نحوه نگهداری و مراقبت از ظروف رزینی


ظروف رزینی چیست؟ برای نگهداری ظروف رزینی از چه روش هایی استفاده می کنیم؟ ظروف رزینی چه معایبی دارند؟ برای آشنایی بیشتر با ساخت ظروف رزینی با سیماب رزین همراه باشید.

جاری

در حال حاضر رزین یکی از محبوب ترین موادی است که می توان از آن برای ساخت بسیاری از مواد استفاده کرد. یکی از این موارد ظروف رزینی است. معروف است که سفالگری رزینی یکی از هنرهای پرطرفدار است و اگر درست انجام شود، می تواند بسیار سودآور باشد.

ظروف رزینی در طرح‌ها، رنگ‌ها و اندازه‌های متنوعی موجود می‌باشند که به سلیقه شما سفارشی می‌شوند. در ادامه شما را با شرایط نگهداری ظروف رزینی آشنا می کنیم.

ظروف رزینی چیست؟

ممکن است محصولات رزینی مختلفی را دیده یا خریداری کرده باشید. بد نیست بدانید که تمامی این محصولات دست ساز بوده و دست ساز محسوب می شوند. در بین محصولات رزینی، پس از جواهرات، ظروف رزینی محبوبیت خاصی دارند.

ظروف رزینی بسته به نوع و رنگ آنها انواع مختلفی دارد. گاهی برخی از این رزین ها در مقایسه با کریستال ها بسیار جذاب هستند. برای ساخت ظروف رزینی می توان از انواع چوب، سنگ و فلز استفاده کرد. در سال های اخیر ظروف رزینی در منازل بسیار متداول است به طوری که در هر خانه ای می توان آنها را پیدا کرد.

روش نگهداری و نگهداری ظروف لاستیکی

1. غذا را مستقیماً در بشقاب نگذارید

علاوه بر خطراتی که رزین اپوکسی برای مواد خوراکی و مواد غذایی دارد، قرار دادن این مواد روی ظروف رزینی به خود ظرف نیز آسیب می رساند. قرار دادن چند ماده غذایی روی این ظروف باعث خوردگی ظرف رزینی می شود. غذاهایی که باعث خوردگی ظروف رزینی می شوند عبارتند از میوه های بدون پوست و پوست کنده، دسرهای تازه و ....

اما در این ظروف مواد غذایی هم وجود دارد که می توان آن ها را قرار داد مانند شیرینی خشک و کاغذی، آجیل، شکلات، کلوچه و .... از جمله مواد غذایی مانند

فایل رزین بشکه-118

2. حرارت دادن ظروف رزینی

بهتر است از داغ شدن ظرف رزین جلوگیری کنید. این کار و همچنین خوردن غذاهای بسته بندی شده ممنوع است. زیرا در دمای معینی مواد ظرف که رزین است پخته و ساخته می شود.

اگر ظرف رزین گرم شود، دوباره شروع به ذوب شدن کرده و دود تولید می کند. بنابراین اگر غذای داغ را در هر ظرف رزینی قرار دادید، آن غذا را دور بیندازید و نخورید.

در بسیاری از انواع مواد اپوکسی، میزان مقاومت در برابر حرارت ذکر شده است، اما باید توجه داشت که اگر ظرف رزین را در حرارت مستقیم مانند گاز قرار دهید، از دمایی که گاز به ظرف منتقل می کند، اطلاع ندارید. و ظرف شما ممکن است دمای بالایی داشته باشد که باعث می شود زباله های شما وارد غذای مورد نظر شما شود.

توجه داشته باشید که برای سلامتی شما خطرناک است.

3. قرار دادن مواد داغ در رزین

اگر ظروف رزینی را خودتان می‌سازید یا آن‌ها را می‌خرید، مراقب باشید اگر کمتر از یک هفته از عمر آنها می‌گذرد، اجسام یا مواد داغ را در آن قرار ندهید. زیرا در این صورت آثاری از چیزهای داغ شده در بشقاب شما باقی می ماند که جلوه زیبایی نخواهد داشت.

نحوه مراقبت از ظروف رزین 118 فایل

معایب ظروف رزینی

اکثر رزین های اپوکسی مورد استفاده برای ظروف دارای گواهینامه OFDA لازم برای استفاده در محصولات غذایی و آشامیدنی نیستند. با این حال، بیشتر رزین‌های اپوکسی پس از خشک شدن و گرم شدن به پلاستیک‌های ایمن تبدیل می‌شوند.

البته منظور این مقاله این نیست که آن بدن ها بعد از این فرآیند هیچ بیماری نداشته باشند. بنابراین، مهم است که از خوردن مواد غذایی در ظروف رزینی که در وهله اول از پخته شدن آن مطمئن نیستید، خودداری کنید. همچنین غذاهایی را که شک دارید با رزین مخلوط شده است دور بریزید. البته رزین اپوکسی ممکن است همیشه عاری از میکروب نباشد.

محققان خوردن را در تماس مستقیم با ظروف لاستیکی توصیه نمی کنند. این به این دلیل است که رزین اپوکسی، یکی از مواد تشکیل دهنده این ظروف، مورد تایید DA نیست. بنابراین بهتر است از این ظروف زیبا به عنوان وسایل تزئینی استفاده شود نه برای غذا خوردن.

رزین اپوکسی خواص شیمیایی متفاوتی دارد، این ترکیبات به هم متصل شده و سپس برای قوی‌تر شدن آن‌ها پخته می‌شوند. استفاده از این ظروف به عنوان وسایل تزیینی اشکالی ندارد اما برای غذای روزمره مناسب نیستند.

اگرچه هیچ مطالعه موردی در مورد اثرات بهداشتی رزین اپوکسی انجام نشده است، قرار گرفتن طولانی مدت مواد غذایی و خوراکی ها با ظروف رزینی و ترکیبات آنها قطعاً اثرات نامطلوبی بر سلامتی دارد.

همچنین یکی از ترکیبات اصلی در تولید مواد پلاستیکی، ترکیبات آلی فراری به نام VOCs است که در درازمدت آسیب های جبران ناپذیری به سلامتی وارد می کند.

با تمام این موارد باید به یاد داشته باشید که رزین اپوکسی توسط کارخانه های مختلفی تهیه می شود و هر کدام اصول و شرایط خاص خود را خواهند داشت. بنابراین، برای اطمینان از ایمنی رزین اپوکسی خود، باید دریابید که آیا ماده مورد نظر دارای گواهی استانداردهای ایمنی مواد غذایی است یا خیر!

پایان

رزین یک ماده کاربردی است که می تواند به طور طبیعی یا مصنوعی به دست آید. رزین معمولاً در الکل محلول است. اما این چیزها را نمی توان در آب حل کرد. رزین ها مواد چسبنده ای هستند که طی یک سری فرآیندها سخت و بادوام می شوند.

رزین ها به انواع مختلفی تقسیم می شوند. این درجه ها بسته به مواد تشکیل دهنده، نوع کاربرد و غیره متفاوت است. و در موارد مختلف استفاده می شود. رزین کاربردهای زیادی دارد که یکی از آنها ساخت ظروف رزینی است.

[ بازدید : 17 ]

[ يکشنبه 13 اسفند 1402 ] 11:22 ] [ QW569 ]

[ ]

ساخت وبلاگ
اخبار فیلم و سریال مهاجرت به کانادا از طریق کار بوتاکس مجله گويا آی‌ تی مجله مایکت
بستن تبلیغات [x]