کتورولاک در آمپول، عوارض و روش مصرف


اگر جراحی کرده اید یا درد شدیدی را تجربه کرده اید، ممکن است با آمپول کتورولاک آشنا باشید. اما آیا می دانید آمپول کتورولاک دقیقا چیست؟ یا کتورولاک چیست؟ سوزن تزریق کتورولاک چیست؟ چگونه کتورولاک را وارد کنیم؟ آمپول کتورولاک برای کمردرد استفاده می شود؟ آمپول کتورولاک برای درد قاعدگی تزریق می شود؟

Ketorolac یک داروی ضد التهابی غیر استروئیدی است که برای تسکین درد متوسط ​​تا شدید استفاده می شود. کتورولاک برای دردهای طولانی مدت یا کوتاه مدت تجویز نمی شود، اما زمانی تجویز می شود که درد بیمار به اندازه ای شدید باشد که نیاز به مسکن های مخدر مانند مورفین داشته باشد. به دلیل عوارض ناخواسته، آمپول کتورولاک نباید بیش از 5 روز تجویز شود و در صورت عدم تاثیر دارو یا نیاز به مدت طولانی تری، پزشک داروی شما را عوض می کند. در زیر در مورد این مسکن، عوارض جانبی، هشدارها، تداخلات دارویی و هر آنچه که باید در مورد آمپول کتورولاک بدانید با شما صحبت خواهیم کرد.

برای اطلاعات بیشتر در مورد آمپول کتورولاک می توانید با متخصص داخلی مشورت کنید. می توانید با بهترین پزشکان ملاقات کنید، مشاوره تلفنی و آنلاین دریافت کنید و در صورت نیاز به صورت حضوری نوبت بگیرید.

آیا من یک آمپول کتورولاک دارم؟ (آمپول کتورولاک)

داروهای ژنریک: Ketorolac - Ketorolac، Ketorex، Pinlac، Toradolac، Turapin، Pemrolac، Ketorin، Ketrophal، Ketorolac.

نون مک: تورادول

آمپول کتورولاک برای درمان دردهای متوسط ​​تا شدید در کوتاه مدت استفاده می شود. Ketorolac معمولا قبل یا بعد از جراحی های پزشکی استفاده می شود. تسکین درد ارائه شده توسط آمپول Ketorolac می تواند به شما کمک کند راحت تر بهبود یافته و زودتر به زندگی روزمره خود بازگردید.

آمپول کترولاک یکی از داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی (NSAIDs) است. این دسته از داروها برای درمان التهاب و درد استفاده می شود. سایر داروهای این گروه شامل ایبوپروفن و ناپروکسن است، اما کتورولاک در کاهش دردهای التهابی و غیر التهابی موثرتر از سایر NSAID ها است.

آمپول کتورولاک برای تسکین کوتاه مدت درد حاد (حداکثر 5 روز) در دوزهای متوسط ​​تا بالا استفاده می شود. کتورولاک نباید برای دردهای خفیف یا مزمن استفاده شود.

قرص:

قرص خوراکی کتورولاک 10 میلی گرم

قطره چشم

بطری تزریق:

آمپول کتورولاک 15 میلی گرمی

آمپول کتورولاک 30 میلی گرم

آمپول کتورولاک 60 میلی گرم.

کتورولاک چگونه کار می کند

کتورولاک با جلوگیری از تولید برخی از مواد طبیعی در بدن که باعث التهاب می شوند، عمل می کند. این بلوک التهاب، درد یا تب را کاهش می دهد. کتورولاک تولید مواد شیمیایی توسط سیستم ایمنی را که باعث قرمزی، تب، درد و تورم می شوند، کاهش می دهد. تسکین درد به شما کمک می کند تا راحت تر بهبود پیدا کنید تا بتوانید به فعالیت های عادی روزانه خود بازگردید.

این یک NSAID با اثر متوسط ​​است که PG را مهار می کند و به جای ضد التهاب به عنوان یک مسکن عمل می کند. معمولاً به صورت تزریقی تجویز می شود.

خواص آمپول کتورولاک

آمپول Ketrolac یک داروی ضد التهابی غیر استروئیدی (NSAID) است که معمولاً به صورت تزریقی تجویز می شود و برای درمان دردهای متوسط ​​تا شدید، مانند درد پس از جراحی یا آسیب، و همچنین دردهای مرتبط با سنگ کلیه، دردهای قاعدگی و نقرس استفاده می شود.

یکی از خواص آمپول کتورولاک توانایی آن در کاهش درد و التهاب و همچنین شروع نسبتاً سریع اثر آن است. ویال کترولاک معمولاً ظرف 30 دقیقه پس از مصرف شروع به کار می کند و می تواند تا 6 ساعت درد را تسکین دهد. البته، توجه به این نکته مهم است که کتورولاک فقط باید برای تسکین درد کوتاه مدت استفاده شود، زیرا استفاده طولانی مدت ممکن است خطر عوارض جانبی را افزایش دهد.

چگونه کتورولاک مصرف کنیم؟

اگر پزشک داخلی یا پزشک دیگری آمپول کتورولاک را تجویز کرده است، حتماً دستورالعمل ها را دنبال کنید. برای استفاده صحیح از کتورولاک، اطلاعات روی جلد دارو باید به دقت رعایت شود. آمپول Ketrolac به عنوان محلول (مایع) برای تزریق عضلانی یا داخل وریدی استفاده می شود. برای استفاده از این دارو به نکات زیر توجه کنید.

اگر به طور مداوم کتورولاک تجویز می شود، معمولاً هر 6 ساعت یک بار تزریق می شود که باید توسط پزشک انجام شود.

قرص خوراکی کتورولاک معمولاً هر 4-6 ساعت مصرف می شود.

این آمپول نباید در ستون فقرات تزریق شود.

کتورولاک نباید به قفسه سینه تزریق شود.

برای جلوگیری از خونریزی گوارشی و سایر عوارض جانبی کتورولاک از کمترین دوز موثر برای یک دوره تزریق کوتاه استفاده کنید.

اگر بیش از 5 روز از مصرف آمپول کتورولاک می گذرد و احساس بهتری ندارید یا تسکین درد ندارید، برای تعویض یا سایر داروها به پزشک مراجعه کنید.

قبل از استفاده از آمپول کتورولاک، مشکلات ایمنی مانند تغییر رنگ دارو یا دیدن قسمت هایی از دارو را بررسی کنید، در صورت مشاهده این موارد، مصرف دارو را قطع کنید.

اگر درد در حین تزریق افزایش یافت یا وضعیت شما بهبود نیافت یا بدتر شد، حتما به پزشک مراجعه کنید.

آزمایشات پزشکی منظم مانند آزمایش فشار خون و کلیه را انجام دهید و برای اطلاعات بیشتر با پزشک خود مشورت کنید.

آمپول کتورولاک برای شرایط فعلی شما تجویز می شود و برای سایر موارد مشابه بدون تجویز پزشک نباید مصرف شود.

برای دریافت حداکثر اثر آمپول کتورولاک بر وضعیت خود، بهتر است این دارو را در زمان مناسب مصرف کنید.

اگر فرم خوراکی دارو برای شما تجویز شده است، آن را بعد از غذا مصرف کنید تا عوارض گوارشی کاهش یابد.

برای تاثیر بیشتر، از مصرف همزمان چند مسکن خودداری کنید.

تزریق کتورولاک در خانه

تزریق کتورولاک در منزل نوعی مراقبت در منزل است که به بیماران اجازه می‌دهد تا درمان را در خانه خود دریافت کنند. این ممکن است یک گزینه برای بیمارانی باشد که به درمان مداوم کتورولاک نیاز دارند و تحت مراقبت های خانگی توسط یک متخصص مراقبت های بهداشتی واجد شرایط هستند. تزریق کتورولاک در خانه شامل یک پرستار یا متخصص است که به خانه بیمار مراجعه می کند تا تزریق کتورولاک را انجام دهد و بیمار را از نظر عوارض جانبی زیر نظر بگیرد. توجه به این نکته ضروری است که همه بیماران برای مراقبت در منزل مناسب نیستند، بنابراین تصمیم به تجویز کتورولاک در خانه باید همیشه توسط پزشک گرفته شود.

نحوه تزریق کتورولاک

مصرف این دارو به صورت گوشتی است و می توان آن را در منزل مصرف کرد. پزشک توصیه های درستی را به شما می دهد و به شما اجازه می دهد از این دارو در خانه استفاده کنید. توجه داشته باشید که استفاده بیش از 5 روز از کتورولاک باعث افزایش عوارض می شود. بنابراین ادامه ندهید و اگر نتیجه مطلوب را نداد با پزشک مشورت کنید.

آمپول کتورولاک را تزریق سلولی می نامند. برای تزریق این دارو از عضله سرینی یا گلوتئال استفاده می شود. قسمت های فوقانی و بیرونی ورید انتخاب می شود و محل تزریق شسته و تمیز می شود و سرنگ داخل عضله قرار می گیرد. سپس پیستون سرنگ بیرون کشیده می شود تا اطمینان حاصل شود که سوزن در عضله است. ممکن است هوا وارد سرنگ شود. سپس محتویات سرنگ به داخل عضله رها می شود و سوزن خارج می شود. یک پد الکلی روی محل تزریق گذاشته می شود تا از از دست دادن خون جلوگیری شود.

تزریق داخل سرم کتورولاک

سرم کتورولاک که به عنوان تزریق داخل سرم کتورولاک نیز شناخته می شود، تزریقی از کتورولاک است که مستقیماً در جریان خون تزریق می شود. این روش تحویل به دارو اجازه می دهد تا سریعتر و موثرتر از روش های دیگر به منطقه مورد نظر برسد. تزریق داخل وریدی کتورولاک برای درمان دردهای شدید مانند دردهای مرتبط با جراحی، تروما یا سرطان استفاده می شود.


مشاهده متن کامل:https://exirchemi.com/

[ بازدید : 303 ]

[ شنبه 31 تير 1402 ] 13:37 ] [ QW569 ]

[ ]

ساخت وبلاگ
اخبار فیلم و سریال مهاجرت به کانادا از طریق کار بوتاکس مجله گويا آی‌ تی مجله مایکت
بستن تبلیغات [x]