روش صحیح استفاده از اتو پرس چیست؟

روش صحیح استفاده از اتو پرس چیست؟

استفاده از اتوپرس ممکن است برای بسیاری از افراد دشوار باشد و از استفاده از آن اجتناب کنند. اما باید بدانید که نحوه استفاده از اتو پرس با آموزش صحیح و ابتدایی بسیار آسان است. در این مطلب قصد داریم نحوه کار با اتو پرس خانگی را به طور کامل همراه با اتو کشیدن انواع پارچه با مواد مختلف به شما آموزش دهیم. همچنین به بررسی نحوه اتو کردن شلوار مردانه با پرس اتو، اتو پیراهن مردانه با پرس اتو، استفاده از اتو پرس برای لباس های زیپ دار و دکمه دار و ... می پردازیم. مقاله نحوه کار با اتو پرس را با حوصله بخوانید.

راهنمای استفاده صحیح از اتو پرس

آیا روش های استفاده صحیح و تعمیرات اتو پرس در اصفهان را می دانید؟ با استفاده از یک سری نکات ساده در هنگام کار با اتو پرس در منزل هم اتو کشی بهتری خواهید داشت و هم کمتر نیازمند تعمیرات دستگاه خواهید شد. نحوه استفاده از اتو پرس به شرح زیر است:

        برای استفاده از اتو پرس ابتدا باید دستگاه را روی سطح صاف قرار دهید و پس از بازکردن قفل دستگاه، پرس اتو را بالا بیاورید.

        سپس دستگاه را به پریز برق بزنید و آن را روشن کنید. پس از یک دقیقه، صفحه پرس خودکار شما داغ خواهد شد.

        پس از آن می توانید دمای مورد نظر را با توجه به نوع پارچه تنظیم کرده و شروع به اتو کنید.

        قبل از اتو کردن پارچه های کتان باید پارچه را کمی مرطوب کنید، در این صورت پارچه نرم می شود و فرآیند اتو کردن راحت تر و بهتر انجام می شود.

        همچنین برای اتو کردن ملحفه، آن را تا کرده و قسمتی از آن را پشت اتو پرس قرار دهید و پس از اتو کشیدن هر قسمت دیگر آن را به سمت جلو کشیده و قسمت های اتوکشی نشده را زیر دستگاه قرار دهید.

نکته‌ای که در این میان وجود دارد، این است که اتو پرس معمولاً نسبت به اتوهای معمولی دارای عملکرد بهتری می باشد و سرعت انجام کار با اتوپرس بسیار بالا بوده و نتیجه فوق العاده عالی را در پی دارد.

طرز استفاده از اتو پرس در پارچه‌های مختلف

تمام لباس‌ها و پارچه‌ها به یک روش و یک‌ دما اتوکشی نخواهندشد. پس برای بهتر اتو کردن هر نوعی از لباس و پارچه، بهتر است برچسب متصل بر روی آن را بخوانید تا به درستی اتو کنید.

به طور مثال برای اتو کشی پارچه‌های از جنس اکریلیک، پشم و کتان شما به دمای بالا و بخار زیاد نیاز نخواهید داشت و صفحه‌ی اتو را با مکث کوتاهی روی لباس قرار دهید. پارچه‌های جین درست در مقابل این پارچه‌های پشمی و کتان، قرار دارند. برای بهتر اتو شدن شلوارهای جین، می‌توانید آن‌ها را مرطوب کرده و صفحه‌ی اتو را با فشار و گرمای بیشتری روی لباس قرار دهید. برای اتو کردن لباس‌هایی که پارچه‌ی کشی دارند، ابتدا آن‌ها را با دست کشیده تا کاملاً صاف و مرتب شوند و بعد از آن شروع به اتوکشی کنید.

اگر قصد اتو کردن لباسی را دارید که پارچه‌ای بسیار حساس و ظریف دارد، بهتر است از یک بالشتک یا پارچه‌ی سفید تمیز دیگری استفاده کنید. بدین صورت که پارچه‌ی سفید یا بالشتک را روی لباس قرار داده و سپس صفحه را پایین آورید تا از تماس مستقیم بین صفحه‌ی داغ اتو و لباس جلوگیری شود.

همچنین به هیچ عنوان قسمت‌های زیپ‌دار یا دکمه‌دار لباس را به طور مستقیم اتو نکنید. برای جلوگیری از خط و خش افتادن بر روی صفحه‌ی اتو، حتماً یا آن‌ها را پشت و رو اتو کنید و یا یک پد روی آن‌ها قرار دهید. برا اتوکشی این قسمت‌ها از لبه‌های اتو پرس استفاده کنید.

طرز استفاده از اتو پرس در اتو کردن شلوار

انواع شلوار ها تفاوت چندانی در اتو کردن ندارند. بهتر است با قسمت کمربند شروع کنید و آن را تا آنجایی که کاملا صاف شود در زیر اتو نگه دارید. برای قسمت های جیب و یا چین دار یک پد کوچک در زیر آن استفاده کنید تا از چروک شدن آن جلوگیری شود. قسمت های دیگر شلوار را زیر اتو پرس قرار داده و با اتو شدن یک قسمت، شلوار را به جلو کشیده و قسمت بعدی را اتو کنید.

پاچه های شلوار را به صورت تکی اتو کنید مگر آنکه بتوانید همزمان دو پاچه شلوار را روی صفحه فیت کنید. برای قسمت های گلدوزی شده و یا کار شده برای جلوگیری از آسیب دیدن بهتر است آن را بصورت پشت و رو قرار دهید

نتیجه گیری وجمع بندی در رابطه با راهنمای استفاده از اتوپرس

خوشبختانه روش کار با اتو پرس بسیار ساده است و با رعایت نکات بسیار ساده می توانید به راحتی از بروز مشکل در اتو جلوگیری کنید. مهم ترین نکته ای که باید به خاطر داشته باشید این است که باید دمای اتو را با توجه به نوع پارچه تنظیم کنید. مطمئن شوید که مخزن آب پر است. تمام موارد مهم مربوط به نحوه اتو کردن و نکات ایمنی در طول مقاله به طور کامل توضیح داده شد. امیدواریم مطالب ارائه شده برای شما مفید باشد.

[ بازدید : 41 ]

[ يکشنبه 25 دی 1401 ] 10:10 ] [ QW569 ]

[ ]

ساخت وبلاگ
اخبار فیلم و سریال مهاجرت به کانادا از طریق کار بوتاکس مجله گويا آی‌ تی مجله مایکت
بستن تبلیغات [x]