بهترین مانیتور سامسونگ یا ایسوس برای بازی کدام است؟

 اگر روی رایانه شخصی یا تمام کنسول ها بازی می کنید، باید بدانید که می توانید مانیتورهای بازی زیادی را در بازار پیدا کنید که توسط شرکت های کوچک و بزرگ ساخته شده و با برچسب قیمت های مختلف به فروش می رسند. ; مانیتور سامسونگ یکی از این دستگاه هاست که طرفداران زیادی در سراسر جهان دارد. اما کدام برند محصول ارزش خرید دارد و کاربران باید سراغ کدام دستگاه بروند؟ می خواهیم در این مقاله از دیجی چه با مقایسه مانیتورهای گیمینگ سامسونگ و مانیتور asus  به این سوال پاسخ دهیم.


مهمترین ویژگی ردیابی بازی چیست؟

قبل از اینکه بگوییم مانیتور سامسونگ یا ایسوس بهتر است، بهتر است نگاهی گذرا به مشخصات مانیتور گیمینگ بیندازیم.

دریافت، آبستنی

یکی از مهم ترین مواردی که در هنگام خرید مانیتور گیمینگ باید به آن توجه کرد، طراحی آن است. امروزه مانیتورها در دو نوع صفحه تخت و منحنی و محصولاتی با فریم گران قیمت تولید می شوند. علاوه بر این، تولیدکنندگان برای بهبود ارگونومی و سهولت استفاده، به دلیل قابلیت تنظیم ارتفاع و تغییر صفحه نمایش در جهات مختلف، سعی می کنند مانیتورهای خود را از سایر محصولات موجود در بازار متمایز کنند.

کیفیت نمایش

مهم ترین نکته در خرید مانیتور کیفیت صفحه نمایش و ویژگی های آن است. به طور کلی هرچه وضوح صفحه نمایش بالاتر باشد، دقت نمایش تصاویر نیز بیشتر می شود. نرخ رفرش صفحه بالا با زمان پاسخگویی کم از مهمترین ویژگی هایی است که لذت کار با مانیتور را دو چندان می کند. پشتیبانی کامل تر از طیف رنگ های مختلف، مانند DCI-P3 یا HDR10+، و فناوری هایی مانند Dolby Vision نیز به نمایش بهتر تصاویر کمک می کند.

امکانات اضافی

امروزه، بسیاری از مانیتورهای بازی با تجهیزات جانبی مختلفی مانند ورودی های ویدیوی متعدد، خروجی هدفون و چندین پورت USB عرضه می شوند تا نیازهای خود را برای این ویژگی های اضافی برآورده کنند.

محبوب ترین مانیتورهای بازی سامسونگ و ایسوس

اکنون که با ویژگی های اصلی یک مانیتور گیمینگ آشنا شدید، بد نیست نگاهی به مدل های پرفروش مانیتورهای ایسوس و رقیب اصلی آنها یعنی سامسونگ بیندازید.

سامسونگ اودیسه g3

یکی از مقرون به صرفه ترین و حرفه ای ترین مانیتورهای سامسونگ، Odyssey G3 است. این محصول که مخصوص گیمرها طراحی شده است دارای صفحه نمایش 24 اینچی LED-backlit VA است و با رزولوشن بالای 1920 در 1080 می تواند هر تصویری را با وضوح عالی نمایش دهد. سامسونگ همچنین مطمئن شده است که با نرخ تازه سازی 165 هرتز و زمان پاسخگویی صفحه نمایش 1 میلی ثانیه، یک تجربه بازی عالی برای کاربران ایجاد می کند. در اینجا نمی توان از طراحی مهندسی و بسیار جذاب این مانیتور غافل شد. کاربران می توانند زاویه نمایش صفحه را در جهات مختلف تنظیم کرده و صفحه را تا 90 درجه بچرخانند.

Asus TUF Gaming VG279Q1A

اگر به دنبال یکی از پرفروش ترین و باکیفیت ترین محصولات برند مشهوری مانند ایسوس هستید، می توانید TUF Gaming VG279Q1A را امتحان کنید. این مانیتور گیمینگ 27 اینچی دارای پنل IPS است و با رزولوشن 1920 در 1080 و نرخ رفرش 165 هرتز عرضه می شود که از رقیب اصلی خود یعنی سامسونگ کم نمی آورد. نکته قابل توجه در مورد این مانیتور وجود 2 پورت HDMI در کنار پورت DisplayPort است تا کاربران بتوانند به راحتی دستگاه های مختلف را به آن متصل کنند.

پشتیبانی از فناوری های مختلفی مانند Extreme Low Motion Blur و Trace Free برای کاهش تاری صفحه و Amd Free Sync برای نمایش سریع محتوا از ویژگی های قابل توجه این مانیتور است.

سامسونگ Odyssey G7

در ادامه مقایسه مانیتورهای سامسونگ و ایسوس، به یکی دیگر از محصولات کره ای پرفروش و بسیار حرفه ای می رسیم: Odyssey G7 که با طراحی منحصر به فرد خود شما را شگفت زده خواهد کرد. مانیتور گیمینگ سامسونگ دارای صفحه نمایش خمیده 31.5 اینچی با پنل VA است و با رزولوشن 1440 در 2560 تولید شده است تا کاربران بتوانند تمامی جزئیات را در بالاترین وضوح مشاهده کنند. به لطف نرخ نوسازی صفحه نمایش 240 هرتز در این مانیتور، تمامی حرکات، تصاویر و انیمیشن ها به صورت کاملا روان نمایش داده می شوند.

Asus ROG Swift PG259QN

برای افرادی که به دنبال محصولی حرفه ای تر از ایسوس هستند، مانیتور گیمینگ ROG Swift PG259QN می تواند گزینه مناسبی باشد. علاوه بر طراحی بسیار منحصر به فرد، این محصول جدید دارای یک ویژگی منحصر به فرد است: نرخ تجدید 360 هرتز. این عملکرد کمک می‌کند تا همه انیمیشن‌ها تا حد امکان روان نمایش داده شوند. از دیگر ویژگی های مانیتور ایسوس می توان به پورت USB 3.0، جک هدفون، پورت HDMI 2.0 و DisplayPort 1.4 اشاره کرد.

صفحه نمایش ایسوس یا سامسونگ کدام بهتر است؟

اکنون که با ویژگی‌های مهم مانیتورهای گیمینگ و محصولات پرفروش این دو برند بزرگ آشنا شدید، مقایسه مانیتورهای سامسونگ و ایسوس با یکدیگر آسان‌تر خواهد شد. واقعیت این است که هر محصول این دو شرکت ویژگی های خاص خود را دارد و به راحتی نمی توان بهترین برند را ارائه کرد. به عبارت دیگر هرکسی باید بر اساس نیاز خود مانیتور ایسوس یا سامسونگ را انتخاب کند.

محصولات سامسونگ علاوه بر مزایای طراحی جذاب، ویژگی های جالبی مانند چرخش صفحه نمایش در جهات مختلف و یا تغییر زاویه نمایش نمایشگر را برای کاربران به ارمغان می آورند و از این نظر می توانند جالب توجه باشند. از طرفی مانیتورهای ایسوس که عمدتاً به پنل IPS مجهز هستند، عملکرد بسیار خوبی برای نمایش انواع محتوا خواهند داشت. علاوه بر این می توانید لوازم جانبی زیادی را بر روی مانیتورهای این شرکت بیابید. همچنین لازم به ذکر است که اگر به سراغ صفحه نمایش های خمیده بروید، تجربه بازی جذاب تری خواهید داشت و باید هزینه بیشتری بپردازید.

در زمینه گارانتی و خدمات پس از فروش نیز باید گفت که خوشبختانه در بسیاری از شهرهای بزرگ کشور نمایندگی های فعال ایسوس و سامسونگ را می توانید پیدا کنید و در صورت بروز مشکل، کاربران نگران تامین قطعات یا تعمیر مانیتور خود نباشند. . . آنها مجبور نیستند.

[ بازدید : 49 ]

[ شنبه 30 دی 1402 ] 9:24 ] [ QW569 ]

[ ]

ساخت وبلاگ
اخبار فیلم و سریال مهاجرت به کانادا از طریق کار بوتاکس مجله گويا آی‌ تی مجله مایکت
بستن تبلیغات [x]