آزمون تافل چیست؟


تافل مخفف عبارت Test of English as a Foreign Language است.

آزمون تافل برای سنجش توانایی استفاده از زبان انگلیسی برای افرادی که نیاز به کار یا تحصیل در یک محیط آموزشی دارند طراحی شده است.

نمره تافل شما نشان دهنده توانایی شما در درک و بیان ایده های مرتبط با موضوعات دانشگاهی است.

یکی از معیارهای اصلی بسیاری از کالج ها، دانشگاه ها، صنایع و سازمان های دولتی در کشورهای انگلیسی زبان برای ارزیابی توانایی افراد، نمره تافل آنها است.

سایت عالی آزمون تافل

آزمون تافل توسط ETS به 3 روش IBT، CBT و PBT برگزار می شود. هدف از این آزمون تعیین سطح زبان انگلیسی آزمون شونده بر اساس چهار مهارت خواندن، شنیدن، صحبت کردن و نوشتن است.

آزمون IBT به تدریج جایگزین آزمون CBT شد و سیاست کلی موسسات ETS حذف آزمون PBT و حفظ آزمون IBT است.

تافل مبتنی بر اینترنت – iBT

تفاوت اصلی آزمون iBT با انواع قدیمی تافل اضافه شدن بخش Speaking و حذف بخش Structure از آن است.

رویکرد ETS جایگزینی تدریجی آزمون PBT است. روش اندازه گیری این آزمون واقع گرایانه تر است و هر 4 مهارت زبان را مورد آزمایش قرار می دهد.

در حال حاضر، همه دانشگاه‌ها هر دو آزمون PBT و iBT را می‌پذیرند، اما به کسانی که به دنبال دستیاری تدریس هستند، توصیه می‌شود در آزمون iBT شرکت کنند (چون بخش اسپیکینگ دارد).

در ابتدای آزمون IBT دانش آموزان فکر می کردند که آزمون از نظر ارزشیابی دشوارتر است، اما امروزه مزایای زیادی از جمله زمان ثبت نام، مراکز متعدد امتحانی در شهرهای مختلف و تهیه و گزارش نمرات در زمان کوتاه وجود دارد. . دانشگاه سفارش داده شده را می توان پیدا کرد. این فرمت آزمون تافل نسبت به فرم تافل (pBT) برای کسانی که می توانند مهارت خود را در شرایط مختلف آزمون نشان دهند، تطبیق پذیرتر است.

این آزمون دارای 4 بخش 30 نمره است و حدود 4 ساعت زمان می برد. نمره امتحان از 120 است و نمره بالای 100 عالی خواهد بود.

به طور کلی، آزمون iBT را می توان به دو نوع تعریف کرد:

1. بخش خواندن طولانی و بخش شنیدن کوتاه است.

2. قسمت ریدینگ به صورت کوتاه و قسمت لیسنینگ فرم بلند است.

ممتحن به طور تصادفی به یکی از انواع بالا در همان زمان در طول آزمون نگاه می کند. در مورد رتبه بندی هیچ تفاوتی بین این دو وجود ندارد. هر گروه دارای یکی از بخش های کشیده است.

بخش گفتار

پس از 10 دقیقه استراحت پس از خواندن و گوش دادن به بخش، از شما خواسته می شود که برگردید و به این بخش پاسخ دهید.

بخش Speaking شامل سه بخش با دو سوال یکسان در هر بخش است.

در قسمت اول یک مبحث کلی آورده شده است که سوال اول معمولا تعریف اتفاقات کلی است و سوال دوم نقد پذیرش یا رد موضوع شماست. در این بخش، 15 ثانیه فرصت خواهید داشت تا به پاسخ خود نگاه کنید و پس از اتمام، 45 ثانیه برای صحبت در مورد آن. تایمر روی صفحه کامپیوتر زمان دقیق را به شما نشان می دهد.

در قسمت دوم ابتدا عنوان سوال در هدفون شنیده می شود سپس یک متن قابل خواندن بر روی صفحه ظاهر می شود و شما 45 ثانیه زمان برای مطالعه خواهید داشت. در این مرحله می توانید علامت هایی را روی کاغذ داده شده بنویسید. در این صورت مکالمه دو نفر (در سوال اول) و سخنرانی کلاس (در سوال دوم) نیز از هدفون پخش می شود. سپس در مورد این دو مقاله سؤال کردند. شما 30 ثانیه برای فکر کردن و 60 ثانیه برای صحبت دارید.

در قسمت سوم مکالمه بین دو نفر (در سوال اول) و یک درس کلاسی (در سوال دوم) از طریق هدفون پخش می شود و سوالی مطرح می شود که مکالمه و سخنرانی را شرح می دهد و در این قسمت شما ثانیه هایی دارید. 30. برای فکر کردن و 60 ثانیه برای صحبت کردن.

نکته مهمی که برگزارکننده آزمون (ETS) همواره برای این بخش بر آن تاکید داشته این است که داوطلب باید در وهله اول بتواند پاسخی «منسجم» و «روشن» ارائه دهد. ضمناً برای قسمت هایی که شامل متن و مکالمه یا درس در کلاس می شود، نکات مهم و کلیدی در پاسخ ذکر شود. با بررسی نمونه پاسخ های ارائه شده در انجمن برای این بخش، می توان نتیجه گرفت که بر خلاف نظر بسیاری از داوطلبان، امتیاز بالایی به کسانی داده می شود که متن اصلی را به وضوح با ساختار گرامری صحیح و انگلیسی غلیظ ارائه کنند. لهجه مهم نیست

برای تسلط بر این بخش، داوطلبان ابتدا باید از صحت گرامری پاسخ هایشان اطمینان حاصل کنند. زیرا بخشی از دانش گرامر داوطلب در این قسمت ارزیابی می شود. در زیر، داوطلب باید نقاط قوت و ضعف خود را درک کند، پاسخ های خود را به موضوعات مختلف ضبط و گوش دهد و برنامه خود را به خوبی مدیریت کند. نکته دیگر این است که داوطلب باید بتواند مطالب ارائه شده در گفتگو یا سخنرانی و در زمانی که با ادبیات خود در نظر گرفته شده را به طور کامل توضیح دهد.

البته موارد مهم در اولویت هستند و نمی توان در 60 ثانیه به کل مطالب مراجعه کرد. در واقع در صورتی نمره خوبی کسب می شود که داوطلب بتواند موضوع کلی و کلمات جدیدی را که به آن فکر می کند به درستی تشخیص دهد. در واقع استفاده از کلمات بیشتر و دادن جملات قوی تر باعث کسب امتیاز بالاتر می شود. نوشتن یادداشت در این بخش در حین گوش دادن به موضوعات می تواند برای داوطلب بسیار مفید باشد. یکی دیگر از جنبه های مهم پاسخگویی به سوالات این است که داوطلب باید هنگام تنظیم میکروفن (که مطمئناً توسط ممتحنین ارائه خواهد شد) با صدای واضح و غیرقابل ایراد صحبت کند تا از ضبط شدن آن اطمینان حاصل شود.

بخش نوشتن

بخش نوشتن دو بخش دارد.

در سوال اول یک متن 200-300 کلمه ای بر روی صفحه نمایش به داوطلب نشان داده می شود و داوطلب 3 دقیقه فرصت دارد تا آن را بخواند.

در این مرحله داوطلب باید سعی کند متن و مطالب کلی را حفظ کند. نیازی به یادداشت برداری نیست، زیرا با تایپ کردن، متن دوباره روی صفحه ظاهر می شود. سپس نقشی از طریق هدفون ایفا می شود که متن ارائه شده را تأیید یا رد می کند. در این مرحله، نامزد باید از مطالب مهم یادداشت برداری کند.

پس از آن از آنها در این مورد سوال می شود و متقاضی باید در حین نوشتن انشای خود با ترکیب متن داده شده با شنیده ها، متنی منطقی ارائه دهد.

زمان نوشتن 20 دقیقه است و متن باید حداقل 150-200 کلمه داشته باشد.

سوال دوم این قسمت مانند صفحه تافل دارای یک سوال با موضوع کلی است که برای تولید متن پاراگراف 5 طبق اصول نوشتاری مناسب برای تافل کافی است. زمان پاسخگویی به این متن 30 دقیقه و حداقل تعداد کلمات 300 کلمه می باشد.

بخش خواندن

فرمت طولانی دارای سه بخش است.

قسمت اول یک متن ۲۰ دقیقه ای و دو قسمت دیگر ۲ متن و ۴۰ دقیقه زمان دارد. هر متن در مجموع شامل 14 سوال است.

ممتحن پس از پاسخ دادن به سوالات مقالات 2 و 3 (قسمت دوم) در مدت 40 دقیقه، باید در 40 دقیقه آینده به سوالات مقالات 4 و 5 (قسمت سوم) نیز پاسخ دهد. البته لازم به ذکر است که 2 متن از این 5 متن تصحیح نشده و تاثیری در درجه بندی نداشته است و ETS این 2 متن را برای آمار خود اضافه کرده است. اما از آنجایی که ممتحن نمی داند کدام یک از 5 متن داده شده در طول امتحان ارزیابی نمی شود، باید سعی کند تمام سوالات را به خوبی پاک کند.

در نوع Short Format که از دو قسمت تشکیل شده است، سه متن ارائه شده است.

همانطور که در دسته بندی طولانی، قسمت اول در 20 دقیقه و 2 و 3 (قسمت دوم) در 40 دقیقه پاسخ داده می شود. در این نوع آزمایش تمامی متون و سوالات آنها اصلاح می شود.

برای مهارت در این بخش ابتدا باید دایره لغات را گسترش داد (عمدتاً با مطالعه کتاب های لغت معرفی شده برای تافل) و سپس با تمرین آزمون های آزمایشی در منابع، متن خواندن را تقویت کرد. لازم به ذکر است که تمرین روی صفحه نمایش کامپیوتر بسیار موثرتر از مطالعه روی کاغذ خواهد بود زیرا خواندن سریع روی صفحه برای مدت زمان مشخص عامل مهمی در موفقیت این بخش است.

بخش گوش دادن

بخش شنیداری آزمون شامل یک داستان بلند و یک داستان کوتاه است که هر دو نسخه pBT و cBT شامل آن نمی شوند. همچنین تکثیر دو گونه دیگر بسیار دشوار است.

البته اگر داوطلب خود را با این نوع آزمون تطبیق دهد، مشکلی پیش نمی آید و نمی توان گفت که این آزمون به طور کلی دشوارتر از سایر انواع است.

بسیاری از منابع آماده سازی تافل iBT به داوطلبان توصیه می کنند که هنگام گوش دادن به سخنرانی ها یادداشت برداری کنند. زیرا آنچه مهم است این است که داوطلب بتواند مطالب مهم را در حین گوش دادن به دقت به خاطر بسپارد.

ضبط کل سخنرانی یک گوینده به هیچ وجه توصیه نمی شود زیرا باعث می شود نامزد تمرکز خود را از دست بدهد و موضوع از دست داوطلب خارج شود. در عوض، می‌توانید از کلمات کلیدی یا اختصارات برای پاسخگویی مؤثرتر به سؤالات از طریق یادداشت‌های خود استفاده کنید.

سوالات این بخش بیشتر بر درک مطالب در مورد توانایی داوطلب در پاسخگویی به سوالات متمرکز است و به هیچ وجه اسامی خاص یا جزئیات حاشیه ای را در نظر نمی گیرد.

این هدف را می توان با تمرین بر روی نمونه های آزمایشی از منابع شناخته شده به دست آورد. موضوعات این بخش (و حتی سایر بخش ها) موضوعاتی هستند که معمولاً در بین دانشجویان در یک محیط دانشگاه مورد بحث قرار می گیرند: فرهنگ، زمین شناسی، هنر، تاریخ، گیاه شناسی و غیره.

برای شرکت در آزمون جی آر ای و آزمون تافل کلیک کنید.

[ بازدید : 163 ]

[ سه شنبه 29 خرداد 1403 ] 9:15 ] [ QW569 ]

[ ]

ساخت وبلاگ
اخبار فیلم و سریال مهاجرت به کانادا از طریق کار بوتاکس مجله گويا آی‌ تی مجله مایکت
بستن تبلیغات [x]