درب ضد حریق چیست، چه مزایا و ویژگی هایی دارد؟


درب ضد حریق مقاومت بسیار خوبی در برابر حریق دارد و از پخش دود جلوگیری می کند. این درب به صورت خودکار و دستی باز و بسته می شود.

همانطور که از نام آن پیداست، یک درب نسوز که در برابر آتش مقاومت می کند و آسیب ندیده باقی می ماند. این درب ضد دود نیز نامیده می شود زیرا از ورود دود آتش جلوگیری می کند. این روزها به غیر از نیروگاه ها، ادارات و بیمارستان ها، درب ضد حریق در ساختمان های مسکونی نیز بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. جنس درب نسوز فولادی است که با رنگ های کوره ای روکش شده است. داخل این درب ها پشم سنگ عایق حرارت و مقاوم در برابر آتش قرار می گیرد که معمولا دمای 800 درجه سانتیگراد را به مدت 4 ساعت تحمل می کند. استانداردهای جهانی برای درب ضد حریق وجود دارد و در صورت رعایت این استانداردها به عنوان درب ضد حریق شناخته می شوند. البته این استانداردها هر سال به روز می شوند و موارد خطرناک اصلاح می شوند. به همین دلیل، برای تولیدکنندگان مهم است که به طور مداوم اطلاعات و الزامات ساخت را به روز کنند و تغییرات را مطابق با مدل های روزانه جهانی اعمال کنند. برای جلوگیری از عبور دود آتش از در، درب و تمامی درزهای آن با لاستیک نسوز پوشانده شده است. برای اینکه این محصول در برابر آتش مقاوم باشد، باید تمامی اجزای آن در برابر آتش مقاوم باشند. لوازم اولیه شامل دستگیره و یراق آلات، عینک و هر چیز دیگری که همراه آن است. مزیت استفاده از درب ضد حریق این است که در صورت آتش سوزی می تواند از سرایت آتش به یک منطقه و جلوگیری از ورود آن به مناطق دیگر جلوگیری کند. به همین دلیل در این مقاله در وب سایت ما به بررسی این درب ها، ویژگی های آنها و مکان های استفاده از آنها پرداخته ایم.


ویژگی های درب ضد حریق

این درب ها یکی از انواع درب های ضد سرقت هستند که یک تا دو ساعت در برابر آتش مقاومت می کنند و در صورت بسته شدن آتش را به طرف دیگر منتقل نمی کنند.



چه قسمت هایی از ساختمان دارای درب ضد حریق است؟

درب های ضد حریق معمولاً در ساختمان ها در سطوح بین راه پله های اضطراری نصب می شوند. و چون کاملا محصور هستند از ورود هر گونه دود به داخل پله ها و آلودگی هوا جلوگیری می کنند.

انواع درب های ضد حریق برای استفاده

درب های ضد حریق بر اساس کاربرد به طور کلی به چهار دسته تقسیم می شوند که عبارتند از:

درب های نصب شده برای خروج اضطراری در ساختمان های اداری، ساختمان های مسکونی و حتی هتل ها.

درب ضد حریق ویژه برای استفاده در نیروگاه ها.

درب های آتش نشانی بیمارستان

درب ضد حریق برای حفاظت از انبارهای مختلف

سایر انواع درب ضد حریق از نظر جنس

همچنین درهای نسوز از شیشه و چوب وجود دارد. درب های شیشه ای نسوز در ساختمان های اداری و مسکونی کاربرد فراوانی دارند و در راه پله های اضطراری نیز نصب می شوند.



درب ضد حریق چوبی

ساخت این درب های ضد حریق آسان بوده و به راحتی نصب می شوند.

باز و بسته کردن درب آتش نشانی

این درها می توانند به صورت خودکار باز و بسته شوند یا توسط انسان باز و بسته شوند. بسته به جایی که از آن استفاده می شود یکی از دو حالت فوق را دارد.



مقاومت و کیفیت درب ضد حریق

مقاومت یک درب در برابر حریق بر اساس تعداد ساعت ها و دقیقه هایی که می تواند در معرض آتش قرار گیرد و دست نخورده بماند تعیین می شود. اما به طور کلی در ساده ترین حالت مقاومت درب ضد حریق نباید کمتر از یک ساعت باشد. ضخامت ورق فولادی مورد استفاده در درب های نسوز بسته به کیفیت متفاوت است اما به طور کلی این ضخامت کمتر از یک میلی متر نیست.

انتخاب درب نسوز تا حد زیادی به محل استفاده بستگی دارد. طبیعتاً درب ضد حریق نصب شده در نیروگاه باید از کیفیت بسیار بالایی برخوردار باشد. اگرچه آتش‌سوزی می‌تواند خسارات زیادی را در هر جایی ایجاد کند، اما برخی مکان‌ها می‌توانند از مدل‌های معمولی استفاده کنند. انتخاب این محصول باید همراه با متخصصین انجام شود و تمامی محاسبات علمی و تجربی در مورد آن انجام شده است.



نصب درب ضد حریق

نصب این درب ها مشابه درب های ضد سرقت می باشد. با این حال، سطح امنیت آنها مهمتر از درب های ضد سرقت است. به همین دلیل نصب آنها را حتما به کارشناسان شرکتی که درب ضد حریق از آن خریداری می کنید، بسپارید.

اگر مایل به خرید مصالح و محصولات ساختمانی باکیفیت مانند ساندویچ پانل، سازه های LSF، کرکره برقی و سایر محصولات با قیمت مناسب هستید، می توانید با مراجعه به وب سایت ما با تامین کنندگان این محصولات آشنا شده و بهترین انتخاب را داشته باشید. . وب سایت ساخت و ساز ما با نظارت مداوم بر بازار و تحقیق در مورد نیازهای مشتریان بالقوه در این بخش، مطمئن ترین و فعال ترین مراکز تامین کننده را ارائه می دهد.

متن کامل مقاله را بخوانید:  https://baharidoor.com/product-category/fdoor/

[ بازدید : 74 ]

[ شنبه 19 فروردين 1402 ] 12:30 ] [ QW569 ]

[ ]

ساخت وبلاگ
اخبار فیلم و سریال مهاجرت به کانادا از طریق کار بوتاکس مجله گويا آی‌ تی مجله مایکت
بستن تبلیغات [x]