7 فاکتور مهم در انتخاب صفحه نمایش برای اتاق جلسه


در سال های اخیر هزینه خرید صفحه نمایش بزرگ به میزان قابل توجهی کاهش یافته است و مدل های زیادی توسط شرکت های بزرگ تولید و خریداری می شود. کاهش هزینه های خرید تجهیزات و افزایش سرعت اینترنت در سال های اخیر، نحوه برگزاری جلسات کاری شرکت ها و سازمان ها را تغییر داده است.

با استفاده گسترده از فناوری ویدئو کنفرانس برای برگزاری جلسات کاری، سفر دور برای برگزاری جلسات کاری منطقی نیست و هزینه بیشتری نیز در بر خواهد داشت. اگرچه شاید 20 سال پیش، مجبور بودید برای یک جلسه کاری به یک مکان ملاقات بروید. در آن زمان، هزینه استفاده از ویدئو کنفرانس ممکن است بیشتر از سفر به نظر برسد، زیرا صرف داشتن یک صفحه نمایش بزرگ می تواند هزینه زیادی برای سفر داشته باشد. اما امروزه با کاهش هزینه های خرید تجهیزات به خصوص صفحه نمایش های بزرگ، استفاده از ویدئو کنفرانس فراگیر شده و شرکت ها سعی دارند جلسات کاری خود را به جای حضوری به صورت مجازی برگزار کنند.

استفاده از صفحه نمایش در طول تماس کنفرانس قطعاً ضروری است. حال این صفحه می تواند صفحه LCD گوشی شما یا تلویزیونی باشد که سیستم ویدئو کنفرانس را روی آن نصب کرده اید. این صفحه نمایش است که در واقع شما را به افراد مقابلتان متصل می کند و مهمترین عضو یک سیستم کنفرانس ویدیویی به حساب می آید.

امروزه، با گسترش گزینه های شما برای خرید صفحه نمایش مناسب برای کنفرانس ویدئویی، تصمیم گیری هوشمندانه می تواند زمان بر باشد و عوامل زیادی نیز در آن نقش دارند. در این مقاله، شش عاملی را که باید هنگام انتخاب صفحه نمایش مناسب برای ویدئو کنفرانس در نظر بگیرید، مورد بحث قرار خواهیم داد. با ما همراه باشید تا به شما در انتخاب عاقلانه کمک کنیم.

به طور کلی هنگام انتخاب صفحه نمایش برای ویدئو کنفرانس باید عوامل محیطی و افراد حاضر در جلسه ویدئویی را در نظر بگیرید. مهم ترین نکته در انتخاب صفحه نمایش برای ویدئو کنفرانس این است که هر چقدر هم که اتاق کنفرانس شما بزرگ باشد، صفحه نمایش شما باید بزرگتر باشد. شما حتی می توانید از چندین صفحه نمایش متصل به یک سیستم ویدئو کنفرانس برای اتاق های بسیار بزرگ استفاده کنید.

1- اندازه اتاق ویدئو کنفرانس

اندازه اتاق کنفرانس ویدئویی مهمترین فاکتوری است که باید در انتخاب صفحه نمایش در نظر بگیرید. اندازه اتاق های کنفرانس می تواند بسیار متفاوت باشد، از اتاق های ویدئو کنفرانس کوچک تا اتاق های بسیار بزرگ مانند سالن های شلوغ یا سالن های سخنرانی. شما باید صفحه نمایش ویدئو کنفرانس خود را با توجه به اندازه اتاق کنفرانس ویدئویی خود انتخاب کنید. باید صندلی ها را بچینید و صفحه نمایش را به اندازه ای بزرگ انتخاب کنید که همه حاضران در جلسه بتوانند چهره تیم مقابل را ببینند و به راحتی آنها را از یکدیگر تشخیص دهند. همچنین، در بسیاری از جلسات ویدئو کنفرانس، محتوای چند رسانه ای یا موارد دیگر مانند اسناد را می توان به اشتراک گذاشت، بنابراین همه باید بتوانند متون نوشته شده در یک صفحه را بخوانند و کلمات را از یکدیگر تشخیص دهند.

به طور کلی، برای انتخاب صفحه نمایش برای اتاق هایی با اندازه های مختلف، می توانید از موارد زیر استفاده کنید:

صفحه نمایش مناسب برای اتاق های کنفرانس ویدئویی کوچک: صفحه نمایش 42-50 اینچی

صفحه نمایش مناسب برای اتاق کنفرانس یا سالن کنفرانس با اندازه متوسط: 2 صفحه نمایش از 42 تا 60 اینچ

صفحه نمایش مناسب برای اتاق کنفرانس یا اتاق کنفرانس بسیار بزرگ: ویدئو پروژکتور 2500-4500 لومن با حداقل کیفیت HD.

2- نیاز به صفحه نمایش بیشتر

یکی از راه‌های اطمینان از اینکه همه افراد حاضر در کنفرانس ویدیویی می‌توانند صفحه را ببینند، تنظیم سیستم ویدئو کنفرانس روی حالت نمایشگر دوگانه و قرار دادن دو صفحه در جهت‌های مختلف است. شما می توانید از بسیاری از سیستم های ویدئو کنفرانس به عنوان دو مانیتور استفاده کنید، اما برخی از این سیستم ها از این ویژگی پشتیبانی نمی کنند.

همچنین در برخی از سیستم های کنفرانس ویدیویی موجود، می توانید صفحه تماس گیرنده را از صفحه شخصی که با آن تماس می گیرید جدا کنید. در برخی اتاق ها این روش می تواند موثر باشد.

3- ارتفاع صفحه نمایش

برای انجام یک مکالمه رو در رو، صفحه نمایش شما باید در همان ارتفاع چشم شرکت کنندگان قرار گیرد. قرار دادن دوربین کنفرانس ویدیویی در بالا یا پایین صفحه نیز باعث می شود فرد مقابل شما احساس کند که در چشمان او نگاه می کنید.

هنگام نصب صفحه ویدئو کنفرانس حتما به ارتفاع صفحه نمایش توجه ویژه ای داشته باشید و در صورتی که برای افراد شرکت کننده در جلسات ویدئو کنفرانس راضی کننده نیست باید آن را کم یا زیاد کنید. اکثر افرادی که سیستم های ویدئو کنفرانس نصب می کنند صفحه نمایش را به دیوار متصل می کنند و شما می توانید ارتفاعی را که می خواهید صفحه نمایش را در آن نصب کنید انتخاب کنید. به یاد داشته باشید که قصد دارید دوربین کنفرانس ویدئویی را در بالا یا پایین صفحه قرار دهید. این به شما امکان می دهد بهترین نتایج کنفرانس ویدیویی را دریافت کنید.

4- انواع بیگانگان

وقتی تصمیم گرفتید که چه اندازه صفحه نمایش ویدئو کنفرانس نیاز دارید، وقت آن است که نوع صفحه نمایش را در نظر بگیرید. به خاطر داشته باشید که تعداد زیادی صفحه نمایش مختلف در همان اندازه مورد نظر شما تولید می شوند و از کیفیت های بسیار متفاوت و قیمت های بسیار متفاوت استفاده می کنند. به طور کلی سه نوع صفحه نمایش اصلی مورد استفاده در ویدئو کنفرانس وجود دارد که هر کدام دارای ویژگی ها و مزایا و معایب منحصر به فردی هستند.

نمایشگر کریستال مایع یا LCD

اگر بخواهیم در مورد مزایای صفحه نمایش LCD صحبت کنیم باید به سبکی و نازکی آن اشاره کنیم و صفحه نمایش های LCD دارای طول عمر بسیار بالایی هستند. به طور معمول، صفحه نمایش های LCD دارای طول عمر 50000 ساعت یا بیشتر هستند.

بسیاری از شرکت های بزرگ صفحه نمایش LCD غول پیکری با اندازه بیش از 60 اینچ تولید می کنند. نمایشگرهای ال سی دی غول پیکر نمایشگرهای بسیار بلندی هستند و در حال حاضر بسیار محبوب هستند.

همچنین، مشکل سوختن در صفحه نمایش ها در LCD بسیار نادر است. مشکل سوختگی زمانی رخ می دهد که یک تصویر ثابت برای مدت طولانی روی صفحه نمایش وجود داشته باشد، یک تصویر ثابت برای مدت طولانی در نهایت به صفحه نمایش آسیب جدی وارد می کند. با این حال، این مشکل در نمایشگرهای LCD بسیار نادر است.

از معایب نمایشگرهای LCD  سیستم کنفرانس می توان به تغییر رنگ و کنتراست از زوایای دید مختلف اشاره کرد. همچنین هنگامی که تصویر ارائه شده تاریک است، LCD به درستی کار نمی کند.


صفحه نمایش LED یا LED

صفحه نمایش های LED در سبک های مختلف تولید می شوند. این فرم ها شامل ال ای دی های مستقیم، OLED یا ال ای دی های ارگانیک و ال ای دی های لبه ای هستند. مزیت صفحه نمایش های ال ای دی مصرف کم انرژی آنهاست.

صفحه نمایش های LED نسبت به مدل های دیگر نازک تر هستند و طیف وسیع تری از رنگ ها را ارائه می دهند. همچنین صفحه نمایش LED کنتراست بهتری نسبت به مدل های دیگر دارد. در بسیاری از اتاق های کنفرانس از صفحه نمایش LED با کیفیت بسیار بالا استفاده می کنند.

از معایب نمایشگرهای LED می توان به هزینه بالای این صفحه نمایش ها نسبت به مدل های دیگر اشاره کرد. همچنین خوب است بدانید که صفحه نمایش های LED با گذشت زمان یا به دلیل گرما ممکن است تغییر رنگ دهند.

ویدئو پروژکتور

مزیت اصلی استفاده از اتاق ویدئو کنفرانس اندازه تصویری است که این دستگاه ارائه می دهد. در یک خانه ویدئویی بزرگ، راه حل منطقی برای نمایش تصویر بلندگو استفاده از ویدئو است.

عیب اصلی استفاده از ویدئو پروژکتور در ویدئو کنفرانس کاهش کیفیت تصاویر پخش شده توسط ویدئو پروژکتور است. به طور کلی، کیفیت تصاویر نمایش داده شده از یک صفحه نمایش LCD یا صفحه نمایش LED بسیار بهتر از ویدئو پروژکتور است.

یکی دیگر از معایب استفاده از ویدئو پروژکتور عدم وجود سیستم صوتی داخلی است. اگر از ویدئو پروژکتور استفاده می کنید، باید از سیستم صوتی مستقل خود در کنفرانس ویدئویی استفاده کنید. خرید قطعات صوتی به صورت جداگانه برای شما هزینه خواهد داشت.

همچنین، هنگام استفاده از ویدئو پروژکتور فرلیچر، عوامل محیطی که نور را مسدود می کنند را حذف کنید، پنجره ها را ببندید و پرده ها را ببندید. کنفرانس ویدئویی با استفاده از ویدئو پروژکتور در اتاقی با نور زیاد ممکن است مناسب نباشد.

5- راه حل اسکرین شات (حل کننده)

اکنون در سال 2019، مردم دیگر تلویزیون های HD یا Full HD را برای خانه خود نمی خرند. این سطح کیفیت برای استفاده خانگی بسیار قدیمی است. امروزه بسیاری از سیستم های ویدئو کنفرانس از کیفیت 4K استفاده می کنند و نمایشگر 4K برای استفاده در سرویس ویدئو کنفرانس بسیار هوشمند به نظر می رسد.

البته نکته منفی استفاده از فناوری با وضوح بالا، هزینه بالای ارائه صفحه نمایشی است که از این وضوح پشتیبانی می کند. اگر می خواهید بهترین کیفیت و بهره وری را در تماس های ویدئو کنفرانس خود داشته باشید، توصیه می کنیم از صفحه نمایش با وضوح 4K استفاده کنید و از رزولوشن کمتر استفاده نکنید.

همچنین هنگام تهیه ویدئو پروژکتور به وضوح تصویر دنیای ویدئو پروژکتور توجه کنید. پروژکتورها نیز وضوح متفاوتی دارند و کیفیت بسیار متفاوتی را ارائه می دهند.

6- پسر

هنگام آماده شدن برای یک تماس کنفرانسی، کیفیت و شدت صدا از عوامل مهم خواهد بود. اگر تصویر طرف مقابل را با کیفیت بالا می بینید و نمی توانید حرف های او را بشنوید، این ویدئو کنفرانس می تواند با مشکلات جدی مواجه شود. یافتن کیفیت صوتی مورد نظر و قرار دادن آن در جهت درست در اطراف اتاق کنفرانس برای ارتباط با کیفیت ضروری است.

همچنین هنگام خرید صفحه نمایش، صفحه نمایش شما باید بلندگو داشته باشد یا سیستم صوتی خود را برای قرار دادن در یک اتاق ویدئو کنفرانس ویژه آماده کنید.

نتایج:

راه اندازی یک پخش تصویر کنفرانس با کیفیت بالا باید از اصول و قوانین خاصی پیروی کند. اگر این شش موردی که در بالا به آن اشاره کردیم را در نظر بگیرید، می توانید بهترین انتخاب را در حین تهیه یک صفحه نمایش داشته باشید و در نهایت از انتخاب خود راضی خواهید بود. کیفیت صفحه نمایش و نحوه قرارگیری آن در محیط تضمین می کند که بهترین کنفرانس های ویدئویی را با مشتریان یا همکاران دریافت کنید.

[ بازدید : 328 ]

[ پنجشنبه 16 آذر 1402 ] 12:36 ] [ QW569 ]

[ ]

ساخت وبلاگ
اخبار فیلم و سریال مهاجرت به کانادا از طریق کار بوتاکس مجله گويا آی‌ تی مجله مایکت
بستن تبلیغات [x]