بورسیه تحصیلی ترکیه


هر ساله دولت ترکیه برای حمایت و جذب دانشجویان خارجی بورسیه های تحصیلی جذابی به دانشجویان خارجی ارائه می کند. بورسیه تحصیلی ترکیه فرصتی عالی برای تحصیل رایگان در رشته های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، مهندسی و علوم پایه و بسیاری دیگر می باشد.

پذیرش از طریق بورسیه تحصیلی یکی از بهترین و آسان ترین راه ها برای ورود به بهترین دانشگاه های ترکیه است. دانشجو با اخذ پذیرش با کمک بورس، حتی پس از دریافت بورسیه ترکیه بدون کنکور و بدون شهریه وارد دانشگاه می شود. برای دریافت بورسیه تحصیلی ترکیه به یک رزومه علمی قوی با معدل بالا در دوره های تحصیلی قبلی و همچنین دانش کافی به زبان ترکی یا انگلیسی نیاز دارید.

ارائه بورسیه تحصیلی ترکیه 2024

یکی از راه های پذیرش تحصیلی ترکیه 2024  اخذ بورسیه تحصیلی در این کشور می باشد. این بورسیه به دانشجویان منتخب از سراسر جهان به جز ترکیه تعلق می گیرد. ویژگی های بورسیه تحصیلی ترکیه باعث می شود بسیاری از دانشجویان این گزینه را برای ادامه تحصیل انتخاب کنند. به همین دلیل، معرفی کامل بورسیه تحصیلی ترکیه 2024 ضروری است تا دانشجویان از شرایط این برنامه تحصیلی آگاه شده و تصمیمی کاملا آگاهانه برای ادامه تحصیل بگیرند.

بورسیه 2024 ترکیه علاوه بر ارائه شهریه و هزینه های اضافی، امکان تحصیل و تحصیل در بهترین دانشگاه های ترکیه را برای دانشجویان فراهم می کند. هر ساله دانشجویان زیادی برای بهره مندی از امکانات جذاب آن برای این بورسیه اقدام می کنند. دانشجویان می توانند با دریافت بورسیه تحصیلی ترکیه در هر یک از مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در رشته مورد نظر خود به صورت رایگان تحصیل کنند. این بورسیه شامل کلیه هزینه های تحصیل، مسکن، بیمه درمانی، سفر (بلیط رفت و برگشت) و ویزای ترکیه می باشد که طی برنامه ریزی دقیق برای پذیرفته شدگان در مقاطع مختلف پرداخت خواهد شد.

فرصت ها و شرایط شگفت انگیز بورسیه ترکیه باعث شده است که این برنامه بورسیه بسیار محبوب شود و افراد زیادی تمایل به ثبت نام و دریافت این بورسیه داشته باشند. نزدیکی ترکیه به ایران، تشابه فرهنگی، پیشرفت و توسعه سریع ترکیه و همچنین کیفیت بالای تحصیل در این کشور باعث شده تا بسیاری از دانشجویان ایرانی برای این بورسیه اقدام کنند.

سالانه حدود 165000 دانشجو برای بورسیه تحصیلی ترکیه ثبت نام می کنند که از این تعداد حدود 5000 نفر موفق هستند.

یادداشت مهم! درخواست برای این بورسیه یک فرآیند انحصاری است و تنها تعداد کمی از متقاضیان می توانند بورسیه تحصیلی ترکیه را دریافت کنند و در این کشور به صورت رایگان تحصیل کنند.

بورسیه تحصیلی ترکیه برای ایرانیان

یکی از مهم ترین دغدغه های داوطلبان در کشورمان این است که آیا بورسیه ترکیه برای ایرانیان در نظر گرفته شده است یا خیر. در پاسخ به این سوال باید گفت که بله، شرایط شرکت در بورسیه ترکیه از تمامی کشورها از جمله ایران فراهم است و دولت ترکیه ظرفیت محدودی را برای هر کشور تعیین نکرده است. بنابراین، همه چیز به برنامه درسی آکادمیک شرکت کنندگان بستگی دارد و ربطی به کشوری که آنها درخواست داده اند ندارد.

لیست رشته های بورسیه تحصیلی ترکیه 2024

در زیر لیستی از رشته هایی که برای بورسیه تحصیلی ترکیه به دنبال آن هستند آمده است:

خارجی

طراح مد

سینما و تلویزیون

غذا و آشپزی

روانشناسی

تجارت و بازرگانی بین المللی

حقوق

ماشین سازی

فارماکولوژی

رفتار

مامایی

مهندسی معدن

پرستاری

تغذیه و رژیم غذایی

معماری

مهندسی هوش مصنوعی

مدیریت کسب و کار

برنامه ریزی و مدیریت ارتباطات

مهندسی رایانه

زمان ثبت نام بورسیه تحصیلی در ترکیه 2024

تمامی مراحل بورسیه تحصیلی ترکیه از ثبت نام تا اعلام نتایج و پس از شروع تحصیل دانشجویان، طبق برنامه زمانی از پیش تعیین شده انجام می شود و متقاضیان این بورسیه باید از زمان بندی و مراحل درخواست اطلاع داشته باشند. می توان گفت مهمترین قدم برای دانشجویان ثبت نام در این بورسیه می باشد. ثبت نام بورسیه ترکیه در بازه زمانی مشخصی انجام می شود و تمامی متقاضیان باید در این مدت مراحل ثبت نام را تکمیل و مدارک لازم را ارائه دهند.

ثبت نام برای این بورسیه به صورت آنلاین و با استفاده از وب سایت رسمی بورسیه ترکیه انجام می شود. همه متقاضیان باید توجه داشته باشند که دوره ثبت نام بورسیه معمولاً تمدید نمی شود و متقاضیان باید زودتر ثبت نام کنند.

متقاضیان ثبت نام در بورسیه ترکیه می توانند با مراجعه به سایت مربوطه و یا پیگیری اخبار و اطلاعیه های معتبر از شروع و پایان ثبت نام مطلع شوند. زمان تخمینی ثبت نام برای بورسیه تحصیلی ترکیه 2024 از اواخر دسامبر تا اوایل مارس 1402 است.

لطفاً توجه داشته باشید دوره ثبت نام اجباری برای شرکت کنندگان بورسیه تحصیلی ترکیه و متقاضیان باید مراحل ثبت نام و پیگیری را در تاریخ اعلام شده انجام دهند. این برنامه تنها یک بار در سال برگزار می شود و این امر برای علاقه مندان به دریافت بورسیه تحصیلی ترکیه اهمیت دو چندان می یابد.

وضعیت ثبت نام تحصیلی ترکیه 2024

همانطور که گفته شد بورسیه ترکیه تسهیلات زیادی به دانشجویان پذیرفته شده ارائه می دهد و به همین دلیل درخواست های زیادی برای دریافت این بورسیه وجود دارد. اما فقط کسانی می توانند برای این بورسیه اقدام کنند که شرایط تعیین شده توسط ترکیه را داشته باشند. در صورتی که افراد ثبت نام شده هیچ یک از شرایط دریافت بورسیه را نداشته باشند، مدارک آنها ارزیابی نمی شود و امکان دریافت این بورسیه را از دست خواهند داد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شرکت مهاجرتی تماس بگیرید.

[ بازدید : 16 ]

[ چهارشنبه 23 اسفند 1402 ] 11:00 ] [ QW569 ]

[ ]

ساخت وبلاگ
اخبار فیلم و سریال مهاجرت به کانادا از طریق کار بوتاکس مجله گويا آی‌ تی مجله مایکت
بستن تبلیغات [x]