اطلاعات کاربردی برای پیچ و مهره


معنی طبقه و ارزش ناخن

بسته به نوع استفاده، پیچ ها معمولاً از آهن کم کربن 4.6 و 5.6، آهن خشک با کربن بالا 8.8 و بالاتر، فولاد و تیتانیوم ساخته می شوند. هر یک از این مواد اولیه دارای مزایا و معایب خاص خود هستند که به پیچ خاصیت منحصر به فردی برای استفاده خاص خود می دهد. به طور کلی پیچ های فولادی و گالوانیزه به دلیل مقاومت بالا در برابر زنگ زدگی و خوردگی گزینه مناسبی برای مناطق مرطوب یا در صنعت و همچنین در شرایط محیطی اسیدی و خورنده هستند. کیفیت یا عیار پیچ و مهره مهمترین عامل در تعیین درجه سختی، تنش کششی، تنش برشی، پیچش و در واقع خواص فیزیکی و ذاتی پیچ و در واقع آنچه در کتب مهندسی برای انتخاب موارد ذکر شده است. پیچ و مهره معمولاً به مشخصات ابعادی پیچ و مهره و همچنین درجه یا کیفیت بستگی دارد. کلاس پیچ و مهره با دو عدد مشخص می شود و مطابق با سیستم استاندارد بین المللی است. عدد اول ضرب در 10 نشان دهنده بار کششی بر حسب کیلوگرم است که یک میلی متر مربع از سطح مقطع پیچ می تواند تحمل کند. عدد دوم ضرب در 100 درصدی از بار اول است که پیچ می تواند بدون تغییر شکل تحت کشش تحمل کند.

پیچ و مهره کلاس 5.6

این پیچ ها به عنوان پیچ های فولادی شناخته می شوند و به عنوان پیچ های متوسط ​​تا ضعیف طبقه بندی می شوند. در صنایع سنگین و بارهای سنگین کاربرد چندانی ندارند و فقط نقش ارتباطی دارند. یکی از آنها تنها می تواند 50 کیلوگرم در هر میلی متر مربع را حمل کند.

پیچ و مهره کلاس 8.8

به پیچ و مهره خشک معروف هستند و به دلیل داشتن سختی و استحکام متوسط ​​در صنایع مختلف کاربرد فراوانی دارند و در واقع پرکاربردترین کلاس پیچ و مهره هستند. آنها 80 کیلوگرم بار کششی در هر میلی متر مربع را تحمل می کنند

پیچ و مهره کلاس 10.9

از جمله پیچ ها و مهره هایی هستند که برای پشم و دکل ها نرم تر از کلاس پایین هستند که هر میلی متر از آنها می تواند بار 100 کیلوگرمی را تحمل کند و تا 90 درصد این بار را تحمل کند. بدون تغییر شکل و طول.

پیچ و مهره کلاس 12.9

پیچ و مهره های درجه 12.9 رایج ترین نوع اتصال دهنده ها در صنایع سنگین، دکل های مخابراتی و صنایع پل و سدسازی هستند. بر این اساس هر میلی متر مربع از سطح مقطع پیچ می تواند بار 120 کیلوگرمی را تحمل کند و تا 90 درصد این بار را بدون تغییر شکل تحمل کند.

پیچ و مهره کلاس 2

پیچ و مهره کلاس 2 در سیستم آمریکایی مطابق با ASTM A307 است و عموماً با روکش روی عرضه می شود و بیشتر در مواردی که سختی متوسط ​​کافی است استفاده می شود. آنها معمولاً از فولاد کم کربن ساخته می شوند.

پیچ و مهره کلاس 5

پیچ و مهره کلاس 5 در موتورهای آمریکایی معادل استاندارد A325 در سیستم های بین المللی است و حاوی کربن بیشتری نسبت به کلاس 2 است و به طور گسترده در صنعت پمپ و شیر استفاده می شود.

پیچ و مهره درجه 8

آنها سنگین ترین و غنی ترین کربن و همچنین جسورترین نوع پیچ در سیستم آمریکایی هستند. پیچ ها و مهره ها در سیستم بین المللی با کلاس 12.9 مقایسه می شوند و اگرچه عملیات حرارتی و ترکیب کمی متفاوت دارند، اما عملکرد بسیار مشابهی دارند.

Boulon galvanizado ak dacromado

آبکاری پیچ ها و مهره ها از زمان های قدیم فرآیندی برای مقاومت آنها در برابر شرایط محیطی مرطوب، اسیدی و آمونیاکی بوده است. آبکاری بسته به حساسیت، نوع استفاده و غلظت مواد خورنده ممکن است متفاوت باشد

به عنوان مثال، پیچ و مهره های مورد استفاده در صنعت نفت و گاز نیاز به پوشش قوی تری نسبت به صنایع آب و فاضلاب دارند که اولی از آبکاری کادمیوم و دومی از گالوانیزه گرم و سرد استفاده می کند.

رایج ترین انواع آبکاری پیچ و مهره های گالوانیزه سرد و گرم و داکرومات ها هستند. فرآیند گالوانیزه سرد فقط یک لایه نازک روی را روی سطح خارجی قرار می دهد و هر گونه خراش کوچک در آن شرط زنگ زدگی است، بنابراین فقط در جایی که احتمال افزایش رطوبت وجود دارد یا در شرایط مرطوب است مناسب است. بسیار موثر

استفاده از گالوانیزه گرم برای حفظ ظاهر پیچ و مهره در شرایط گرم، مرطوب و تا حدودی اسیدی از دیرباز رایج بوده است. با این حال، این فرآیند در مقایسه با پوشش دی کرومیک دارای معایب بسیاری است. یکی از مهمترین آنها کاهش استحکام به دلیل دمای بالای حدود 460 درجه است. در مقایسه با پوشش داکرومات، یکی دیگر از معایب افزایش ضخامت سطح و مشکلات در تماس آسان بین پیچ و مهره های گالوانیزه گرم است، بنابراین معمولاً پس از گالوانیزه گرم، مهره های تماس آسان بیش از حد بزرگ می شوند که به نوبه خود باعث افزایش خوردگی آجیل و خشکبار. برای خرید پیچ و مهره استیل به پیچ و مهره آرتا مراجعه نمایید.

[ بازدید : 3 ]

[ دوشنبه 11 تير 1403 ] 11:05 ] [ QW569 ]

[ ]

ساخت وبلاگ
اخبار فیلم و سریال مهاجرت به کانادا از طریق کار بوتاکس مجله گويا آی‌ تی مجله مایکت
بستن تبلیغات [x]