مجرای مشترک را شکافته کنید


داکت اسپلیت نوعی سیستم تهویه مطبوع است که دارای کانال مرکزی است. اگر خانه ای برای بازسازی می خرید یا به دنبال نصب یک سیستم تهویه مطبوع جدید در خانه فعلی خود هستید، ممکن است بخواهید کانال کشی را بررسی کنید تا ببینید آیا این گزینه برای شما مناسب است یا خیر.



داکت اسپلیت چیست؟

انواع مختلفی از سیستم های تهویه مطبوع وجود دارد، با این حال، ما روی دو نوع خاص تمرکز خواهیم کرد که برای اکثر خانه های یک خانواده کاربرد دارد: تهویه مطبوع مرکزی مانند کانال های اسپلیت و تهویه مطبوع بدون کانال. بنابراین تفاوت این دو سیستم تهویه مطبوع چیست و آیا بر راحتی خانه شما تأثیر می گذارد؟



مزایای سیستم تهویه مطبوع مرکزی داکت اسپلیت

● سیستم های HVAC مرکزی قابلیت رطوبت زدایی بیشتری دارند.

● سیستم های تهویه مطبوع مرکزی اسپلیت داکت می توانند کل خانه را در دمای یکنواخت نگه دارند و با یک ترموستات واحد برای دمای مناسب، بهره وری انرژی را بهبود بخشند. اگر می خواهید دمای مناسب را در هر نقطه از خانه بدست آورید، لازم نیست نگران مدیریت چندین واحد باشید.

● سیستم های تهویه مطبوع مرکزی فضای اتاق را اشغال نمی کنند. خط لوله پنهان است و از سقف، دیوارها یا زیرزمین عبور می کند.

چه زمانی باید حد وسط انتخاب کنیم؟

هنگام انتخاب سیستم لوله اسپلیت:

● قبلا خط لوله را راه اندازی کرده اید. اگر کانالی باشد به این معنی است که ملک برای تهویه مرکزی مانند داکت اسپلیت ساخته شده است.

● در محیطی مرطوب زندگی می کنید.

● می خواهید هزینه های نگهداری را پایین نگه دارید.



مجرای عمومی اسپلیت چگونه کار می کند

در داکت اسپلیت، هوای تازه از طریق سیستم کانال تغذیه و برگشت جریان دارد. مجاری و دریچه‌ها (یعنی دهانه‌های دیوارها، کف‌ها یا سقف‌های قفسه‌ای) هوای خنک را از تهویه مطبوع به خانه شما منتقل می‌کنند. این هوای تازه با گردش در اطراف خانه گرم می شود. سپس از طریق کانال های برگشت به خنک کننده مرکزی عبور می کند.

کولر گازی اسپلیت داکت معمولی. در آب و هوای بسیار مرطوب، زمانی که دمای بیرون خیلی گرم یا خیلی سرد نباشد، هوا نمی تواند به سطح رطوبت مطلوب برسد. صاحبان خانه می توانند تنظیمات ترموستات را پایین بیاورند یا از رطوبت گیر استفاده کنند. اما در هر دو حالت مصرف انرژی افزایش می یابد زیرا رطوبت گیر و داکت اسپلیت به انرژی بیشتری برای خنک کردن خانه نیاز دارند.

در خانه، برای تنظیم سیستم کانال توزیع عمومی، فن را روی حالت "اتوماتیک" تنظیم کنید. از طرف دیگر، از فن های مرکزی سیستم برای تامین گردش هوا استفاده نکنید - از یک سیرکولاتور در هر اتاق استفاده کنید.



مجرای اسپلیت عمومی را انتخاب کنید

سیستم های خنک کننده مرکزی کارآمدتر از خنک کننده اتاق هستند. علاوه بر این، این سیستم‌ها مانند لوله‌های اسپلیت معمولی، آرام، پایدار و راحت هستند. برای صرفه جویی در مصرف انرژی و هزینه، باید سعی کنید یک داکت اسپلیت کارآمد مانند داکت اسپلیت یونیورسال خریداری کنید و مصرف انرژی کولر گازی مرکزی خود را کاهش دهید.

در یک خانه متوسط، کولر گازی سالانه بیش از 2000 کیلووات ساعت برق مصرف می کند که 3500 کیلو دی اکسید کربن و 31 کیلو گوگرد تولید می کند. اگر قصد دارید تهویه مطبوع مرکزی را به خانه خود اضافه کنید، داکت اسپلیت جنرال ممکن است انتخاب مناسبی برای شما باشد.



کانال اسپلیت هایسنس

تهویه مطبوع مرکزی واحدهای سیستم اسپلیت یا واحدهای پکیج هستند. در یک سیستم تقسیم تهویه مطبوع مرکزی مانند کانال Sens; مبدل حرارتی خارجی در بسته بندی خارجی; سیستم داخلی شامل یک مبدل حرارتی داخلی و یک فن است که از یک فن کویل و یک کمپرسور تشکیل شده است.

در بسیاری از تهویه مطبوع، مانند داکت اسپلیت هایسنس، سیستم داخلی ممکن است دارای یک کوره داخلی یا مبدل حرارتی پمپ حرارتی باشد. اگر خانه شما از قبل کوره دارد اما تهویه هوا ندارد، سیستم اسپلیت Sense ممکن است مقرون به صرفه ترین کولر گازی مرکزی برای نصب باشد.


هنگام راه اندازی شبکه های مختلف مهم است

• فراهم نمودن فضای داخلی کافی جهت نصب، نگهداری و تعمیر سیستم های جدید

• مطمئن شوید که تهویه کافی برای ارسال هوای خنک و بازگشت هوا به هوای گرم وجود دارد.

• در صورت امکان، لوله کشی Sense Splits را در داخل خانه نصب کنید، نه روی پشت بام

• همه کانال ها را به طور گسترده با داکت سیلانت و کانال های فضایی آب بندی کنید

• یونیت خارجی را تا حد امکان نصب کنید تا سر و صدا شما یا همسایگانتان را در شب بیدار نکند.

• واحد فشرده داکت اسپلیت Sens را در محلی قرار دهید که هیچ اجسام اطراف آن مانع جریان هوا نباشد.

• ترموستات را از منابع حرارتی مانند پنجره ها یا کابینت های برق دور کنید

http://aftabir.com/reportages/view/4445/%D8%AF%D8%A7%DA%A9%D8%AA-%D8%A7%D8%B3%D9%BE%D9%84%DB%8C%D8%AA-%D8%A7%D8%AC%D9%86%D8%B1%D8%A7%D9%84


کانال تقسیم Hisense مناسب برای خانه خود را انتخاب کنید

مدل داکت اسپلیت بهترین عملکرد را دارد. تهویه مطبوع کارآمد 30 تا 50 درصد انرژی کمتری برای خنک کردن هوا مصرف می کند نسبت به کولرهای تولید شده در اواسط دهه 1970 حتی اگر کولر گازی تنها 10 سال از عمر آن گذشته باشد، شما آن را با یک کولر تعویض کرده اید. به گاز جدید و کارآمدتر بروید.

هنگام خرید کانال اسپلیت، به دنبال مدلی با کیفیت بالا مانند محدوده کانال تقسیم سنس باشید. سیستم های تهویه مطبوع مرکزی توسط رتبه بندی بهره وری انرژی فصلی (SEER) رتبه بندی می شوند. SEER مقدار انرژی مورد نیاز برای خنک سازی را نشان می دهد. اکثر سیستم های داکت اسپلیت Sens دارای رتبه SEER تا 26 هستند.

[ بازدید : 336 ]

[ سه شنبه 9 اسفند 1401 ] 8:51 ] [ QW569 ]

[ ]

ساخت وبلاگ
اخبار فیلم و سریال مهاجرت به کانادا از طریق کار بوتاکس مجله گويا آی‌ تی مجله مایکت
بستن تبلیغات [x]