قلب و عروق چیست؟ متخصص قلب کیست و چه تخصص هایی دارد؟


متخصص قلب

متخصص قلب، متخصص و پزشکی است که تخصص او مراقبت از قلب و عروق خونی است. متخصصان قلب می توانند به بیماران خود در بهبود یا درمان بیماری های قلبی و عروقی کمک کنند. موارد خاص مانند آریتمی قلبی (آریتمی قلبی)، نارسایی قلبی و مشکلات ارثی قلبی که از دوران کودکی همراه بیماران است، تخصص یک متخصص قلب خوب است.

متخصصان قلب بیماران مبتلا به نقص ها و بیماری های قلب و عروق خونی به نام سیستم قلبی عروقی را تشخیص، ارزیابی و درمان می کنند.



قلب و عروق چیست؟

قلب و عروق (از یونانی καρδίᾱ kardiā، "قلب" و -λογία -logia، "مطالعه") شاخه ای از پزشکی است که به اختلالات قلب و سیستم قلبی عروقی می پردازد. این رشته شامل تشخیص پزشکی و درمان نقایص مادرزادی قلب، بیماری عروق کرونر، نارسایی قلبی، بیماری دریچه ای قلب و الکتروفیزیولوژی است. پزشکانی که در این زمینه از پزشکی تخصص دارند، متخصص داخلی نامیده می شوند. متخصصان قلب و عروق کودکان متخصصان اطفال هستند که در قلب و عروق خونی تخصص دارند. پزشکانی که در جراحی قلب تخصص دارند جراح قلب یا جراح قلب قفسه سینه نامیده می شوند و این یک تخصص جراحی عمومی است. [1]

شریان های قلب

نماد قلب خونریزی en.svg

نمودار جریان خون قلب انسان اجزای آبی نشان دهنده رگ های خونی اکسیژن و اجزای قرمز نشان دهنده رگ های خونی فاقد اکسیژن هستند.

مراجعه به سایت: https://pezeshke-shahr.com/قلب-و-عروق/پزشک-متخصص-قلب-در-شیراز/

[ بازدید : 28 ]

[ يکشنبه 4 تير 1402 ] 10:35 ] [ QW569 ]

[ ]

ساخت وبلاگ
اخبار فیلم و سریال مهاجرت به کانادا از طریق کار بوتاکس مجله گويا آی‌ تی مجله مایکت
بستن تبلیغات [x]