پوست صورت چیست؟


لایه برداری صورت یکی از روش های جدید زیبایی برای مراقبت از پوست است. مراحل مختلف صورت باعث روشن شدن پوست و حفظ جوانی و زیبایی آن می شود.

اگر به اختصار مراقبت از پوست را معرفی کنیم، مجموعه ای از مراقبت هایی است که بر روی پوست صورت انجام می شود و شامل انواع مختلف درمان ها و عمل های زیبایی است. هدف نهایی آرایش صورت بهبود ظاهر پوست و کمک به آرامش، صاف و نرم شدن آن است. پوست صورت یکی از متداول ترین درمان ها و خدمات زیبایی در اسپاها است و مدت زمان مشخص یا محصول خاصی ندارد. در واقع، هر فرآیند پوست صورت می تواند با توجه به نوع پوست و ویژگی های خاص پوست شما متفاوت باشد. در واقع برای اجرای فرآیندهای مختلف درمانی، تمامی این عوامل در نظر گرفته شده و سپس می توان درمان های مختلف و محصولات مختلف مورد استفاده در فرآیند را انتخاب کرد. به عنوان مثال، برای افرادی که پوست حساسی دارند، لایه برداری با استفاده از ماسک طبیعی انجام می شود. برای اکثر افراد، صورت به معنای پاک کردن پوست از آلودگی است، اما برخی از فیشال‌ها فراتر از یک پاک‌سازی عمیق پوست هستند و در مراحل مختلفی هستند.


چرا باید از پوست مراقبت کرد؟

هدف اصلی لایه برداری صورت بهبود وضعیت پوست با روش های طبیعی است که هم نتایج کوتاه مدت عالی داشته باشد و هم در دراز مدت وضعیت پوست را بهبود بخشد. مزایای درمان های پوست صورت از فردی به فرد دیگر متفاوت است. اما به طور کلی باعث آرامش پوست، بدن و ذهن می شود و البته هدف اصلی آن بهبود وضعیت و ظاهر پوست است. یعنی چهره را روشن می کند، تیرگی پوست را از بین می برد، پوست خشک را مرطوب می کند، روند پیری پوست را به تاخیر می اندازد و اعتماد به نفس بیشتری می بخشد.

افراد به دلایل مختلف پوست صورت را انجام می دهند. برخی می خواهند از شر جوش های سر سیاه خلاص شوند، برخی می خواهند از خواص ضد پیری آن بهره مند شوند. اگر نام درمان صورت را شنیده اید حتما سوالات زیادی در مورد آن دارید که فواید آن چیست؟ چگونه انجام می شود؟ چند بار باید تکرار شود؟



نکات مراقبت از صورت

قبل از شروع آرایش صورت، همیشه ناحیه کوچکی از پوست خود را آزمایش کنید تا ببینید آیا به محصولاتی که روی پوست خود استفاده می شود حساسیت دارید یا خیر.

برای درمان صورت به یک مرکز معتبر و تخصصی مراجعه کنید. آنها دقیقاً نوع پوست شما را تشخیص می دهند و می توانند دقیقاً آنچه را که باید انجام دهید را تجویز کنند. حتی برای یک لایه برداری ساده به سالن های غیرحرفه ای نروید.

اگر می دانید به محصول یا ماده خاصی حساسیت دارید، حتما به پزشک خود اطلاع دهید. اگر داروی موضعی یا خوراکی خاصی مصرف می کنید، همچنان باید به ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود اطلاع دهید.

اگر باردار هستید یا ماده ای برای شما مناسب نیست، ابتدا به درمانگر خود اطلاع دهید.

پس از درمان صورت، پوست را در معرض نور خورشید قرار ندهید. از کرم ضد آفتاب استفاده کنید، کلاه لبه پهن بپوشید و حداقل یک هفته از چتر پشت صورت خود استفاده کنید.

صبر کنید تا سوختگی یا زخم روی صورت شما به طور کامل بهبود یابد و آن را روی صورت خود بمالید.

حداقل تا دو روز پس از انجام صورت از صابون روی صورت خود استفاده نکنید.

بسیاری از افراد برای از بین بردن جوش های سر سیاه، جوان سازی پوست یا شل کردن پوست صورت از فیشال استفاده می کنند. همه اینها دلایلی است برای مفید بودن مراقبت از صورت که یکی از دغدغه های روزمره اکثر جوانان و زنان است.


درمان های صورت

همانطور که قبلا ذکر شد، پوست صورت برای هر فردی می تواند متفاوت باشد. اما به طور کلی پوست صورت دارای مراحل زیر است:



مشاوره با خریدار

هر جلسه مراقبت از پوست باید با یک مشاوره شروع شود. ممکن است از مشتری خواسته شود که فرمی را پر کند. این فرم شامل بخش‌های مختلفی از جمله بیماری‌های پوستی، رژیم غذایی، میزان آبی که فرد در روز می‌نوشد، داروها و مکمل‌ها و محصولات مراقبت از پوستی که فرد در حال حاضر استفاده می‌کند، می‌باشد. داروهایی مانند Retin-A یا سایر داروها می توانند بر روی پوست صورت تاثیر بگذارند و پس از مشاوره تصمیم گرفته می شود که متخصص مربوطه چه اقداماتی را برای شما انجام دهد. معمولاً از شما در مورد هر گونه مشکل پوستی که ممکن است داشته باشید سؤال می شود، تا پوست صورت آسیب بیشتری به پوست شما وارد نکند.



تمیز کردن پوست

در این مرحله حوله یا هدبند دور موهای مشتری بسته می شود. سپس با کمک توپ های پنبه ای یا سواب های مخصوص، از محصولات پاک کننده برای تمیز کردن لایه بیرونی پوست استفاده می شود. گاهی اوقات این مرحله دو بار تکرار می شود تا از تمیز شدن کامل سطح پوست اطمینان حاصل شود. سپس با روشن کردن پوست و استفاده از ذره بین، متخصص مناسب نوع پوست شما را به دقت تجزیه و تحلیل می کند تا متوجه شود چه نوع پوستی دارید و آیا پوست حساسی دارید یا خیر.

پوست را بخار کنید

در این مرحله صورت شما با کندر گرم درمان می شود. تسکین دهنده است و از بین بردن جوش های سر سیاه و سرسفید را آسان تر می کند. اگر پوست بسیار حساسی دارید، این مرحله ممکن است انجام نشود.

درمپلنینگ: (درمپلنینگ)

در این مرحله با کمک ریش تراش مخصوص، پوست مرده و موهای سرکش از روی پوست پاک می شود. این کار بلافاصله پوست شما را روشن می کند.



ماساژ پوست

ماساژ پوست صورت جریان خون را به پوست تضمین می کند. در نتیجه پوستی شاداب و شفاف خواهید داشت. ماساژ صورت احساس خوبی دارد و خستگی را از پوست صورت برطرف می کند. اگر نکات کلیدی ماساژ صورت را برای جوانسازی پوست رعایت کنید، می توانید با ماساژ عضلات صورت را شل کنید.



استفاده از ماسک صورت

در این فاز بسته به نوع و نیاز پوست از ماسک های مخصوص برای تقویت پوست استفاده می شود. در این مرحله باید نوع پوست خود را بشناسید تا ماسک مناسب پوست خود را انتخاب کنید. برای حفظ جوانی و شادابی پوست تا حد امکان از انواع ماسک های روشن کننده پوست استفاده می شود. بعد از ماسک می توان از سایر محصولات تقویت کننده مانند سرم، مرطوب کننده یا ضد آفتاب استفاده کرد.



صورت برای جلوگیری از پیری پوست

صورت یکی از راه های موثر برای جلوگیری از پیری پوست است. یک محصول خاص ضد پیری صورت در بسیاری از مراحل تفاوتی با معمول ندارد اما در مراحل پایانی از سرم ها و ماسک های مخصوص و تخصصی استفاده می شود. این مواد عمدتاً در فضاهای خاص مورد نظر مشتریان استفاده می شود.

با افزایش سن، پوست آنها کلاژن و الاستین کمتری تولید می کند. این فرآیند به مرور زمان پوست را ضعیف می کند. همچنین، با افزایش سن، رسیدن سلول‌های جدید به سطح پوست سخت‌تر می‌شود. برای جلوگیری از پیری پوست، در مراحل آخر با تکنیک خاصی از کلاژن سازی، سطح خاصی اعمال می شود. گاهی اوقات آنها این کار را با برداشتن یک لایه میکروسکوپی از پوست برای تحریک رشد لایه های جدید انجام می دهند. در برخی از تکنیک ها، کوچکترین جای زخم روی پوست ایجاد می شود که باعث تحریک تولید کلاژن می شود.



1. لیست خدمات پوست (صفحه):

در یک صورت ساده، پوست با آنزیم‌ها و اسکراب‌های ملایم پاکسازی و پاکسازی می‌شود و سلول‌ها طی یک ماساژ تسکین‌دهنده پاک می‌شوند، سپس با یک تجربه ماسک ویژه به پایان می‌رسند. این سرویس برای افرادی که زندگی کاری پرمشغله دارند و می توانند در زمان کمتری از صدها مورد استفاده کنند ایده آل است.

2. صورت کامل:

علاوه بر یک درمان ساده صورت، پاکسازی کامل منافذ باز، جوش های سرسیاه و سرسفید (Deep Extraction) و ماساژ ویژه سر، گردن و شانه نیز وجود دارد. این سرویس برای تمام سنین و انواع پوست مناسب است و بسته به شرایط پوست ماهی یک بار یا هر دو ماه یکبار انجام می شود و برای پوست های چرب و مستعد آکنه و منافذ باز معجزه می کند.

3. اکسیژن درمانی صورت:

پس از انجام یک صورت ساده (و در صورت نیاز صورت کامل)، اکسیژن رسانی عمیق به پوست و افزایش نفوذ کلاژن و الاستین، سرم مغذی با تجربه ماسک ویتامین C با حباب های اکسیژن به پایان می رسد. این صورت برای تمام سنین مناسب است، به خصوص برای خانم های جوانی که چهره طبیعی و شفاف را به آرایش پوشاننده ترجیح می دهند و هفته ای یکبار قابل انجام است.

* شایان ذکر است که پکیج های اکسیژن که می توانند به صورت پکیج های ویژه «عروس» طراحی شوند که از یک ماه قبل از عروسی شروع می شود، از جمله پرطرفدارترین درمان های صورت برای نامزدهای عروس هستند.

4. صورت Galvanic Spa:

بعد از یک آرایش ساده (و در صورت لزوم کامل صورت)، ماساژ مخصوص با ژل مخصوص صورت و گردن انجام می شود. این فرم صورت برای کسانی مناسب است که نگران افتادگی و شلی صورت و گردن هستند و در طی جلسات منظم دچار تنش عضلانی و پوستی می شوند.

حمام گالوانیکی را می توان در 5 تا 10 سیکل و یک یا دو بار در هفته (بسته به تعداد پوست در پوست) انجام داد.

5. آبگرم گردن گالوانیکی

پس از یک درمان ساده صورت (در صورت نیاز، درمان کامل صورت)، ماساژ گالوانیکی گردن با استفاده از ژل مخصوص گردن انجام می شود. این صورت برای کسانی که نگران افتادگی گردن و پایین صورت هستند ایده آل است و با تمرین منظم عضلات و پوست سفت شده و پف آن کاهش می یابد. گالوانیزه گردن را می توان 5-10 بار، یک یا دو بار در هفته (بسته به افتادگی پوست گردن) انجام داد.

6. ماساژ گردن غلتکی:

یک صورت ساده (و در صورت تمایل صورت کامل) به دنبال ماساژ پوست گردن است که باعث افزایش خون رسانی، تخلیه لنفاوی و تحریک فیبروبلاست ها می شود که حجم آکنه را کاهش می دهد و پوست گردن را سفت می کند. و نیمه پایینی صورت همه گروه های سنی می توانند یک یا دو بار در هفته از این روش بهره مند شوند.

7. سونوگرافی حفره دهان

پس از انجام یک درمان ساده صورت (و در صورت لزوم پرکردن صورت) با دستگاه سونوگرافی با تنظیمات لازم، پاکسازی عمیق، خون رسانی شدید به پوست و افزایش جریان لنفاوی و حذف سموم سلولی انجام می شود. استفاده همزمان از سرم های کلاژن به جذب سریعتر مواد مغذی به پوست کمک می کند که به آن درخشندگی و شفافیت بیشتری می بخشد. این صورت را می توان هر ده روز یکبار انجام داد و با جلسات بیشتر نتیجه پیشرفت می کند.

8. میکرودرم ابریژن صورت

پس از یک درمان ساده صورت، پوست صورت و گردن به صورت مکانیکی لایه برداری می شود و در نهایت منافذ باز و پاک شده پوست با ماسک اکسیژن به حالت طبیعی خود باز می گردند و درخشندگی پوست چندین برابر می شود. دستگاه میکرودرم ابریژن با تحریک فیبروبلاست ها باعث افزایش تولید کلاژن و الاستین می شود. این روش لایه برداری غیر تهاجمی برای افرادی که تیرگی، تیرگی و تیرگی پوست را در بین برنامه های معمول تجربه می کنند ضروری است و در ارزیابی پوست مشتری تعیین می شود که چند وقت یکبار و چند وقت یکبار این کار را انجام دهند.

9. نور درمانی (روشن جوانسازی صورت)

پس از مراقبت های معمولی صورت (و در صورت لزوم جوانسازی عمیق صورت و گردن با پالس های نور فیلتر شده منظم انجام می شود و این روش باعث سفت شدن پوست و ماهیچه های زیر پوست به ویژه در نواحی تحتانی و سفت شدن پوست می شود. چندین جلسه و گزارش نشان می دهد که خطوط ریز این روش غیر تهاجمی را می توان یک بار در هفته استفاده کرد و می توان از 5 تا 10 جلسه نور درمانی بهره برد.

10. Microcurrent Facial Full

پس از یک صورت ساده (و در صورت نیاز صورت کامل) ماهیچه های تخصصی صورت و گردن با امواج مایکروویو ماساژ داده می شوند. این امواج به پوست و ماهیچه ها نفوذ کرده و عضلات فعال اطراف صورت و چشم ها را شل می کند و همچنین عضلات ضعیف نیمه پایینی صورت و گردن را تقویت می کند.

این درمان صورت کاملاً غیر تهاجمی و دلپذیر برای افراد بالای 30 سال که علاقه ای به جراحی برای بهبود وضعیت صورت ندارند و ترجیح می دهند با زمان و درمان منظم صورت و گردن خود را لیفت کنند مناسب است.

* توصیه می شود برای حداکثر استفاده از تکنیک میکروجریان، 10 جلسه در فواصل زمانی معین، مشروط به قضاوت فمینیست، برنامه ریزی شود.

11. ریزجریان ساده (جریان کوچک جلو)

تفاوت این فیس یا مایکروفر عالی در زمان خودش است و برای افرادی مناسب است که می خواهند از مزایای مایکروفر بهره مند شوند و در عین حال زوال فعلی صورت خیلی زیاد نباشد.



هر چند وقت یکبار باید پوست صورت را تکرار کرد؟

از فردی به فرد دیگر متفاوت است. در حالت ایده آل، این کار باید هر چند ماه یک بار انجام شود. یک ماه زمانی است که پوست برای بازیابی به زمان نیاز دارد. سعی کنید هر سه ماه یکبار یعنی چهار بار در سال و با تغییر فصل از صورت خود مراقبت کنید. اگر می خواهید از شر جوش ها و آکنه خلاص شوید، باید این کار را اغلب انجام دهید.



فواید کوتاه مدت برای پوست صورت

شما می توانید فواید کوتاه مدت صورت را بلافاصله پس از انجام آن مشاهده کنید. پس از انجام این فرآیند، پوست بسیار تمیز و شاداب به نظر می رسد. پوست صاف می شود و احساس رطوبت و آرامش کامل روی پوست می کنید. جوش روی صورت روشن تر می شود. اگر این کار را به طور منظم انجام دهید، به مرور زمان پوست شما زیباتر می شود. اگر روی صورت خود جوش دارید، انجام منظم این کار به خلاص شدن از شر جوش ها کمک می کند. فیشال همچنین می تواند به بهبود پوست حساس به خصوص در ماه های سرد سال کمک کند.



مزایای آرایش صورت چیست؟

در یک جلسه به چندین هدف درمانی و مراقبت از پوست دست خواهید یافت.

پوست را از آلودگی های محیطی و رادیکال های آزاد پاک می کند

ماساژ باعث ایجاد احساس آرامش و استرس می شود.

جوانسازی، کاهش چین و چروک، شادابی و درخشندگی پوست

از بین بردن آسیب های پوستی و بهبود گردش خون

دانه های سر سیاه، سر سفید و منافذ باز را از بین می برد

لیفت و سفت کردن پوست

آکنه زیر چشم، جوش های سرسیاه و جوش های زیر چشم را درمان می کند

رنگ پوست نرم و زرد است

درمان صورت برای سم زدایی پوست


پوست صورت برای درمان آکنه و اسکار آکنه

هنگامی که یک جوش را خشک می کنید، احتمالاً اثری از آن باقی می ماند. اسکارهای آکنه می توانند سرسخت باشند، اما محصولات صورت می توانند به پاک کردن آنها کمک کنند. متخصصان زیبایی اغلب از محصولات حاوی اسید سالیسیلیک برای درمان آکنه استفاده می کنند. تحقیقات نشان داده است که لایه برداری با اسید سالیسیلیک می تواند به کاهش جوش و آکنه و جای زخم کمک کند.



پوست صورت برای از بین بردن دانه های سفید و سیاه

خلاص شدن از شر آکنه بخش مهمی از پوست صورت است. یک متخصص ماهر می تواند با استفاده از ابزار مناسب رفع آکنه، تمام جوش های سر سیاه و سفید را بدون آسیب رساندن به پوست از بین ببرد. شما نمی توانید این کار را در خانه انجام دهید. جوش های سرسفید و سر سیاه منافذ پوست را می بندند و پوست را تیره می کنند.



پوست صورت برای باز کردن تمام منافذ پوست

شما نمی توانید جلوی آلودگی و آسیب های محیطی به پوست خود را بگیرید. پوست شما اغلب در معرض نور خورشید و سایر سموم قرار می گیرد و این مواد مضر روی سطح پوست جمع می شوند و منافذ پوست شما را مسدود می کنند. در طول عمل صورت، درمانگر از بخار برای باز کردن منافذ پوست و حذف تمام سلول های مرده از آن استفاده می کند. بنابراین از آکنه و سایر مشکلات پوستی صورت جلوگیری می شود.



صورت به دلیل لایه برداری

لایه برداری فرآیندی است که سلول های مرده پوست را به آرامی از سطح پوست پاک می کند. سلول های مرده روی پوست جمع می شوند و در صورت عدم حذف، پوست را خشک و زبر می کند. اگرچه می توانید در خانه پوست خود را لایه برداری کنید، اما اگر می خواهید پوست خود را به درستی لایه برداری کنید، باید به متخصص مراجعه کنید. در لایه برداری حرفه ای پوست از مواد شیمیایی مخصوص استفاده می شود و سطح پوست به طور کامل تمیز می شود و در نتیجه یک لایه پوستی شفاف و سالم ایجاد می شود.



سفت کننده پوست صورت

با افزایش سن، پوست شما شل می شود و استحکام خود را از دست می دهد زیرا کلاژن کمتری تولید می شود. در طول درمان صورت، درمانگر از لایه بردارهای شیمیایی، ماسک ها و لوسیون ها و همچنین کرم های مختلف غنی شده با عصاره های گیاهی استفاده می کند که به تحریک تولید کلاژن کمک می کند که علائم پیری پوست را کاهش می دهد.


پوست صورت برای رفع سیاهی زیر چشم

پوست اطراف چشم نیاز به مراقبت ویژه ای دارد، زیرا نازک تر و حساس تر از پوست سایر قسمت های صورت است. و در صورت عدم توجه کافی به پوست اطراف چشم، پف زیر چشم، سیاهی زیر چشم و پنجه کلاغی ظاهر می شود. متخصصان پوست و زیبایی می دانند که چگونه پوست حساس چشم را درمان کنند. کرم های دور چشمی که این افراد استفاده می کنند مخصوصاً برای پوست لطیف دور چشم طراحی شده و حاوی مواد ضد پیری است.


صورت باعث نرمی و درخشندگی پوست می شود.

متخصص پوست صورت با توجه به نوع پوست شما ماسکی را برای شما آماده می کند. این ماسک پوست را آبرسانی کرده و منافذ را باز می کند. علاوه بر این، این ماسک حاوی عواملی است که تیرگی پوست را از بین می برد و به آن استحکام می بخشد.



پوست صورت ظرفیت جذب پوست را افزایش می دهد

این یکی دیگر از مزایای مراقبت منظم از پوست است. مراقبت از صورت توانایی پوست را برای جذب موثر سایر محصولاتی که استفاده می کنید افزایش می دهد. ممکن است برای محصولات مراقبت از پوست پول زیادی پرداخت کنید، اما متوجه شده اید که این مواد آنطور که باید جذب پوست نمی شوند. چرا؟ زیرا سطح پوست شما به قدری خشن است که مواد نمی توانند به خوبی نفوذ کنند. اما با مراقبت منظم از صورت، پوست شما نرم و آماده جذب محصولات مراقبتی خواهد بود.


رنگ پوست شما را یکدست می کند.

آیا نگران لکه های تیره روی پوست خود هستید؟ این لکه ها چیزی جز ملانین نیستند که به پوست و موهای شما رنگ می دهد. افزایش سن، قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور خورشید و تغییرات هورمونی می تواند باعث تولید بیش از حد ملانین و در نتیجه ایجاد لکه های تیره روی پوست شود. اما یک صورت می تواند این لکه های تیره را از بین ببرد، پوست شما را روشن و یکدست کند.

مراجعه به منبع: آموزشگاه فیشیال پوست در تهران دکتر حبشی

[ بازدید : 31 ]

[ پنجشنبه 11 خرداد 1402 ] 9:50 ] [ QW569 ]

[ ]

ساخت وبلاگ
اخبار فیلم و سریال مهاجرت به کانادا از طریق کار بوتاکس مجله گويا آی‌ تی مجله مایکت
بستن تبلیغات [x]