رایج ترین ابزار مورد استفاده در ماشین آلات سنگین کدامند؟


البته همه ما می دانیم که  فروشگاه اینترنتی لوازم یدکی ایسوزو هر خودرو از تعدادی قطعات مهم و ضروری تشکیل شده است که اولین مواردی هستند که تاثیر مستقیمی بر عملکرد خودرو دارند و در هنگام بررسی و خرید خودرو به آنها توجه می شود، این موضوع از اهمیت بیشتری برخوردار است. با ماشین های سنگین چون ماشین های سنگین و تجاری موفق هستند صنعت حمل و نقل و اقتصاد هر کشور هستند. قطعات به دو دسته قطعات یدکی و قطعات مصرفی تقسیم می شوند که در هر دسته مهم ترین و فرسوده ترین قطعات وجود دارد که علاوه بر نوع، تعمیر و نگهداری آنها نیز اهمیت دارد. در این مقاله به مهم ترین قطعات مورد استفاده در اکثر خودروهای سنگین می پردازیم، پس با ما همراه باشید.

مهمترین و پرکاربردترین قطعات ماشین سنگین کدامند؟

استفاده سنگین و شرایط محیطی مانند آب و هوا و تصادفات بر برخی از قطعات اصلی و قطعات یدکی خودروهای سبک و سنگین تاثیر مستقیم دارد و تعمیر یا تعویض این قطعات یکی از وظایف هر خودرویی است. بر اساس تجربیاتی که از رانندگان کامیون دریافت کرده ایم و شنیده ایم، متوجه شدیم که رانندگان کامیون و کامیون های تجاری بیش از سایرین درگیر تعویض قطعات وسیله نقلیه خود هستند.

گیربکس

همه ما می دانیم که گیربکس هر خودرو یکی از مهم ترین قطعات یدکی آن است، نقش مهمی در انتقال نیروی تولید شده به چرخ ها و در حرکت خودرو دارد. به همین دلیل است که گیربکس جزء قطعات بسیار کاربردی محسوب می شود که پس از مدتی قطعا از کار می افتد و نیاز به تعمیر دارد.

دیسک ترمز

دیسک چرخ یا دیسک ترمز در سیستم تعلیق خودروهای سنگین قرار می گیرد و یکی از اجزای مهم است. یک دیسک ترمز بین لنت و چرخ قرار می گیرد و در هنگام ترمزگیری، اصطکاک بین لنت و دیسک ایجاد می شود و این اصطکاک باعث کاهش سرعت خودرو سنگین می شود. در نتیجه دیسک ترمز یک قطعه یدکی پرکاربرد است که نیاز به تعویض دارد و در بیشتر موارد باید این قطعه را جداگانه داشته باشید تا در مواقع نیاز بتوانید سریع و بدون معطلی آن را تعویض کنید. میتونه تغییر داده بشه

توربو

سایر قطعات سنگین برای خودروهای سنگین شامل اگزوزهایی است که با افزودن هوا به موتور، افزایش بیشتر عملکرد موتور و کاهش وزن، قدرت و عملکرد موتور خودرو را افزایش می دهد. موتور و مصرف سوخت را کاهش می دهد. افزایش اکسیژن داخل موتور یکی دیگر از عملکردهای توربوشارژ است و اکثر خودروهای سنگین به این قسمت مجهز هستند.

اینترکولر

اینترکولر یکی از پرکاربردترین قطعات یدکی خودروهای سنگین است که وظیفه خنک سازی هوای ورودی به موتور را بر عهده دارد و یکی از مهم ترین قطعات یدکی خودروهای سنگین در هوای گرم می باشد. اینترکولرها روی موتورهای توربوشارژ نصب می شوند.

فیلتر شده

باید بدانید که فیلترها در خودروهای سنگین نقش اساسی دارند و از بروز مشکل و خرابی سایر قطعات جلوگیری می کنند و پس از شش ماه باید به موقع تعویض شوند. فیلتر، فیلتر فیلتر هوا و بنزین لازم به ذکر است که فیلترها به طور مستقیم بر عملکرد سایر قسمت های خودروی شما تأثیر می گذارند.

روغن ها و روان کننده ها

روغن ها و روان کننده ها  اینفویدک باید به طور مرتب تعویض شوند. روغن‌ها و روان‌کننده‌های خودروهای سنگین شامل روغن موتور، روغن سیستم هیدرولیک، ضدیخ و افزودنی‌های موم هستند. کیفیت و نوع روغن ها همیشه باید در اولویت باشد زیرا به بهبود عملکرد خودرو شما کمک می کند.

تاخوگراف

تاخوگراف یکی دیگر از قابلیت های ویژه خودروهای سنگین است و اطلاعات مورد نیاز رانندگان مانند سرعت خودرو را ارائه می دهد و رانندگان می توانند از این قابلیت برای تنظیم خواب و استراحت استفاده کنند. کوچکترین اشتباهی در این زمینه می تواند مشکلات جدی برای رانندگان ایجاد کند، بنابراین باید سریعا آن را برطرف کرد.

[ بازدید : 405 ]

[ جمعه 14 مهر 1402 ] 10:50 ] [ QW569 ]

[ ]

ساخت وبلاگ
اخبار فیلم و سریال مهاجرت به کانادا از طریق کار بوتاکس مجله گويا آی‌ تی مجله مایکت
بستن تبلیغات [x]