طرز تهیه سوپ رشته


آش ناس یکی از غذاهای سنتی و معروف ایران است که در شهرهای مختلف کشور با دستور پخت های مختلفی تهیه می شود. این آش لذیذ به دلیل محبوبیت فراوانی که در بین ایرانیان دارد، جزء مهمی از خوراکی های زنان ایرانی است که معمولاً با دو دستور معمولی شامل آش با ماست و آش با سرکه (سوپ ترشی) تهیه می شود. در روزهای سرد و زمستان می توانید این سوپ خوشمزه را برای خانواده خود تهیه کنید، البته آش رشته در تمام طول سال میل می شود و افرادی را پیدا می کنیم که این غذای خوشمزه را دوست ندارند. برای مشاهده آموزش کامل آشپزی و طرز تهیه آش رشته به صورت مرحله به مرحله به سایت رائو چی شی مراجعه کنید.

مواد لازم برای 4 نفر

نصف لیوان لوبیا سفید

نصف فنجان لوبیا چیتی

یک فنجان نخود

یک فنجان عدس

سبزیجات 500 گرم

سیر 8 حبه

2 پورت بزرگ

نعنا کوما 2 قاشق غذاخوری

رشته فرنگی کافیه

پنیر کوتاژ کافی است

نمک و فلفل سیاه به اندازه کافی

زردچوبه و روغن به مقدار متوسط

دستور تهیه رشته فرنگی برنج

دور اول

مهم ترین کار در پخت آش رشته خیس کردن حبوبات است که به پخت آسان و در زمان کمتر کمک می کند. هر کدام از حبوبات را در کاسه های جداگانه می ریزیم و روی آن ها آب می ریزیم و می گذاریم 5-6 ساعت خیس بخورد و 2 بار آب آن را عوض می کنیم تا پف حبوبات برطرف شود.

مرحله دوم

برای تهیه رشته سنتی ابتدا نخودها را در آبکش ریخته و شسته و در ظرفی ریخته و 5-4 لیوان آب می ریزیم و نخودها را روی حرارت متوسط ​​می پزیم و در ظرف دیگری لوبیاها را می ریزیم و 5 لیوان آب می ریزیم.

سطح سوم

سپس روی آتش می گذاریم و ابتدا آتش را زیاد می کنیم تا آب بجوشد و سپس حرارت را ملایم می کنیم تا به مرور زمان حبوبات بپزند. دقت کنید که لوبیا و لوبیا خیلی نرم و شکننده نباشند.

مرحله چهارم

به محض آزمایش و آماده شدن دندان ها باید آن ها را از روی آتش بیرون بیاوریم و کنار بگذاریم عدس ها را در ظرفی بریزید و آب بریزید و بگذارید 30 دقیقه خیس بخورد.

مرحله پنجم

برگ ها را تمیز می کنیم و می شوییم و در آبکش می گذاریم و پارچه تمیزی پهن می کنیم و برگ ها را داخل پارچه می ریزیم خشک می کنیم و روی خردکن یا تخته آشپزخانه به اندازه متوسط ​​برش می دهیم (برگ ها نباید ریز خرد شوند) و کنار می گذاریم.

مرحله ششم

پیاز را پوست می گیریم و روی تخته آشپزخانه می شوییم و به تابه ای روغن اضافه می کنیم و روی حرارت ملایم می گذاریم تا داغ شود سپس پیاز را به تابه اضافه می کنیم و تفت می دهیم تا طلایی شود و در ظرف می گذاریم.

سطح هفتم

وقتی پیاز سرخ شد سیر را پوست گرفته و می شوییم و برش می دهیم و وقتی پیاز را در بشقاب گذاشتیم سیر را روی تابه می گذاریم و (اگر روغن نیاز داشت دوباره در تابه می گذاریم) سرخ می کنیم و صبر می کنیم تا سرخ شود و در ظرف می گذاریم. برای اینکه خواص سیر از بین نرود توصیه می شود با کمی روغن تفت دهید.

کلاس هشتم

بلافاصله ماهیتابه را چک کنید، اگر روغن داخل ماهیتابه نبود، دوباره روغن بریزید و حرارت را کم کنید و نعنا خشک را در ماهیتابه بگذارید و تفت دهید، پس از اینکه رنگ نعنا کمی تغییر کرد، ظرف را از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید و سرخ کنید تا نعنا داغ داغ شده و سیاه شود.

مرحله نهم

1/3 آب را داخل قابلمه ای که برای پخت سوپ آماده کرده ایم بریزید و درب قابلمه را گذاشته و روی حرارت قرار دهید تا آب زودتر بجوشد و وقتی آب جوش آمد عدس ها را در آبکش بریزید و آبکشی کنید و داخل آب در حال جوش بریزید.

بخش دهم

به همین ترتیب نخود و حبوبات پخته شده را در آب جوش بریزید، حبوبات را در آب ریخته، صبر کنید تا آب دوباره بجوشد، سبزی را اضافه کنید و بلافاصله نصف قاشق چایخوری نمک اضافه کنید.

قدم یازدهم

(نمک میزنیم چون رنگ سبزش حفظ شده) و نیمی از سیر داغ و پیاز داغ و نعناع داغ و کمی ادویه زردچوبه را در آبگوشت میریزیم و به هیچ عنوان در قابلمه را نپوشانیم و آبغوره را روی حرارت متوسط ​​به مدت 30-45 دقیقه میپزیم.

دور دوازدهم

بعد از پخته شدن هندوانه عدس ها را از وسط نصف می کنیم و داخل سوپ می گذاریم، بعد از 15-20 دقیقه سوپ را مزه می کنیم و در صورت نیاز به سوپ نمک اضافه می کنیم.

کلاس سیزدهم

اگر می خواهید هم آش کشک و هم آش ترشی درست کنید، می توانید آش را به دو قسمت تقسیم کنید و نیمی از آش را سرکه و به نصف دیگر کشک را اضافه کنید. فقط مراقب باشید اگر می خواهید به همه چیز کره اضافه کنید.

مرحله چهاردهم

ابتدا کشک را اضافه کنید و طعم سوپ را تست کنید سپس در صورت لزوم کمی نمک همراه با فلفل سیاه اضافه کنید. در هر مرحله از پخت آش اگر احساس کردید آب آن کم است از آب جوش استفاده کنید تا طعم آش را تحت تاثیر قرار ندهد. رشته های آماده را در ظرفی بریزید و با پیاز داغ، نعنا داغ و کشک تزیین کنید و نوش جان کنید.

رفرنس مقاله: https://bepazeem.com/recipes/طرز-تهیه-آش-رشته-ایرانی/

[ بازدید : 100 ]

[ پنجشنبه 29 تير 1402 ] 11:12 ] [ QW569 ]

[ ]

ساخت وبلاگ
اخبار فیلم و سریال مهاجرت به کانادا از طریق کار بوتاکس مجله گويا آی‌ تی مجله مایکت
بستن تبلیغات [x]