همه چیز در مورد جراحی زیبایی بینی


رینوپلاستی یکی از پنج جراحی است که بیشتر از سایرین بر روی داوطلبان انجام می شود. در طول درمان، جراح پلاستیک وضعیت غضروف و استخوان های بینی را تنظیم می کند تا ظاهر مطلوبی از بینی بیمار ایجاد کند. برای مردان و زنانی که از اندازه و ظاهر بینی خود ناراضی هستند، رینوپلاستی می تواند روشی مطمئن، موثر و آزمایش شده برای حل مشکلات ظاهری بیماران باشد. هنگامی که این جراحی توسط یک جراح مجرب انجام می شود، نتایج می تواند تعادل اجزای صورت را بهبود بخشد و به بیماران کمک کند تا اعتماد به نفس خود را به دست آورند. از جراحی زیبایی بینی نیز می توان برای اصلاح عیوب ساختاری مانند بینی آکیلین و همچنین مشکلات تنفسی استفاده کرد.

اگر به دنبال جراحی زیبایی بینی هستید باید به چند نکته مهم در این زمینه توجه کنید. با مطالعه این مقاله می توانید در مورد این جراحی بینی، هزینه، خطرات و فواید بیشتر بدانید.



افرادی که برای جراحی زیبایی بینی مناسب هستند

اکثر افرادی که به دنبال جراحی لیفت صورت هستند از ظاهر فعلی بینی خود ناراضی هستند و می خواهند نسبت بینی را با سایر قسمت های صورت بهبود بخشند. درصد نسبتا کمی از این افراد بیمارانی هستند که به دلیل نقص ساختاری یا آسیب های قبلی دچار ناراحتی یا مشکلات تنفسی شده اند. افرادی که قرار است این عمل را انجام دهند باید از سطح سلامتی مناسبی برخوردار بوده و درک درستی از خطرات و خطرات این عمل داشته باشند. قبل از درمان، عکس های جراحی بینی به بیمار نشان داده می شود. بیمار باید انتظارات واقع بینانه ای در مورد نتیجه این درمان داشته باشد. فردی که واجد شرایط جراحی زیبایی برای تغییر شکل بینی است ممکن است شرایط زیر را داشته باشد:



داشتن بینی بسیار بزرگ یا بسیار کوچک در مقایسه با بقیه قسمت های صورت.

یک قوز روی پل بینی وجود دارد.

بینی پهن داشته باشید

بینی آنها آویزان، رو به جلو یا خیلی بزرگ به نظر می رسد.

یک پیاز بخور

بینی آنها خیلی بزرگ یا گرفتگی است.

با انحراف بینی یا محل نادرست بینی در مرکز صورت مشکل دارند.

او به دلیل آسیب دیدگی نامتقارن بینی دارد.

به دلیل مشکلات مربوط به ساختار داخلی بینی، دچار مشکلات تنفسی مانند انحراف تیغه یا سایر مشکلات مربوط به آن می شوند.




انواع جراحی زیبایی بینی

جراحی های پلاستیک بینی زیر بر روی بیماران انجام می شود:

اصلاح فرم نوک بینی: نوک بینی دقیقا در بالای بینی قرار دارد و در برخی افراد یک طرف بینی با طرف دیگر متفاوت است. به عنوان مثال، یک طرف بینی ممکن است بزرگتر، کوچکتر، بالاتر، پایین تر یا کمی متفاوت از طرف دیگر باشد. با این حال، جراح می تواند با استفاده از ساختار غضروف زیر بینی، چهره ای شبیه به هر دو طرف ایجاد کند.

اصلاح کجی بینی: کجی بینی زمانی اتفاق می افتد که استخوان های بینی یا تیغه بینی در یک چهارم خط وسط صورت در یک راستا قرار نگیرند. این وضعیت باعث می شود که بینی بیمار به یک طرف کشیده شود. اغلب اوقات کج شدن بینی یک مشکل ژنتیکی است، اگرچه این عارضه می تواند در نتیجه آسیب ایجاد شود. اما با استفاده از استخوان و تیغه بینی، جراحی می تواند ظاهر آن را برای همیشه صاف کرده و انحنای بینی را از بین ببرد.

بینی فرورفته: گاهی اوقات برخی از افراد دچار فرورفتگی در بینی بر روی پل بینی می شوند که به آن مشکل گودی بینی می گویند. معمولا این مشکل با دستکاری غضروف بینی یا استفاده از ایمپلنت یا پروتز درمان می شود. نتایج این درمان می تواند بینی صاف، صاف و یکنواختی را روی پل بینی به فرد بدهد.

جراح بینی: برخی از افراد ظاهر بینی خود را از جلو مناسب می دانند و حتی ممکن است از پهلو مناسب باشد، اما چیزی که این افراد را ناراضی می کند ضخامت و حجم بینی آنهاست و به همین دلیل این افراد به سمت باید متمایل شوند. برای نازک شدن بینی آنها با این حال، اگر بینی فردی به دلیل ساختار استخوانی زیرین پهن باشد، جراح پلاستیک معمولاً می تواند به میزان قابل توجهی عرض بینی بیمار را کاهش دهد و ظاهر بینی را مطابق با ترجیحات فرد تنظیم کند.

برای آشنایی بیشتر با جراحی بینی بر روی لینک کلیک کنید و مقاله مورد نظر را مشاهده کنید

کوچک کردن بینی: اگر بینی شما به وضوح برای صورت شما بزرگ است، می توان از رینوپلاستی برای کاهش اندازه بینی استفاده کرد. اکثر بینی های بزرگ ساختار استخوانی دارند که به راحتی قابل تغییر است.

بینی کوچک: همه مایل به داشتن بینی کوچک نیستند. به عنوان مثال اگر بینی فردی در اثر تصادف آسیب دیده و پل روی آن شکسته شده باشد و یا بینی فرد کوچک باشد می توان از جراحی زیبایی بینی برای افزایش سایز بینی و رسیدن به نتیجه مطلوب استفاده کرد. جراح پلاستیک برای افزایش پل بینی از یکی از دو روش زیر استفاده می کند:

اولین روش شامل برداشتن غضروف از بینی، گوش ها یا دنده ها و استفاده از آن برای تغییر شکل بینی است.

در روش دوم از ایمپلنت یا پروتزهای ساخته شده از سیلیکون یا سایر مواد استخوان مانند برای تغییر ظاهر بینی بیمار استفاده می شود.

رفع کیست: کیست یا کیست می تواند به دلیل آسیب یا مشکلات ژنتیکی ایجاد شود، اما مشکلات ژنتیکی شایع ترین علت کیست است. این می تواند در اثر انواع احتقان بینی ایجاد شود. اما اگر در این مورد مشکل خاصی دارید، جراح می تواند نوک بینی شما را با دستکاری غضروف زیر پل بینی و تغییر شکل بینی شما اصلاح کند.

نوک بینی بزرگ: نوک بینی بزرگ معمولا گرد است و باعث می شود نوک بینی گردتر یا چاق تر از حد معمول به نظر برسد. جراحان می توانند نوک بینی را دستکاری کرده و آن را تغییر شکل دهند تا غضروف زیرین آن تغییر کند.



روزهای اول بعد از جراحی

در 48 ساعت اول پس از جراحی بینی، بیمار باید استراحت کافی داشته باشد. به ویژه بیماران در این مدت باید به نکات زیر توجه کنند:

با سر بالا بخوابید

لباس هایی بپوشید که نیازی به پوشیدن روی سر خود ندارید

در این مدت لازم است دندان ها به آرامی مسواک زده شود تا التهاب لب بالا و بینی از شستشو ظاهر نشود.

صورت خود را تا حد امکان دست نخورده نگه دارید.

از کمپرس سرد در ناحیه بین بینی و صورت استفاده کنید

از غذاهای نرم که سرشار از مواد مغذی و فیبر هستند استفاده کنید

برای حمام کردن به جای دوش از وان استفاده کنید و هنگام استحمام پانسمان را از روی بینی خود پاک نکنید.

از خروج سریع هوا از بینی خودداری کنید

باندها و گازهای استریل بینی باید به طور مرتب طبق توصیه پزشک تعویض شوند.




چند هفته اول پس از درمان

به طور معمول، بیماران می توانند دو هفته پس از جراحی بینی به محل کار خود بازگردند. اما در این مرحله کنترل سطح فعالیت بیمار و محافظت از بافت حساس بینی ضروری است. در این زمان بیماران باید به نکات زیر توجه داشته باشند:

تا زمانی که جراح شما موافقت کند از فعالیت شدید خودداری کنید.

برای کاهش تورم بینی بعد از جراحی از خوردن غذاهای پر سدیم خودداری کنید.

هنگام بیرون رفتن از خانه از کرم ضد آفتاب با SPS حداقل 30 استفاده کنید.

حداقل به مدت 4 هفته از عینک آفتابی یا نسخه ای خود استفاده نکنید. در صورت لزوم، بیمار می تواند در این مدت از عینک مخصوص با زیر چانه استفاده کند تا فرم عینک حفظ شود.

به ویژه مهم است که بیماران پس از جراحی به طور منظم با پزشک خود ملاقات کنند. معمولا اولین ملاقات با پزشک حدود یک هفته بعد از جراحی بینی است. در این زمان، پزشک بخیه ها و چسب را در بینی برمی دارد. سپس وضعیت بیمار طی چند ماه آینده به صورت دوره ای کنترل می شود.

بیشتر بخوانید: https://cliniczibayi.com/عمل-بینی/عمل-بینی-شیراز-بهترین-جراح-بینی-شیراز

[ بازدید : 61 ]

[ شنبه 26 فروردين 1402 ] 10:34 ] [ QW569 ]

[ ]

ساخت وبلاگ
اخبار فیلم و سریال مهاجرت به کانادا از طریق کار بوتاکس مجله گويا آی‌ تی مجله مایکت
بستن تبلیغات [x]