اتصال چاپگر به کامپیوتر از طریق Wi-Fi


با پیشرفت فناوری و اضافه شدن قابلیت‌های بی‌سیم یا Wi-Fi به چاپگرهای جدید، راه‌اندازی و پیکربندی چاپگرها آسان‌تر از همیشه است. شما می توانید مراحل اتصال چاپگر به کامپیوتر را به روش های مختلف و با توجه به مدل و برند دستگاه خود انجام دهید. در این مقاله به نحوه اتصال پرینتر به کامپیوتر با استفاده از وای فای پرداخته ایم و نحوه انجام آن را به شما آموزش داده ایم. با ما بمان.


3 روش برای اتصال چاپگر به رایانه از طریق Wi-Fi

اتصال چاپگر به کامپیوتر از طریق وای فای یک ویژگی بسیار مهم است که فرآیند چاپ را تسهیل می کند. شما می توانید چاپگر خود را برای چاپ اسناد و تصاویر بدون نیاز به سیم یا کابل سفارش دهید. گاهی اوقات این رابطه می تواند کمی پیچیده باشد. در مقاله زیر سعی کرده ایم راه های ساده و واضحی را برای برقراری این ارتباط به شما ارائه دهیم.

برندها و مدل های مختلف چاپگرها مانند پرینترهای HP و پرینترهای کانن مکانیسم ها و عملکردهای خاص خود را دارند و نحوه اتصال هر چاپگر از طریق Wi-Fi با سایرین متفاوت است.

قبل از شروع، چاپگر را تا حد امکان نزدیک به مودم یا روتر خود قرار دهید. این اطمینان حاصل می کند که چاپگر در محدوده Wi-Fi قرار دارد و قوی ترین سیگنال ها را برای اتصال و چاپ دارد. سپس پرینتر و روتر (مودم) را روشن کنید و مراحل زیر را انجام دهید:



چاپگر را از طریق Wi-Fi با دکمه WPS به رایانه متصل کنید

استفاده از دکمه Wi-Fi Protected Setup (WPS) ساده ترین راه برای اتصال چاپگر به Wi-Fi است. WPS یک استاندارد امنیتی شبکه است که فرآیند اتصال را ساده می کند. به عبارت دیگر، این دکمه اتصال بین چاپگر و روتر را سریعتر، آسانتر و ایمن تر می کند. برقراری اتصال Wi-Fi از طریق WPS به دو روش انجام می شود:


دکمه WPS: برای دستگاه های بدون صفحه نمایش

پین VPS - برای چاپگرهایی که صفحه نمایش دارند و پین شما روی صفحه نمایش داده می شود.

در روش دکمه تنظیم محافظت شده Wi-Fi، دکمه روی چاپگر را فشار دهید. در همان زمان احتمالاً پیامی در روتر دریافت خواهید کرد که این دکمه را فشار دهید. پس از فشار دادن دکمه WPS روی روتر، به چاپگر رفته و برای اتصال بی سیم روی Continue کلیک کنید.

در روش WPS PIN کافیست به قسمت مدیریت چاپگر بروید، گزینه wireless را انتخاب کنید. با انتخاب این گزینه نور آبی شروع به چشمک زدن می کند. پس از انجام این مرحله، گزینه Wi-Fi Security Settings روی صفحه ظاهر می شود، آن را انتخاب کرده و روی گزینه WPS PIN کلیک کنید. پین منحصر به فرد WPS روی صفحه چاپگر نمایش داده می شود. حالا کامپیوتر از شما می خواهد که پین ​​را وارد کرده و تنظیمات را تکمیل کنید.


پین را در WPS وارد کنید

اگر به این گزینه دسترسی ندارید، می توانید به روش های دیگری که در زیر به آن پرداخته ایم، این کار را انجام دهید.

چاپگر را از طریق Wi-Fi با منوی داخلی چاپگر به رایانه متصل کنید

اکثر چاپگرهای مدرن دارای منوی داخلی یا منوی صفحه لمسی هستند. از طریق این منو می توانید تنظیمات Wi-Fi مورد نظر خود را انجام دهید. تولیدات و مدل های مختلف چاپگرها تنظیمات منحصر به فردی دارند. بنابراین، بهتر است دفترچه راهنمای مدل چاپگر خود را مطالعه کنید تا نحوه دسترسی به این منو و تنظیمات Wi-Fi را بدانید.

قبل از شروع اقدام برای اتصال، مطمئن شوید که نام شبکه روتر یا SSID (شناسه مجموعه سرویس) در دسترس است.

حال با انجام تنظیمات لازم در منوی داخلی، گزینه Wi-Fi را انتخاب کرده و به چاپگر فرصت دهید تا روتر شما را پیدا کند. پس از یافتن روتر، آن را انتخاب کرده و رمز عبور را وارد کنید. اکنون نصب کامل شده است و چاپگر به شبکه Wi-Fi شما متصل است. گاهی اوقات لازم است اطلاعات شبکه Wi-Fi مانند SSID و رمز عبور را به صورت دستی وارد کنید.


اتصال Wi-Fi چاپگرهای قدیمی به رایانه

اگر از مدل های چاپگر قدیمی استفاده می کنید، این دستگاه ها احتمالاً به منوی داخلی یا دکمه WPS مجهز نیستند. با این حال، می توانید دستورات چاپ خود را بدون هیچ مشکلی به صورت بی سیم صادر کنید. در واقع، شما همچنین می توانید چاپگرهای قدیمی را از طریق Wi-Fi به رایانه متصل کرده و چاپ کنید. با این تفاوت که ابتدا باید چاپگر را از طریق کابل USB به رایانه خود متصل کنید تا Wi-Fi و چاپ بی سیم را تنظیم کنید.

یک سر کابل را به پورت USB کامپیوتر و سر دیگر آن را به پورت USB چاپگر وصل کنید تا ارتباط بین کامپیوتر و چاپگر برقرار شود. پس از برقراری ارتباط بین چاپگر و رایانه و نصب نرم افزار و درایورهای لازم برای چاپگر، به قسمت تنظیمات چاپگر رایانه خود بروید و تنظیمات چاپ Wi-Fi را پیکربندی کنید. اکنون می توانید چاپگر بی سیم خود را در هر مکانی قرار دهید و با جدا کردن کابل USB چاپ کنید.


حرف پایانی

اگر با یک چاپگر سر و کار دارید، باید بدانید که چگونه آن را راحت تر و ایمن تر به رایانه شخصی خود متصل کنید. در این مقاله سعی کردیم نحوه اتصال چاپگر به کامپیوتر با Wi-Fi را بررسی کنیم. امیدواریم مطالب ارائه شده در این مقاله برای شما مفید باشد. اگر قصد خرید یک چاپگر مدرن با امکانات پیشرفته را دارید می توانید به سایت فروشگاه آوای فرهنگ آریا مراجعه کنید و با راهنمایی همکاران ما با کیفیت ترین و ارزان ترین چاپگر موجود در بازار را انتخاب کنید.

مطالعه از منبع:  آوا فرهنگ آریا

[ بازدید : 95 ]

[ جمعه 11 فروردين 1402 ] 12:09 ] [ QW569 ]

[ ]

ساخت وبلاگ
اخبار فیلم و سریال مهاجرت به کانادا از طریق کار بوتاکس مجله گويا آی‌ تی مجله مایکت
بستن تبلیغات [x]