مستقیماً روی فولیکول‌ها اثر می‌گذارد و با از بین بردن آن‌ها، موهای ناخواسته شروع به ریزش می‌کنند. اما اگر موها به دلیل اختلالات هورمونی باشد، ممکن است بتوان آن را با لیزر از بین برد، اما پس از مدت کوتاهی تحت تأثیر هورمون ها دوباره فولیکول ها تشکیل شده و موهای جدید رشد می کنند. وجود هورمون ها به طور خودکار منجر به جایگزینی مو می شود و همین عامل باعث می شود لیزر درمانی آنها بی اثر شود.

از طرفی موهای زائد ناشی از اختلالات هورمونی بسیار مقاوم بوده و از بین بردن آنها زمان بیشتری می برد. این عامل بسیاری از افراد را از ادامه جلسات لیزر منصرف می کند.

لیزر موهای زائد و درمان اختلالات هورمونی

اما چه باید کرد؟ چگونه با لیزر از شر موهای زائد خلاص شویم؟ آیا افرادی که مشکلات هورمونی دارند باید تغییر کنند تا موهای بلندتری داشته باشند؟

هر مشکلی راه حلی دارد. اگرچه برخی از افراد ترجیح می دهند برای مدتی به سراغ لیزر موهای زائد بروند و از شر موهای زائد خلاص شوند. اما راه حل های کارآمدتر و پایدارتری وجود دارد.

از بین بردن مشکل بهتر از رفع آن است. برای این کار ابتدا باید اختلال هورمونی شناسایی و اصلاح شود. اگر در بدن خود عدم تعادل هورمونی دارید، یکی از عوارض آن موهای زائد است و می تواند مشکلات متعدد دیگری را در بدن شما ایجاد کند. پس بهتر است ابتدا سعی کنید و نوع اختلال را دریابید.

اگر به پزشک متخصص در زمینه هورمون ها و غدد مراجعه کنید، می توانید به راحتی هورمون های خود را تنظیم کرده و عوارض جانبی ناشی از آنها را درمان کنید. به همین دلیل زمانی که به پزشک یا متخصص لیزر موهای زائد مراجعه می کنید، شما را برای درمان مشکلات و اختلالات هورمونی قبل از لیزر موهای زائد به یک متخصص ارجاع می دهند. در این صورت لیزر موهای زائد را در حالی که هورمون ها تحت کنترل هستند به طور دائم از بین می برد.

خلاصه مشکلات هورمونی با لیزر

اگر می خواهید برای همیشه از شر موهای زائد بدن و صورت خلاص شوید و مشکلاتی مانند اختلالات هورمونی دارید، باید در نظر داشته باشید که درمان موهای زائد با لیزر در این صورت و بعد از جلسه بعدی لیزر پس از چند ساعت بسیار طولانی خواهد بود. ، موها دوباره رشد کردند. اختلالات هورمونی می تواند ناشی از اختلالات غده فوق کلیوی، یائسگی، داروها و غیره باشد. برای لیزر موهای زائد ابتدا باید با پزشک متخصص مشورت کنید و پس از درمان بیماری هورمونی لیزر را انجام دهید تا نتایج موثری داشته باشید. در غیر این صورت پولی که پرداخت می کنید از بین می رود و به نتیجه دلخواه نخواهید رسید.

[ بازدید : 18 ]

[ چهارشنبه 18 بهمن 1402 ] 21:45 ] [ QW569 ]

[ ]

ساخت وبلاگ
اخبار فیلم و سریال مهاجرت به کانادا از طریق کار بوتاکس مجله گويا آی‌ تی مجله مایکت
بستن تبلیغات [x]