یک آرایشگاه زنانه راه اندازی کنید

یک آرایشگاه زنانه راه اندازی کنید

راه اندازی یک آرایشگاه زنانه می تواند بسیار سودآور و سودآور باشد. شما سال ها در سالن ها کار کرده اید و تجربه و اعتماد مشتریان خود را به دست آورده اید، اما اکنون زمان برداشتن قدم بعدی است. شاید مدت هاست که می خواهید یک سالن زنانه افتتاح کنید. با ساخت سالن زیبایی می توانید به افزایش درآمد بالایی پی ببرید.

آشنایی با وظایف آرایشگری زنانه.

قبل از راه اندازی یک سالن زیبایی، باید دانش کافی در مورد نحوه عملکرد این کسب و کار داشته باشید. اخیراً صنعت سالن های زیبایی به قدری رشد کرده است که همگام شدن با مشاغل جدید در این زمینه دشوار شده است. امروزه یک نفر نیست که بتواند به صورت حرفه ای تمام کارهای یک آرایشگاه زنانه را انجام دهد. بسیاری از آرایشگاه های زنانه در بخش خصوصی بسیار محبوب هستند. به عنوان مثال، برخی از آنها به ساختن ناخن مشغول هستند.

خدمات آرایشگاه زنانه

بسیاری از سالن های زیبایی دارای افراد مختلفی هستند که بر روی خدمات استایل های مختلف کار می کنند. در زیر می توانید برخی از محبوب ترین انواع خدمات آرایش زنانه را مشاهده کنید:

کوتاه کردن و رنگ کردن مو

برداشتن مو

طراحی و کاشت ناخن

پدیکور و مراقبت از ناخن

خدمات مراقبت از پوست

خدمات سولاریوم و برنزه کردن

ماساژ

خدمات جدید مانند رایحه درمانی

خدمات سالن های زیبایی به طور مداوم در حال رشد و تغییر هستند. این به نیاز به یادگیری مداوم مهارت های جدید اشاره دارد. پس سعی کنید همیشه در کار خود خلاق باشید. با دانستن تمامی کارکردهای یک آرایشگاه زنانه می توانید بهترین خط (شعبه) آرایشگاه زنانه را برای خود انتخاب کنید. لیست خدمات آرایشگاه ها را می توانید در قسمت زیر مشاهده کنید.

تجهیزات آرایشگاه زنانه

سالن زیبایی مکانی است که خانم ها می توانند ظاهر خود را بهبود بخشند. برای سازماندهی آرایشگاه زنانه، باید از تجهیزات خاصی مراقبت کنید. خرید لوازم آرایشگری مانند صندلی آرایشگاه و خانه عروسک برای نگهداری آرایشگاه یک سرمایه گذاری بلند مدت خوب است. البته هزینه تجهیزات نیز قابل پرداخت است. مهمترین عامل در انتخاب تجهیزات سالن زیبایی بودجه شماست. بنابراین، ابتدا ملک خود را بررسی کنید، سپس تجهیزات آرایشگاه را خریداری یا اجاره کنید.

نوع تجهیزات مورد نیاز به نوع سالن زیبایی، خدماتی که قصد ارائه آن را دارید و تعداد کارکنان سالن بستگی دارد. شاید یک میز، ابزار آرایش و مراقبت از مو، ابزار طراحی و کاشت ناخن، تخت اپیلاسیون، صندلی آرایشگری، ابزار آرایشگری و غیره. تو نیاز داری

درآمد آرایشگاه چقدر است؟

آیا ارزش راه اندازی یک سالن زیبایی را دارد؟ پاسخ این پرسش "بلی" است. هیچ کس نمی تواند منکر درآمد بالای آرایشگاه ها شود. در دنیای مدرن، تجارت زیبایی و سلامت تقریباً مورد استقبال همه افراد قرار گرفته است. تحقیقات در این صنعت نشان داده است که استرس افراد امروزی که استرس و مشغله دارند را کاهش می دهد. این به مصرف کنندگان، متخصصان پزشکی، تکنسین های ناخن و سایر مصرف کنندگان در مراقبت از پوست و مو کمک می کند. این باعث افزایش علاقه و رشد کسب و کار می شود.

به گزارش وب سایت GLOBE NEWSWIRE، آخرین سهم از بازار سالن های زیبایی در سراسر جهان در سال 2019. 144.48 میلیارد بود پیش بینی می شود که در سال 2026 به حدود 217.25 میلیارد خواهد رسید. USD، و نرخ رشد مرکب سالانه (CAGR) به 6٪ خواهد رسید. این برای سالن های پر درآمد در سراسر جهان امیدوار کننده است.

سهم ایران از بازار جهانی سالن های زیبایی در سال 2022، 7.62 میلیارد دلار بوده است. پیش بینی می شود این رقم در سال 2026 با نرخ رشد سالانه 3.72 درصد (براساس آمار Statista) به 8.75 میلیارد دلار برسد.

درآمد یک آرایشگاه زنانه در ایران

در مورد درآمد آرایشگاه های زنانه در ایران باید بدانید که ارائه ارقام دقیق برای صاحبان این تجارت غیرممکن است. به طور کلی درآمد شامل مقدار محصولات و خدمات در بخش مورد نظر است. کارآفرینان در زمینه آرایشگاه های زنانه باید همیشه به فکر کسب سود در کسب و کار خود باشند.

این بدان معناست که شما فقط نباید به فروش بیشتر فکر کنید. شما باید فروش سودآورتری در سالن خود داشته باشید. به همین دلیل افزایش حاشیه سود، کاهش هزینه ها و ... در سودآوری سالن زیبایی تاثیرگذار خواهد بود. بر اساس تحقیقات، حاشیه سود سالن های زیبایی در سراسر جهان 8.2 درصد برآورد شده است. با توجه به حاشیه سود مشاغل آرایشگری در ایران 30 تا 50 درصد تخمین زده می شود. البته درآمد آرایشگاه زنانه به پارامترهای زیادی از جمله موقعیت آرایشگاه و مهارت آرایشگر بستگی خواهد داشت.

سودآورترین خط کوتاه کردن مو

صنعت زیبایی هر روز در حال رشد و افزایش است. این صنعت طیف وسیعی از خطوط را پوشش می دهد و بسته به مهارت شما می تواند درآمد زیادی برای شما به ارمغان بیاورد. با گذراندن دوره های آموزشی و اخذ مدرک فنی و حرفه ای در هر رشته آرایشگری می توانید درآمد بسیار خوبی کسب کنید. مهمترین و سودآورترین خطوط آرایشگری به شرح زیر است:

رنگ و بافت مو

کاشت ناخن

مراقبت و پاکسازی پوست

ویتامین های مو و کراتین

آرایش یک دردول

مزایا و معایب آرایشگر بودن چیست؟

یکی از راه‌های کاهش خجالت و عدم اطمینان افرادی که می‌خواهند یک سالن خوب راه‌اندازی کنند، درک مزایا و معایب این فعالیت است.

مزایای مشاغل آرایشگری زنانه

از مهمترین مزایای تاسیس سالن زیبایی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

عملکرد بالای کاربران

کار پویا و پر انرژی

شما مدیر کسب و کار خودتان هستید.

فرصت کسب درآمد بالاتر را دارند

فرصتی برای ملاقات با افراد جدید

معایب کار به عنوان آرایشگاه زنانه

در کنار مزایای ایجاد یک سالن زیبایی، معایبی نیز وجود دارد:

رقابت بالا در صنعت آرایشگری

به تخصص و مهارت نیاز دارد

ساعات کاری بالا

آرام شدن و کسب درآمد زمان می برد

سرمایه مورد نیاز بالا

ایجاد اعتبار در بین مشتریان دشوار است

مسئولیت سنگین

در صورت مشکلات مالی، آرایشگاه یکی از اولین مشاغلی است که کمتر مورد استفاده قرار می گیرد.

مسئول مدیریت پرسنل

برنامه ریزی برای افتتاح سالن زیبایی

برای موفقیت به عنوان یک آرایشگر، باید مجموعه ای واضح از دستورالعمل های شغلی ارائه شده در زیر را دنبال کنید.

اولین قدم برای راه اندازی آرایشگاه، طراحی و ایجاد یک طرح تجاری برای آرایشگاه است. به طور کلی، اصولا برای راه اندازی سالن زیبایی ۱۳ مرحله زیر لازم است.

در مورد سرمایه مورد نیاز برای راه اندازی آرایشگاه اطلاعات کسب کنید

اطلاعات مورد نیاز خود را در مورد مهارت های مورد نیاز خود در زمینه موی زنانه دریافت کنید

شرکت در دوره های آموزشی آرایشگری بانوان

کسب اطلاعات در مورد بازار هدف آرایشگاه های زنانه

انتخاب نام مناسب برای سالن زیبایی

انتخاب مکان مناسب برای راه اندازی آرایشگاه زنانه

ثبت نام مالیات

یک حساب تجاری رسمی ایجاد کنید و یک کارت دریافت کنید

اخذ مجوز خرید آرایشگاه زنانه

کارت سلامت بگیر

محصولات مو و زیبایی را خریداری کنید.

تهیه تجهیزات و نرم افزار حسابداری آرایشگاه زنانه

تبلیغات و بازاریابی برای ترویج کسب و کار آرایشگاه زنانه

پس از نوشتن طرح کسب و کار خود، باید بتوانید به سوالات زیر پاسخ دهید:

هزینه راه اندازی آرایشگاه چقدر است؟

بازار هدف آرایشگاه زنانه چیست؟

یک آرایشگاه چقدر سود دارد؟

چه اسمی را برای آرایشگاه خود انتخاب می کنید؟


چقدر سرمایه و هزینه ساخت آرایشگاه زنانه است؟

رایج ترین سوالی که در راه اندازی آرایشگاه زنانه اهمیت دارد، تعیین هزینه ها و سرمایه مورد نیاز برای عمل است. قبل از بررسی هزینه های لازم، باید نوع سالن زیبایی و خدماتی که ارائه می دهید را مشخص کنید. سرمایه مورد نیاز برای راه اندازی آرایشگاه بسته به موارد مختلفی از جمله اندازه و ماهیت آرایشگاه، میزان و نوع تجهیزات و ... متفاوت است اما به طور کلی برای راه اندازی به سرمایه زیادی نیاز خواهید داشت. . سالن زیبایی. با ارائه خدمات خود می توانید سرمایه مورد نیاز برای راه اندازی کسب و کار خود را بهتر تعیین کنید. در قسمت زیر هزینه های اولیه و مستمر ایجاد آرایشگاه زنانه را به صورت جداگانه مشاهده می کنید:

هزینه اولیه راه اندازی آرایشگاه زنانه

هزینه های اولیه برای افتتاح آرایشگاه زنانه بسته به نوع سالن زیبایی و طرح کسب و کار شما متفاوت خواهد بود. آیا به اجاره یا خرید سالن فکر می کنید؟ تجارت شما چقدر بزرگ خواهد بود؟ اینها سوالاتی است که باید از خود بپرسید تا سرمایه مورد نیاز خود را تعیین کنید.


هزینه اخذ مجوز آرایشگاه زنانه : از آنجایی که امکان کسب و کار بدون مجوز وجود ندارد، اخذ مجوز کار برای افتتاح آرایشگاه زنانه بسیار حائز اهمیت است و باید قبل از شروع به کار برای آن اقدام کنید. شما باید برای آن هزینه کنید. برای اطلاع از ارزش این مبلغ می توانید با اتحادیه آرایشگاه های زنانه شهر محل سکونت خود تماس بگیرید. این هزینه مدام در حال تغییر است اما در حال حاضر در سال 1401 برای گرفتن مجوز آرایشگاه زنانه باید مبلغی در حدود 1.300.000 تومان بپردازید.

هزینه اخذ کارت سلامت. طبق قانون کلیه متصدیان، مدیران و کارکنان مراکز تهیه، تولید، توزیع، نگهداری، حمل و نقل و فروش مواد غذایی، آشامیدنی، فرآورده های آرایشی و بهداشتی و اماکن عمومی موظف به رعایت بهداشت هستند. نقشه شما می توانید این کار را در باجه های سراسر کشور انجام دهید.

هزینه صدور کارت سلامت شامل هزینه صدور اولیه کارت سلامت، هزینه های مربوط به آزمایشات اجباری، هزینه تمدید کارت سلامت و هزینه جریمه در صورت تاخیر می باشد. زمانی که برای تمدید دیرکرد کارت سلامت خود اقدام می کنید، باید هزینه دیرکرد را پرداخت کنید. در حال حاضر (سال 1401) هزینه اولیه صدور کارت سلامت 302708 ریال می باشد.

هزینه خرید یا اجاره سالن: در مرحله اول باید برای آرایشگاه زنانه خود یک سالن بخرید یا اجاره کنید. اگر قصد اجاره سالن را دارید مبلغی را به عنوان پیش پرداخت و مبلغی معادل چند ماه اجاره سالن در نظر بگیرید. هزینه اولیه و هزینه اجاره سالن زیبایی با توجه به اندازه و محل سالن متفاوت است. مقایسه مکان ها و اندازه های مختلف می تواند به تعیین هزینه اجاره سالن زیبایی کمک کند.

اگر بخواهید سالن زیبایی بخرید، هزینه آن بسیار بیشتر خواهد بود. هزینه خرید یک اتاق نشیمن زیبا علاوه بر اندازه و مکان به سال ساخت و وضعیت اتاق نشیمن بستگی دارد. هر چه مکان جدیدتر باشد، هزینه آن بیشتر است.

هزینه های تجهیزات آرایشگاه زنانه: این هزینه ها بسته به نوع سالن و خدماتی که می خواهید ارائه دهید کاملا متفاوت خواهد بود. به عنوان مثال برای ارائه خدمات در زمینه ناخن باید حداقل یک میز گیاه ناخن داشته باشید. یا برای خدمات تاتو به سوزن و کارتریج تاتو نیاز دارید. مدل موی ساده زنانه به تجهیزات کمتری نیاز خواهد داشت. صرف نظر از نوع آرایشگاه، به صندلی، آینه و کنسول نیاز خواهید داشت. همراه داشتن چرخ دستی و وسایل ساده مانند سشوار، قیچی و ... نیز ضروری است.

هزینه تجهیزات اولیه: علاوه بر تجهیزات اولیه، صرف نظر از نوع سالن زیبایی، به لوازم آرایشی نیز نیاز خواهید داشت. هزینه این اقلام بسته به نوع آنها متفاوت است اما سعی کنید اقلام اصلی مانند ضدعفونی کننده ها، بیگودی مو، اسپری و پیش بند، حوله، شامپو، نرم کننده، حوله مخصوص و ... را به خاطر بسپارید.

موجودی محصولات برای فروش: اگر قصد دارید محصولات آرایشی و بهداشتی را در سالن زیبایی بفروشید، باید هزینه خرید موجودی اولیه محصولات خود را نیز در نظر بگیرید. قیمت ها بسته به اندازه و نوع محصولات موجود برای فروش متفاوت است.

بیمه: بیمه کسب و کار یکی از مهمترین موارد در راه اندازی کسب و کار است. پس سعی کنید میزان سرمایه خود را برای بیمه آرایشگاه در نظر داشته باشید.

هزینه دکوراسیون سالن زیبایی: چه یک واحد خالی یا یک سالن فعال را برای آرایشگاه خود انتخاب کنید، باید هزینه را برای بازسازی و دکوراسیون آن اختصاص دهید.

هزینه تجهیزات و نرم افزار حسابداری: یکی از بخش های اصلی هر کسب و کاری که بر موفقیت یا شکست آن تأثیر می گذارد، بخش مالی و حسابداری آن است. برای این کار حداقل به یک سیستم کامپیوتری و نرم افزار حسابداری کاربردی مانند نرم افزار حسابداری آرایشگاه زنانه ماهک نیاز دارید.

هزینه تابلو: یکی از هزینه‌های اصلی راه‌اندازی یک تجارت آجر و ملات، هزینه تابلوسازی است. این مسائل تأثیر مستقیمی بر روی دید و درآمد آینده شما دارد. برای نصب تابلو برای سالن زیبایی خود باید علاوه بر هزینه طراحی و تولید، هزینه ای نیز به شهرداری پرداخت کنید.

هزینه های جاری راه اندازی سالن زیبایی

هزینه های جاری شامل هزینه هایی است که باید به طور مستمر در طول فعالیت سالن پرداخت کنید. برخی از این هزینه ها باید روزانه پرداخت شود، در حالی که مابقی باید ماهانه، سالانه یا هر چند سال یکبار پرداخت شود. جزئیات این هزینه ها را می توانید در بخش های زیر مشاهده کنید:

هزینه سالن زیبایی: چه سالن خود را خریده یا اجاره کرده باشید، باید ماهیانه مبلغی را به صورت اجاره یا هزینه ماهانه پرداخت کنید. میزان این کارمزد بسته به شرایط می تواند متفاوت باشد، اما سعی کنید سرمایه خود را در نظر داشته باشید.

هزینه های بیمه: بیمه قلب تجارت شماست. به همراه حق بیمه اولیه ای که برای این کار پرداخت می شود، باید سالانه هزینه ای را نیز برای تمدید بیمه پرداخت کنید.

هزینه تمدید مجوز: شما باید مجوزهایی را که در شروع کسب و کار خود دریافت کرده اید، تمدید کنید. هزینه تمدید مجوزها بسته به نوع آنها متفاوت خواهد بود. نکته مهم در این زمینه تمدید مجوزهای مورد نظر قبل از پایان دوره تمدید آنها است. در غیر این صورت ممکن است دچار مشکل شوید. مثلا برای کارت سلامت اگر دیر کردی باید جریمه بپردازی.

هزینه پرسنل: هزینه دیگری که باید هنگام راه اندازی آرایشگاه زنانه در نظر بگیرید، هزینه استخدام پرسنل است. باید حقوق دیگری را برای کارمندان و نمایندگان فروش آرایشگاه خود در نظر بگیرید. علاوه بر دستمزد، همه کارکنان خدماتی باید بیمه هم داشته باشند. طبق قانون، پرداخت حق بیمه کارگران در ایران به عهده کارفرما خواهد بود. کل حق بیمه پرداختی توسط کارفرما 23 درصد از حقوق ماهانه کارمند را پوشش می دهد.

هزینه مالیات: این مورد یکی دیگر از هزینه های جاری آرایشگاه است. شما باید مالیات کسب و کار خود را سالانه به مقامات مالیاتی کشور بپردازید. میزان مالیات هر صنف بر اساس میزان درآمد و پس از احتساب هزینه ها و اقلامی که از پرداخت مالیات معاف هستند محاسبه می شود. نرخ مالیات برای آرایشگاه زنانه از 15 تا 25 درصد درآمد مشمول مالیات آن متغیر است.

هزینه اجاره تجهیزات: به دلیل گرانی برخی از تجهیزات آرایشگاه، ممکن است تصمیم به اجاره آن گرفته باشید. در این صورت باید ماهانه هزینه اجاره لوازم مو را پرداخت کنید. به همین دلیل سعی کنید این هزینه ها را در طرح تجاری خود لحاظ کنید.

تعمیر و نگهداری تجهیزات: یکی دیگر از هزینه های مداوم یک آرایشگاه مربوط به تعمیر و نگهداری تجهیزات آن است. برای این کار باید هزینه هایی در نظر گرفته شود.

هزینه تبلیغات: هیچ کسب و کاری نمی تواند بدون تبلیغات و تبلیغات رشد کند. تبلیغات یکی از آن هزینه‌هایی است که هر چقدر هم که در آن سرمایه‌گذاری کنید به شما بازپرداخت می‌کند. به همین دلیل حتی با 300 هزار تومان (سال 1401) می توانید یک کمپین کوچک ایمیل مارکتینگ راه اندازی کنید.

هزینه های پیش بینی نشده: نمی توانید تمام هزینه ها را از قبل پیش بینی کنید. بنابراین عاقلانه است که مقداری پول برای تامین هزینه های مختلف و غیرمنتظره نگه دارید.


مطالعه مقاله کامل: https://diyarmirza.ir/1402/02/بهترین-آرایشگاه-سعادت-آباد-تهران/

[ بازدید : 225 ]

[ سه شنبه 16 خرداد 1402 ] 11:27 ] [ QW569 ]

[ ]

ساخت وبلاگ
اخبار فیلم و سریال مهاجرت به کانادا از طریق کار بوتاکس مجله گويا آی‌ تی مجله مایکت
بستن تبلیغات [x]