جلوگیری از زخم پای دیابتی

جلوگیری از زخم پای دیابتی
یکی از آسیب های شایع در افراد دیابتی - وضعیتی که بدن در تنظیم سطح قند خون مشکل دارد - یک زخم باز یا زخم است که در پا ایجاد می شود. اگر مبتلا به دیابت هستید ، پزشکان توصیه می کنند برای جلوگیری از زخم پا ، یا جلوگیری از وخیم تر شدن آنها اقداماتی انجام دهید.

به دلیل ارتباط بین گلوکز خون و عملکرد سلولی، دیابت بر هر سیستم بدن شما تأثیر می گذارد. به طور خاص، دیابت می تواند زمان لازم برای بهبود زخم را به شدت کاهش دهد و زمان پیشرفت زخم را به یک حادثه جدی تر کاهش دهد.
یکی از آسیب های شایع در افراد دیابتی - وضعیتی که بدن در تنظیم سطح قند خون مشکل دارد - یک زخم باز یا زخم است که در پا ایجاد می شود. اگر مبتلا به دیابت هستید ، پزشکان توصیه می کنند برای جلوگیری از زخم پا ، یا جلوگیری از وخیم تر شدن آنها اقداماتی انجام دهید.
زخم دیابتی چه خطراتی دارد؟
بدون درمان، حتی یک تاول کوچک روی پا در عرض چند روز می تواند به یک زخم باز تبدیل شود. از آنجا که افراد دیابتی اغلب دچار آسیب عصبی به نام نوروپاتی محیطی می شوند که از احساس درد در پا جلوگیری می کند، هر نوع تاول، بریدگی یا خراش ممکن است مورد توجه قرار نگیرد.
 

    بیشتر بخوانید: مراحل اولیه زخم پای دیابتی

 
دیابت همچنین با کاهش جریان خون در پاها همراه است که " بیماری شریانی اندام تحتانی" نامیده می شود. این بیماری می تواند سرعت بهبودی را کاهش دهد ، به طوری که به محض ایجاد زخم ، بهبودی کامل آن ممکن است هفته ها یا ماه ها طول بکشد.
از آنجا که زخم، یک زخم باز است ، خطر عفونت زیاد است. عفونت که از زخم شروع می شود می تواند از طریق جریان خون به استخوان برسد. عفونت در استخوان می تواند خطر جدی برای سلامتی داشته باشد و در موارد شدیدتر ممکن است به قطع پا آسیب دیده ختم شود.
 
زخم پای دیابتی قابل پیشگیری است. پزشکان بازرسی های روزانه پا را توصیه می کنند تا در صورت مشاهده هرگونه آسیب دیدگی فوراً رفع شود ، قبل از اینکه به زخم باز تبدیل شود. مدیریت سطح قند خون و حفظ وزن می تواند به سلامتی بدن کمک کند و می تواند باعث تسریع در بهبودی شود.
چگونه از زخم پا جلوگیری کنیم؟
بازرسی روزانه پا
متخصصین جراحی اطفال و جراحان ارتوپدی افراد مبتلا به دیابت را تشویق می کنند تا هر روز پا را از نظر تاول ، بریدگی ، خراش و ناخن های داخل پا بازرسی کنند. همچنین مهم است که پایین هر پا را با آینه بررسی کنید ، زیرا تاول ها اغلب در این قسمت ایجاد می شوند.
پزشکان همچنین توصیه می کنند که پاها را از نظر عفونت، جمله قرمزی، تورم و میزان گرما بررسی کنید. اگر این تغییرات را مشاهده کردید، بلافاصله به دنبال درمان باشید.
 

    بیشتر بخوانید: نحوه پانسمان زخم پای دیابتی در منزل

کفش مناسب
پوشیدن کفشی که مناسب نباشد خطر تاول زدن را افزایش می دهد. کفش ها نباید خیلی تنگ ، خیلی کوچک یا خیلی بزرگ باشند. اندازه و عرض پا ممکن است با گذشت زمان تغییر کند ، بنابراین پزشکان توصیه می کنند هر زمان کفش جدید می خرید مطمئن شوید که اندازه ی مناسب پایتان باشد.
 یک کفش کاملاً متناسب، دارای نیم اینچ فضای بین انگشتان و نوک کفش است پدیاتریست ها توصیه می کنند که جوراب های تمیز و خشک را که نوارهای کششی محکمی ندارند بپوشید زیرا خلاف این ممکن است جریان خون در پا را محدود کند.
 پزشکان به افراد مبتلا به دیابت توصیه می کنند که از راه رفتن با پای برهنه و پوشیدن صندل هایی که پاهای شما را در معرض ترک ، سیمان یا ماسه، ، که باعث خراشیدن و تحریک پا می شود ، خودداری کنند . همچنین باید از پوشیدن کفش های پاشنه بلند نیز خودداری کنند زیرا باعث فشار اضافی در قسمت جلوی پا می شود. کفش های پاشنه بلند می توانند پوست را فشار دهند و تاول ایجاد کنند.
 
قند خون
اگر مبتلا به دیابت هستید، باید سطح قند خون را کنترل کنید و اطمینان حاصل کنید که در یک محدوده طبیعی و سالم است. افزایش قند خون ممکن است منجر به قطع پا و یا تاخیر بهبودی زخم شود.
متخصصان غدد درون ریز - پزشكانی كه شرایط هورمونی را درمان می كنند - در مدیریت دیابت تخصص دارند. آنها می توانند تعیین کنند که شما چند بار نیاز به آزمایش قند خون دارید. در صورت لزوم، پزشکان ما می توانند داروهای انسولین تجویز کنند که به بدن کمک می کند قند را به انرژی تبدیل کند.
 
کاهش وزن
اضافه وزن یا چاقی باعث افزایش استرس در پا می شود که می تواند هنگام پوشیدن کفش اصطکاک ایجاد کرده و منجر به تاول و بریدگی می شود. متخصصان تغذیه و رژیم درمانی در برنامه مدیریت وزن می توانند به شما در کاهش وزن کمک کنند. اگر چاقی مانع کنترل سطح قند خون شما شود ، شما و پزشک می توانید در مورد احتمال جراحی مربرط به کاهش وزن مشورت کنید.
 
ترک دخانیات
سیگار و سایر محصولات توتون و تنباکو حاوی مواد شیمیایی هستند که روند بهبودی را کند می کنند ، که ممکن است از بهبود کامل زخم پا جلوگیری کند. محصولات دخانی همچنین با مشکلات گردش خون مرتبط هستند و ممکن است خطر ابتلا به بیماری شریانی اندام تحتانی را که باعث کاهش جریان خون در پاها و پاها می شود ، به میزان قابل توجهی افزایش دهند.
 
پزشکان ما درک می کنند که ترک سیگار دشوار است. گرفتم کمک در ترک توتون و تنباکو می تواند ابزار و پشتیبانی لازم را برای ترک خوب برای شما فراهم کند.

https://nilsar.com/i-19900/%D8%AC%D9%84%D9%88%DA%AF%DB%8C%D8%B1%DB%8C-%D8%A7%D8%B2-%D8%B2%D8%AE%D9%85-%D9%BE%D8%A7%DB%8C-%D8%AF%DB%8C%D8%A7%D8%A8%D8%AA%DB%8C

[ بازدید : 43 ]

[ سه شنبه 12 مهر 1401 ] 16:38 ] [ QW569 ]

[ ]

ساخت وبلاگ
اخبار فیلم و سریال مهاجرت به کانادا از طریق کار بوتاکس مجله گويا آی‌ تی مجله مایکت
بستن تبلیغات [x]