تفاوت هاست لینوکس با هاست ویندوز

انتخاب هاست بسیار مهم است از این رو افراد برای انتخاب آن باید دقت کنند. زیرا انواع مختلفی دارد که امروز می خواهیم به تفاوت هاست لینوکس با ویندوز بپردازیم. زمانی که سیستم عامل شما لینوکس باشد به آن هاست لینوکس می گویند که بر روی سرور نصب می شود. اما اگر سیستم عامل ویندوز باشد به آن هاست ویندوز می گویند. در کل هاست سرور در سرعت و وب سرور و حافظه ذخیره سازی نقش دارد. به همین خاطر مهم است که شما چه هاستی را سرور خود انتخاب می کنید. در ادامه این مطلب قصد داریم هاست لینوکس و ویندوز را با هم مقایسه کنیم در این صورت شما خواهید فهمید که چه هاستی برای چه سیستم عامل و سروری مناسب است. با این وجود کارایی شما نیز در استفاده از آن بالا خواهد رفت. پس با ما همراه باشید.

هاست لینوکس با هاست ویندوز چه فرقی دارد؟

هفت مورد که تفاوت هاست لینوکس و ویندوز را نشان می دهد به شرح زیر است:

·        سرعت

·        وب سرور

·        میل سرور

·        دیتابیس سرور

·        قیمت

·        کنترل پنل هاست

·        امنیت

به طور کلی هاست ویندوز و هاست لینوکس از این هفت نظر با هم فرق دارند. سرعت از جمله مواردی است که در انتخاب هاست نقش مهمی را ایفا می کند. زیرا با وجود هاست پر سرعت می توان به راحتی و هر چه زود تر کار های سایت را انجام داد و به نتیجه رسید. بر اساس تحقیقات انجام شده، مشخص شد که هاست لینوکس سرعت بالاتر و بیش تری نسبت به هاست ویندوز دارد. که آن هم به خاطر ابزار هایی است که در بهینه سازی سرعت آن استفاده شده است. پس بهترین کار این است که خود را برای خرید هاست لینوکس آماده کنید، تا از سرعت بیش تری بهره مند شوید.

وب سرور و میل سرور هاست لینوکس و ویندوز

زمانی که شما عزیزان در مرورگر، سایتی را جست و جو و مشاهده می کنید در واقع در حال تماشای وب سایت تشکیل شده توسط وب سرور هستید. که بدون وجود آن ساخت هیچ وب سایتی امکان پذیر نیست. به خاطر همین وب سرور است که طراحی برخی سایت ها کامل و منسجم است و برخی دیگر ضعیف. هم چنین انتخاب وب سرور در زبان ورودی وب سایت هم تاثیر گذار است. زیرا برخی وب سرور ها نمی ‌توانند برخی زبان ها را پشتیبانی کنند.

از این رو باید متناسب با سیستم عامل خود هاست لینوکس یا هاست ویندوز را انتخاب کنید. پس از آن نوبت به میل سرور می ‌رسد. هم اکنون بیش تر وب سایت ها قابلیت ایجاد ایمیل را دارند. اما هاست لینوکس تنها می تواند تعدادی سیستم عامل مربوط به ایمیل را از طریق اپلیکیشن مدیریت کند. در این میان هاست ویندوز هم تعدادی دیگر و متفاوت با هاست لینوکس می تواند مدیریت کند.

امنیت و قیمت هاست لینوکس و هاست ویندوز

امنیت یک پروسه بسیار مهم و حیاتی در انتخاب هاست لینوکس ارزان و پر سرعت است. بنابراین بیشترین تلاش را برای این قسمت و راه اندازی آن می کنند. طبیعی است که هر کسی به فکر اطلاعات و اسناد و مدارک خود در فضای مجازی باشد که تنها از طریق ایجاد امنیت هاست امکان پذیر است. به همین خاطر شما عزیزان میتوانید با اطمینان خاطر از امنیت هاست لینوکس و هاست ویندوز هر یک را که متناسب با سرور شما است خریداری کنید. اما در سال‌های متوالی مشخص شد که امنیت هاست ویندوز بالا تر از امنیت هاست لینوکس می باشد. از نظر قیمت گذاری به خاطر اینکه شرکت ویندوز شناخته شده تر است قطعاً اعتبار بیش تری دارد بنابراین طبیعی است که قیمت هاست ویندوز بیش تر از قیمت هاست لینوکس باشد. 

[ بازدید : 64 ]

[ پنجشنبه 6 مرداد 1401 ] 9:48 ] [ QW569 ]

[ ]

ساخت وبلاگ
اخبار فیلم و سریال مهاجرت به کانادا از طریق کار بوتاکس مجله گويا آی‌ تی مجله مایکت
بستن تبلیغات [x]